Page 32 - Revista Noastra Nr. 55-56 (2023)
P. 32

Spectacolul „On the Edge of the Light” s-a
                                                              format  prin  prisma  stării  de  expunere  și  abandon
                                                              simțite în momentul unei presiuni. Conceptul face re-
                                                              ferire la presiunea încadrării în anumite standarde so-
                                                              ciale  și  neputința  atingerii  lor,  având  și  trimiteri
                                                              feministe. Vorbește despre neputință, despre încerca-
                                                              rea de a te încadra într-un mediu din care știi că nu faci
                                                              parte. Am căutat să explorez și să îmbin limbajul ges-
                                                              tual, discursul și modalitățile de utilizare a luminii ca
                                                              obiect scenografic. Am descoperit noi modalități de
                                                              construcție și creare de imagini, cel mai puternic mo-
                                                              ment  fiind  implicarea  umbrei  proprii  ca  personaj.
                                                              Spațiul a fost și el transformat pe parcursul spectaco-
                                                              lului, folosind până și pereții în mod activ. Spectacolul
                                                              a avut premiera în cadrul U.N.A.T.C. București. A fost
                                                              selectat în Festivalul de Dans Contemporan „Connect”
                                                              Craiova, Bucharest Fringe – Maratonul Teatrului In-
                                                              dependent și în Stagiunea Dans Nomad din Timișoara.
                                                                     Nevoia de materializare în forma unui specta-
                                                              col de dans a ideilor de mai sus a venit în urma vizio-
                                                              nării câtorva documentare despre viața Prințesei Diana
                                                              și despre dificultățile cu care s-a confruntat în încer-
                                                              carea de a ajunge să aparțină de universul Casei Re-
                                                              gale. Într-un interviu pentru BBC expune problemele
                                                              cu care s-a confruntat printre care: lipsa de afecțiune,
                                                              sentimentul de abandon, rigiditate exagerată, bulimie.
                                                              Relația cu membrii Casei Regale era rece, formală, nu
        ales, însă crearea de imagini vizuale puternice și pur-  se simțea protejată. Nu am căutat să fac un spectacol
        tătoare de sens sunt cele care rămân în memorie și care  despre Lady Diana ca personaj, ci despre stările cu
        ajută în decodificare.                                care oricine se poate confrunta în situații asemănă-
               Aceste imagini puternice se creează în mo-
        mentul în care devin recognoscibile ca motiv sau sim-
        bol universal, dar și în momentul în care s-au format
        pe  baza  consumării  unei  relații  cu  încărcătură
        emoțională. Ele rămân în mintea spectatorului și sunt
        punți de legătură folosite de coregraf, oferind un punct
        clar pe care își poate așeza atenția. Se construiesc prin
        trimiterile reieșite din relația personajelor cu acțiuni și
        obiecte scenografice. Un exemplu din spectacolul „On
        the Edge of the Light” constă în imaginea de final,
        când cele trei personaje masculine expun ca la un in-
        terogatoriu personajul feminin, urmând ca apoi să își
        îndrepte luminile spre public, imagine cu care se în-
        cheie spectacolul. Deși scoasă din desfășurarea spec-
        tacolului, această imagine transmite ideea de expunere
        și presiune cu care ne putem confrunta fiecare din noi
        în societatea din care facem parte. Astfel, prin con-
        struirea unei relații între personaje, acțiune și obiect,
        spectatorul poate înțelege sensul de descifrare al im-
        aginii, fie prin direcția dorită de coregraf, fie prin
        direcția proprie, rămânându-i în minte acea imagine.
      ESEU     „On the Edge of the Light”

               Coregrafia: Teodora Tudose
               Distribuția: Andrei Atabay, Andrei Cristea,
               Dragoș Duruian, Teodora Tudose
               Muzica: Sarah Mitrofan
          30                                                     REVISTA NOASTRĂ nr. 55/56
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37