Page 55 - 2013_revista_noastra_nr_39-40
P. 55
ESEU
ESEU
ESEU
ESEU
ESEU
Presa, între a patra putere în stat ºi
Presa, între a patra putere în stat ºi
Presa, între a patra putere în stat ºi
Presa, între a patra putere în stat ºi
Presa, între a patra putere în stat ºi
spectacol de varieteu
spectacol de varieteu
spectacol de varieteu
spectacol de varieteu
spectacol de varieteu
Oglindã oglinjoarã, ce mai reprezintã presa de azi oare?
Mãdãlina HARBUZ
Mãdãlina HARBUZ
Mãdãlina HARBUZ
Mãdãlina HARBUZ
Mãdãlina HARBUZ
Absolventã CNU (2002). Licenþiatã în
jurnalism ºi ºtiintele comunicãrii, Universitatea
Bucureºti (2006). Reporter de televiziune ºi editor
pentru departamentele de ºtiri ale Antena1 ºi
Antena 3. Scenarist ºi producator de televiziune,
PR manager ºi strategic planner (organizator de
conferinþe de presã, evenimente ºi lansãri,
campanii publicitare).
La începuturile ei, presa din România a rãspândit idei, valori ºi le-a deschis
La începuturile ei, presa din România a rãspândit idei, valori ºi le-a deschis
La începuturile ei, presa din România a rãspândit idei, valori ºi le-a deschis
La începuturile ei, presa din România a rãspândit idei, valori ºi le-a deschis
La începuturile ei, presa din România a rãspândit idei, valori ºi le-a deschis
noi orizonturi oamenilor de rând. Mai târziu, s-a transformat într-un instrument
noi orizonturi oamenilor de rând. Mai târziu, s-a transformat într-un instrument
noi orizonturi oamenilor de rând. Mai târziu, s-a transformat într-un instrument
noi orizonturi oamenilor de rând. Mai târziu, s-a transformat într-un instrument
noi orizonturi oamenilor de rând. Mai târziu, s-a transformat într-un instrument
al Puterii, numai bun de propagandã. Odatã ce ºi-a recãpãtat libertatea de
al Puterii, numai bun de propagandã. Odatã ce ºi-a recãpãtat libertatea de
al Puterii, numai bun de propagandã. Odatã ce ºi-a recãpãtat libertatea de
al Puterii, numai bun de propagandã. Odatã ce ºi-a recãpãtat libertatea de
al Puterii, numai bun de propagandã. Odatã ce ºi-a recãpãtat libertatea de
exprimare, a intrat într-o cursã continuã pentru senzaþional ºi audienþã. Acum e
exprimare, a intrat într-o cursã continuã pentru senzaþional ºi audienþã. Acum e
exprimare, a intrat într-o cursã continuã pentru senzaþional ºi audienþã. Acum e
exprimare, a intrat într-o cursã continuã pentru senzaþional ºi audienþã. Acum e
exprimare, a intrat într-o cursã continuã pentru senzaþional ºi audienþã. Acum e
în cãutarea propriei identitãþi, fãcând o echilibristicã periculoasã între valori reale
în cãutarea propriei identitãþi, fãcând o echilibristicã periculoasã între valori reale
în cãutarea propriei identitãþi, fãcând o echilibristicã periculoasã între valori reale
în cãutarea propriei identitãþi, fãcând o echilibristicã periculoasã între valori reale
în cãutarea propriei identitãþi, fãcând o echilibristicã periculoasã între valori reale
ºi spectacol facil.
ºi spectacol facil.
ºi spectacol facil.
ºi spectacol facil.
ºi spectacol facil.
Dupã 8 ani petrecuþi la Unirea în care ºovãitori ºi paºnici, chiar dacã aveau pãreri
am tocit culegeri de matematicã ºi informaticã, diferite. Am constatat acolo cã ceea ce pãrea în
în clasa a XII-a am hotãrât subit cã vreau sã fiu ºedinþa de sumar un mare scandal, în realitate
jurnalist. Au urmat 4 ani la Facultatea de nu era mare brânzã. Redacþia m-a împins sã
Jurnalism ºi ªtiinþele Comunicãrii din Bucureºti iau totuºi declaraþii ºi sã „provoc” oamenii sã
în care cursuri, profesori ºi volume dupã volume vorbeascã.
m-au învãþat ce este presa, cum se construieºte Odatã ce colegul meu a pornit camera
un conþinut jurnalistic, care e rolul dar ºi iar eu am întins microfonul cãtre sãteni, a izbucnit
responsabilitatea unui om de presã. Pãstram o adevãratã revoltã în uºa bisericii. Sub ochii
toate teoriile ºi lucrurile învãþate în cea mai bunã mei, enoriaºii bãtrâni ºi domoli de mai devreme
ºcoalã de jurnalism din România ca pe un as în s-au transformat într-o turmã violenta, aþâþatã ºi
mâneca ce avea sã mã ajute sã excelez în excitatã de posibilitatea infinitã pe care le-o
profesia mea. deschideam: sã se desfãºoare în faþa întregii
Într-o duminicã, dupã ce m-am angajat naþiuni. Sã spunã fiecare versiunea lui, pasul lui.
reporter de televiziune într-un mare trust de Sã atragã atenþia. Aºa cã s-au certat ºi s-au
presã, a trebuit sã relatez povestea unor sãteni îmbrânicit sub privirea severã a sfinþilor în faþa
care se împãrþiserã în tabere din cauza preotului cãrora de obicei se aplecau în tãcere.
din sat. Unii nu-l mai voiau la parohie, alþii îl Am plecat de acolo ruºinatã ºi
susþineau. Am fost cu echipa de filmare în satul dezgustatã în aceeaºi mãsurã. Ruºinatã cã am
cu pricina, la poarta bisericii unde avea loc fost catalizatorul acelui scandal ºi dezgustatã
slujba, sã vedem cum putem acoperi subiectul. de nevoile redacþiei cãreia îi trebuiatrebuia o ºtire
trebuia
trebuia
trebuia
Am ieºit din maºina branduitã cu numele spectaculoasã.
staþiei ºi am încercat sã stau de vorbã cu Întâmplarea asta, ca multe altele care au
oamenii. Fãrã microfon, fãrã camera de filmat. urmat, m-au învãþat cã teoriile din ºcoalã nu se
Sãtenii au fost destul de reþinuþi, oarecum potriveau cu practica.
51
REVISTA NOASTRÃ nr. 39-40
REVIST A NOASTRÃ nr . 39-40 51
REVIST
REVISTA NOASTRÃ nr. 39-40
REVISTAA NOASTRÃ NOASTRÃ nr nr. 39-40. 39-40
51
51
51