Page 82 - Revista Noastra Nr. 55-56 (2023)
P. 82

CONFIRMĂRI
                                                              el? Și încerc să mă apropii de el, dar nu îl găsesc.
                                                              Judecând după starea sa, în această dimensiune a su-
                                                              fletului caut cimitire, păduri arse, orașe părăsite, vic-
                                                              time de război, pacienți fără suflu, strigăte de foame,
                                                              de durere, gânduri nervoase și păreri contradictorii...
                                                                     Adulmec cele mai joase frecvențe, caut cele
                                                              mai triste trimiteri energetice și le iau urma pentru a
                                                              găsi omul. Iar el mă privește de pe o stâncă, de sus,
                                                              nici zâmbind, nici plângând, arătând, în sfârșit, ca un
                                                              om. Apreciază dorința mea de a-l găsi și ajuta și mă
                                                              invită să-i vizitez universul, doar că surpriza aproape
                                                              mă înalță la un alt nivel energetic. Atât de intens. Și
                                                              plăcut. Ne întoarcem în vechiul Babilon. Frumusețea
                                                              unui  timp,  efervescența  Grădinilor  Suspendate,
                                                              perfecțiunea culorii, a sunetului, a simțirii.
                                                                     Cum e posibil? Cum nu ar fi? Omul cuștii este
                                                              cel real. Este cel care și-a închis extinderile trupești și
                                                              a construit dimensiunea sufletului pe calapodul unei
                                                              minuni. În timpul restriștii a abandonat inutilul și a în-
                                                              ceput să adune descoperiri despre el, să încetinească
                                                              ritmului pentru a se dobândi, cuceri, crește. Omul din
                                                              cușcă a ales să nu fie omul convențional, jucând riscul
                                                              lipsei, dar a fost încununat în interior, iar el știe că
                                                              odată ce cușca va fi descuiată, pasul său va întoarce
                   grafica: Melania Colin                     dinamismul acestei lumi exterioare, va răsturna polii,
                                                              va cuprinde un nou nucleu și ne va acoperi și soarele,
        că mă înșel. Dar tu ce ai zice? Ce ai zice și ce ai simți și norii, și întregul cer.
        când  ai  vedea  un  om  atroce,  deformat  și  dureros      Iar noi învățăm.
        plângându-și interiorul pe lângă pereții cuștii? Și pe
        cine să întreb, suntem departe, mult în spatele circului
        să pot să aduc pe cineva. I-o fi foame, sete, dor, ne-
        fericire...
               Și cât de simplu e, sigur nu are niciun talent,
        altfel nu l-ar fi scuzat maestrul, acum ar fi pregătit un
        număr sau poate chiar l-ar prezenta. Mă strigă, dar
        zgomotul  e  similar  reprezentării  melodice  a
        intersectării unor table. M-aș fi apropiat, dar tocmai
        ce mi-am dat seama că îmi spunea să așez bucata de
        material la loc și să plec. E diform. E diform tare. E
        diform acolo unde privesc eu, și anume, în exteriorul
        ființei. Să fiu eu cea mizeră? Dar el îmi cere să acopăr
        cușca, deci semnează voluntar și continuu acest con-
        trat mâhnit. Mă conformez din frica de a nu adânci
        amarul omului. Acopăr și fug. Și nu mai știu ce simt.
        Fug, dar nu înapoi, tot în față, căutând gardul să-l sar,
        să ajung în strada principală, să iau autobuzul, să mă
        plimb de la un scaun la altul emoționată dacă este loc
        - mai rar - și apoi să urc grăbită scările blocului, să
        intru în casă, să nu salut pe nimeni și să închid lent ușa
        dormitorului, astfel încât să nu declanșez întrebări prea
        multe. Dar mă opresc, fugitul meu nu mă duce mai de-
        parte de acasă, iar acolo voi ajunge oricum. Drumul
        meu ar trebui să urmeze omul. Să-l urmeze, să-l as-
        culte și să-i mulțumească.
               Mă așez. Închid ochii afară, acum nu e nevoie
        de  ei  acolo.  Și  îi  deschid  în  interior.  E  tern.  Se
        construiește, se ridică multe structuri foarte înalte, al-
        tele mai joase dar mai sigure, se ascund păduri, lacuri
        negre, siluete de cristal, se aleargă gânduri, se mai
        creează un univers, se aprind planete: e un interior in-
        dustrial de început. Dar omul, omul unde e? Ce face             grafica: Alexia Arbănaș


          80                                                     REVISTA NOASTRĂ nr. 55/56
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87