Page 111 - 2014_revista_noastra_nr_41-42
P. 111

Clasa a X-a F                                         DIDACTICA


                                         Nu mă lăsa să ştiu



          Romanul "Nu mă lăsa să ştiu" este opera colectivă a elevilor clasei a X-a F, alcătuită după
         metoda scrierii folosind paşi votaţi de clasă. Noutatea este dată de existenţa unor redactori
         care, după votarea fiecărei informaţii importante în economia naraţiunii, îşi asumă sarcina
          de a redacta câte o parte din scriere. La final, o echipă restrânsă corectează totul, elimină
          eventualele inadverenţe şi omogenizează stilistic totul. Mai jos este doar un fragment din
                        această scriere pe care plănuim să o tipărim într-o carte aparte.

               Îmi continui ascensiunea și ajung, în sfârșit, la
        apartamentul cu numărul identic de pe eticheta cheilor.
        25D. Introduc încet cheița în broască, iar ușa se des-
        chide. Intru în holul nu prea mare cu un cuier de lemn
        ce reprezenta o statuie grecească din care ieșeau niște
        brațe terminate cu un cârlig. Pe perete era așezată
        oglinda mare sub care se afla un dulăpior. De o parte
        și de alta a holului se aflau două uși. O deschid  pe cea                                               grafica: Corina Răducanu
        din partea dreaptă și pătrund într-o bucătărie bine uti-
        lată, aproape neatinsă; de acolo, printr-o altă ușă pă-
        trund într-un dormitor. Era dezordonat, de două ori
        mai mare decât bucătăria, dar prost luminat. De acolo
        trec într-un culoar cu două uși, una ducea la toaletă,
        iar cealaltă într-un birou. Din acel birou, în partea
        dreapta, puteai ajunge printr-o ușă înapoi în hol. Biroul
        lui  M.M.  îi  trăda  caracterul  de  funcționar,  prin
        abundența de dosare și hârtii. Pe pereții biroului erau
        o mulțime de poze cu Thomas Grey, Maggy și părinții
        lui David. Pe poza avocatului era o cruce, mare, sta-
        cojie, la fel și pe fotografia “omului”, iar pe poza  tale’, şi încă o revistă despre artă, cu tematica “moder-
        părinților, pete,  multe pete roșii, ca și cum un copil ar
                                                              nism” şi  “Melcul” lui Matisse pe copertă. Din nou,
        fi scuturat o pensulă plină de tempera peste o bucată  nimic relevant. Bag de seamă că sub unul din geamuri
        de hârtie învelită în peliculă fotografică. Pe birou, puse  este un mini-bar. Mă ridic cu o uşoară durere de spate
        unul peste altul, se aflau dosarele “bolnave”, cele pe  de pe canapeaua straniu de incomodă, vrând să caut şi
        care mi le-a citit atunci când nici eu nu știam dacă mai  acolo după orice informaţie care m-ar putea ajuta în
        trăiesc sau doar visez.
                                                              “lupta” cu acest arhi-duşman. Trag de uşiţă, dar e în-
               Mă aşez pe scaunul său şi încep să cercetez    cuiată. Şi totuşi, nu cred că aş putea găsi ceva impor-
        toată hârţogăraia de pe birou. Mă uit la ceasul chine-  tant  într-un  mini-bar.  Renunţ!  Fac  câţiva  paşi  cu
        zesc de pe perete, pe care aparent nu l-am sesizat la  direcţia ieşire. Mă opresc două secunde ca să-mi frec
        intrarea în birou, şi observ că a trecut mai mult de o  puţin ochii obosiţi. Continui spre ieşire, dar instinctul
        oră de când am citit şi recitit tot ce era acolo. La naiba,
                                                              meu parcă îmi spune să verific şi rafturile bibliotecii
        că nu am găsit nimic folositor!                       mici din sufragerie. Nu văd decât multe cărţi aşezate
               Enervat, aşez totul aşa cum am găsit şi ies din  în ordine alfabetică, cu mici decoraţiuni între ele. Din
        birou, făcând un tur al apartamentului şi întorcându-  tot ce se poate găsi în biblioteca aia, numai un singur
        mă în sufragerie, cu scopul şi speranţa că voi găsi ceva  obiect mi-a captat definitiv atenţia: o cutie, cioplită
        acolo. Doamne, ăsta nici nu zici că e un apartament
                                                              dintr-un lemn negru de abanos, în stil african, puţin în-
        locuit; pare a fi mai degrabă o expoziţie de mobilă din  vechită. Cred că e cea mai frumoasă cutie pe care am
        Ikea. Aşezat pe canapea, verific toate revistele de pe  văzut-o vreodată! Parcă are spirit, căldură… viaţă. Se
        măsuţa de cafea din faţă. Două reviste de psihologie,  potriveşte perfect cu design-ul camerei. Şi totuşi, nu
        una din 2001 şi una din 2011 cu tematica ‚boli min-
                                                              îi observi existenţa decât dacă te apropii destul de mult

            REVISTA NOASTRĂ nr. 41/42                                                                     107
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116