Page 41 - 2017_revista_noastra_nr_47-48
P. 41
ECOU
de după moarte și simte că se cunoșteau dintr-o viață
anterioară. Astfel că profită de reîntâlnirea lor și își
unesc sufletele într-o iubire indestructibilă. Cei doi se
dovedesc a fi complet diferiți în ceea ce privește spi-
ritualitatea. Sofi încearcă în nenumărate rânduri să îi
inducă acest concept, precum Tudor Aleman a făcut
cu Toma Novac. Ea era pasionată de stele, de
semnificații, de tot ceea ce ține de suflet. Era diferită,
cu gusturi bizare, animalul ei preferat fiind păunul alb,
care în mitologia indiană simbolizează sufletele rătă-
citoare de pe Terra.
Dar această iubire este indestructibilă până
când, precum am constatat și în ,,Adam și Eva”, su-
fletele trebuie să se despartă pentru a se regăsi în altă
viață, exact în ziua în care au decis să se căsătorească,
simbolul care a declanșat evenimentul fiind verigheta,
care a fost purtată înainte de o căsătorie în fața lui
Dumnezeu și în fața legii. Ian, parcă simțind ce avea
să se întâmple îi spune, dorind să o liniștească, faptul
că se vor regăsi de fiecare dată, și, inconștient, își
calcă, pentru prima dată peste ,,credințele” ce l-au că-
lăuzit pâna atunci în viață. Sofi sfârșește tragic în urma
grafica: Sorana Negoiță evadării dintr-un lift blocat, iar Ian se simte vinovat și
intră în depresie. După șapte ani, regăsim deci și acest
opera sa o valoare literară românească nemuritoare. număr magic, chiar dacă nu era complet refăcut după
Fantasticul lui Eminescu este, însă, mai special, fiind pierdere lui Sofi, Ian se căsătorește și devine tătic. La
generat - într-un mod genial- de substanța epică ro- nașterea lui Tobias, fiul său, i s-a facut o amprentare a
mantică și cuprinzând motive ce devin specifice fan- irișilor în urma căreia calculatorul a arătat profilul unui
tasticului romantic: răsturnarea cronologiei, umbra, om decedat în urmă cu aproape un an, ce avea aceeași
visul în vis, dedublarea, dobândirea echilibrului prin amprentă a irișilor. Copilului i s-au mai făcut diferite
căsătoria cu Maria. În fiecare dintre operele alese teste mascate de un diagnostic fals, în care cel mic
apare Satana: în ,,Adam și Eva” apare în a cincea viață, recunoștea persoane și locuri din viața sa anterioară.
cea a călugărului de origine germanică, Adeodatus. În urma mai multor cercetări alături de soția și amicul
Singura prezenţă feminină importantă în viaţa sa este său, descoperă o bază de date unde amprenta irișilor
Fecioara Maria și, datorită icoanei de care este nedes- lui Sofi a fost înregistrată cu trei luni în urmă în New
părţit, i se înfățișează Diavolul ce îl supune la tentații. Delhi, India. Așadar, descoperim încă un punct comun
În ,,Sărmanul Dionis” personajul face pact cu Diavo- cu opera ,,Adam și Eva”. Această țară, nealeasă întâm-
lul, ajutându-l în îndeplinirea planului său diabolic de plător datorită multor dovezi și amintiri dintr-o altă
a descoperi ce se află la pagina șapte din cartea sacră existență descoperite de-a lungul timpului, asta dato-
de origine iraniană. Astfel descoperim încă un alt rită religiei de așa natură. Omului de știință care credea
punct comun al operelor: cifra șapte. numai în fapte măsurabile, ce nu țin de spirit sau de
Acest concept al reîncarnării l-am descoperit suflet, îi sunt puse la încercare concepțiile. Mai ales
acum ceva timp vizionând filmul ,,I origins” în regia după ce o găsește pe acea fetiță, și o supune aceluiași
lui Mike Cahill. Chiar dacă ne raportăm la un alt gen tip de test cu imagini, care se dovedește a fi neimpor-
de fantastic, filmul surpinde etape asemănătoare cu tant în special când ușa liftului se deschide, iar ea în-
cele ale lui Toma Novac. Personajul princpial, Ian cepe să plângă și să manifeste teamă. Ian
Grey, este un om de știință de 26 de ani, doctorand la conștientizează semnificația momentului și chiar dacă
New York ce vrea să demonstreze prin dovezi filmul nu o arată, eu cred că ceva din concepția sa des-
științifice că Dumnezeu nu există: ,,Ochii sunt un pre spiritualitate s-a schimbat.
punct fierbinte pe care oamenii religioși îl folosesc să Toate cele trei opere prezintă într-un mod unic,
discrediteze evoluția, îl folosesc drept dovadă a dar cu elemente comune un concept, care pentru noi,
existenței unui proiectant inteligent - Dumnezeu”, creștinii, siguri de ceea ce suntem și vom fi, reprezintă
spune el, astfel vrea să pună bazele evoluției ochiului o blasfemie și o negare a lui Dumnezeu. Însă eu nu am
și să ,,se joace de-a creatorul” încercând să facă ani- vrut doar să prezint niște opere create pe un fond fan-
male nevăzătoare să perceapă lumina. El susține că tastic și să le compar, am vrut să le pun în legătură cu
,,Fiecare om de pe această Planetă are propria pereche evenimente reale, cu cercetări. În urma acestui articol
de ochi unică, fiecare cu propriul univers”, astfel că- nu doresc să conving lumea să se convertească la bu-
pătând de-alungul timpului o colecție impresionantă dism, mi-am propus doar să prezint ceva nou, specta-
de fotografii. La fel ca Toma Novac este călăuzit de culos și să determin o anumită categorie de oameni să
un număr magic, unsprezece de această dată, la capătul nu privească cu dispreț alte religii, ci să le descopere
drumului regăsind-o pe ea, cea căreia, cu câteva seri și să le aprecieze.
în urmă, i-a fotografiat ochii. Ea, Sofi, crede în viața 1.http://www.vietianterioare.ro/dovezi-stiintifice-incontestabile-
ale-reincarnarii-ian-stevenson/
REVISTA NOASTRĂ nr. 47/48 2.http://mythologica.ro/androginul-mit-si-simbol/ 39