Page 46 - 2015_revista_noastra_nr_43-44
P. 46

Lumile  lui  Brahma  sunt  ţesute  pe  urzeala  numită
        “agentul interior”, adevăratul grund al Universului                       ESEU
        [interioritatea absolută a lui Dumnezeu!], Sutra-atman  cel mai profund, dincolo de care, iarăşi nu mai suntem
        închipuit  sub  forma  unui  fir.  În  Bhagavad  Gita,  noi!  “–Tată,  unde  este  Dumnezeu,  întrebă  copilul
        Dumnezeu este cel care “ţese” Lumea: “Prin mine sunt  mirat, după ce-a tăiat în două bobiţa de strugure, ca
        ţesute toate acestea”. “Creatorul este [...] un “ţesător”;  să-L găsească pe Dumnezeu, după cum îi spusese tatăl
        ceea ce înseamnă că ţine legate de el, prin fire sau  că El e-n interiorul lucrurilor! Şi-atunci tatăl avu o
        frânghii invizibile [corzile-string] Lumile şi fiinţele pe  revelaţie:  Dumnezeu  este  în  interiorul  interiorului
        care le produce...”. În Upanishade, “imaginea firului  [interior  absolut],  nu  în  exteriorul  unui  interior
        (stringul tors) este utilizată referitor la Atman” [se  deschis! Şi, adăugăm, în... exteriorul exteriorului, nu
        prelinge  un  fir  de  apă,  ceva  extrem  de  subţire,  în interiorul unui exterior, iar noi suntem într-o globulă
        imaterial aproape, un fir de vânt ce se... răsfiră, adie  cosmică, un super-eon... mediu!
        imperceptibil...]  Tot  ce  se  manifestă  “este  prin       5. Concomitenţa absolută a lui Dumnezeu:
        excelenţă o unitate perfect asamblată şi articulată”,  „Eram în devenire, Tu m-ai văzut întreg”, deodată!
        “unificat (ă) şi integrat (ă) “ şi imaginile cele mai  Numai Dumnezeu e etern identic cu Sine, omul poate
        potrivite pentru a exprima toate acestea erau firul,  fi  consecvent  doar  cu  sinele  inalterabil,  cel  care-i
        păianjenul, urzeala, ţesutul”. “Creaţia cosmogonică şi  conferă  identitatea  şi  caracterul,  restul  e  trecător,
        Cosmosul sunt simbolizate prin actul ţesutului”, un   relativ  în  moara  spaţiu-timpului.  Eadem  sed  aliter
        agregat  integrat,  pentru  că  toată  urzeala  spaţio-  (Acelaşi, dar altfel). La Dumnezeu, “a vrea” şi “a
        temporală este “întinsă” (tensio, tension-nis = câmp)  putea”  sunt  una,  concomitente,  instantanee,  ad
        prin sacrificiu, ipostazierea Unului în „n” DD. Ţeserea  libitum! În lingvistică, noţiunea de deixis presupune
        lumii,  urzeala,  “firul  vieţii”  [destinul  ca  ţesătură]  indici  ai  conotaţiei,  adică  ai  contextualităţilor:
        depind de un “urzitor”. “Vânturile [pranas], ca frânghii  subiectivi,  obiectivi,  atributivi  (calităţi  revelate  şi
        cosmice” [pachete, caiere de DD toarse în vârtejuri]  relevate contextual), circumstanţiali, ai percepţiei sau
        “ţes” obiectele şi fenomenele şi le menţin, ca/prin   aprecierii valorii (evaluării), indici demonstrativi de
        articulaţii,  noduri  DD!  “Frânghia  nu  este  numai  depărtare,  apropiere  sau  identitate!  Punţi,  valenţe,
        mijlocul exemplar de comunicare între Cer şi Pământ,  valori,  sensuri,  semnificaţii...  sau  identităţi,
        este, de asemenea, o imagine cheie a speculaţiilor    suprapuneri, care nu-s decât analogii, căci în lumea
        privitoare la Viaţa Cosmică, la existenţa şi Destinul  noastră A niciodată nu este egal cu A! Chiar „A e A”
        uman, la cunoaşterea metafizică”. Frânghia de argint  presupune  o  distanţă  între  ei,  şi  deci  o  schimbare
        (monosia) este cea care ne traversează din creştet în  subtilă  de  la  unul  la  altul,  o  dată  cu  schimbarea
        tălpi,  spiralic-elicoidal,  înnodată  în  chakrele   contextualităţii! În lumea noastră, nu putem spune că
        nivelurilor ontice, este cea care ne poate îndumnezei  închidem un cerc perfect: el va fi o spirală! Numai în
        şi prin care la moarte, ne refugiem, ca printr-un tunel,  absolut ei sunt identici, aceiaşi. Concomitenţa Treimii
        spre capătul lui luminos! Noosul deci este văzut ca o  Sfinte  gândeşte  activ,  adică  iese din  concomitenţa
        frânghie  [DD  ce  se  înfăşoară  într-un  vârtej,  vritti,  etern pasivă în timpul efemer, altfel nici Ea nu şi-ar
        coardă, frânghie], ce tinde spre un filament, extrem de  putea admira, contempla gândurile, cf. Jakob Böhme
        concentrat pe axa vieţii, coloana vertebrală, care leagă  sau  Neale  Donald  Walsch  –  “Convorbiri  cu
        corpurile fiinţei umane între ele, dar şi cu Divinitatea!  Dumnezeu”! Dumnezeu, unul treimic, e concomitenţă
        Toate acestea arată că imaginea firului, a corzii, a  absolută, restul este distanţa relativă şi în perspectivă
        frânghiei, ţesutului revin continuu în imaginaţia şi  3 – 4 – ... n D dintre apel (chemare) şi răspuns: “Iată
        gândirea  speculativă  a  omului.  “Imaginile  acestea  vin!” (Ps. 39) pur, curat precum e pruncul, cu nimic
        corespund deci unor experienţe extrem de profunde şi  străin, maculat karmic şi/sau bruiant! Ni-l închipuim
        la urma urmei dezvăluie o situaţie umană, care pare   pe  Dumnezeu  contemplându-şi  Creaţia  şi  din
        imposibil de tradus prin alte simboluri sau concepte”,  exteriorul  globulei,  dar  şi  din  interiorul  bolţilor  ei
        un întreg “mit al ţeserii” (ibid).                    întinse, din interiorul cortului luminic stelar sau solar,
               4. “Unul e-n toate, tot astfel precum toate    limita asimptotică a simţurilor şi putinţelor noastre,
        sunt în Unul”! „Rodul pomilor este ascuns înlăuntrul  „c”, viteza luminii create! Concomitenţa de substrat a
        lor”, întâia rază primăvăratică scoate la iveală întreaga  duratei  e  diferită  de  timpii  spectrali  ai  stărilor
        podoabă, ofrandă cerului. Astfel măru-i măr, iarba-i  obiectelor, alcătuite din atomi şi molecule eterogene.
        iarbă, piatra-i piatră, apa-i apă, stelele-s stele, cocoşul  Din caierul haotic al duratei de dincolo de evenimente,
        nu-i... cocos, în toate este ascunsă identitatea dintru  dincolo de orizontul lumii acesteia „se torc” tramele,
        care vor apărea şi deveni toate sub Soare! Niciuna nu  spectrele  –  mugurii,  germenii  de  aur  (hiyranya
        îşi  trădează  identitatea,  nu  se  înstrăinează  de  sine  garbha), intrând în moara timpului, unde se... moare!
        însăşi, Sinele este prototipul ce trebuie respectat ca  Se macină, se concasează totul şi se re-face, se ţese
        ceva de mare preţ! Hinduşii – am văzut – deosebesc    covorul lumii subluminic, în toată gama sa spectrală.
        Sinele absolut, Brahma, de cel individual, Atma; la o        6.  Cosmogonice:  Globula  cosmică  şi
        atentă privire, primul se identifică cu Logosul, celălalt  absolutul. Dar ce este ab-solutul? Toate „nodurile”
        cu o proiecţie a sa într-un caz particular, un fel de  reduse la nexuri, legături, sensuri re-solvate! Plasa sau
        avatar: arhetipul cu temei monadic într-o circumstanţă  covorul  ideal,  mahrama  lumii  cu  chipul  lui  Iisus
        particulară!   Arhetipurile–s   feţele,   ipostazele  lucrător pe ea! Maximum de structură cu minimum de
        Logosului! Înstrăinările, alterările vin dinafara noastră  energie creată! Adică energiile lumii create împreună
        sau  din  nerespectarea  rigorilor  Sinelui,  ceea  ce  cu energiile divine necreate, într-o simbioză perfectă,
        echivalează  cu  ieşirea  din  Logos, Arhetip  sau  din  de o fiabilitate perfectă! Tendinţa spre di-solvare în
        Cuvânt: neascultarea, lipsa smereniei, trădarea a ce ai  dumnezeire, unde totul se topeşte, păstrând amprenta
        mai  sfânt  şi  mai  scump! Altus  non  alter!  Căderea  prototipală  din  lume,  dar  nu  se  contopeşte!...
        omului  este  rodul  neascultării!  Cum  adică  suntem  Dumnezeu  este  identitate  absolută!  Este  identic,
        ascunşi şi ieşim la iveală? Unde ascunşi? Înlăuntrul  consecvent cu sine, este deci în sinele absolut, drept

           REVISTA NOASTRĂ nr. 43/44                                                                       43
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51