Page 110 - 2014_revista_noastra_nr_41-42
P. 110
DIDACTICA Laura Iulia Pogan
Un laborator de fizică şi limba germană
Mai 2013. CNU primește din partea Institutu- Criteriile de selecție ale concursului au fost de
lui Goethe București invițatia de a participa alături de exemplu: numărul cadrelor didactice de germană şi fi-
alte școli din România la selecţia pentru “Un labora- zică, profilul şcolii, performanțele sale, cât și prestanța
tor de fizică şi limba germană”. la nivel local și național.
Sub acest nume, “Un laborator pentru fizică La întâlnirea de pe 9 iulie au participat dna
și limba germană”, programul constituie o inițiativă a Bärbel An, directoare departament de limba germană
Institutului Goethe din București pentru promovarea – Goethe-Institut Bucureşti, dl Sorin Giurumescu, in-
limbii germane prin intermediul învățământului bi- spector general pentru limba germană MEN și
lingv autentic (CLIL – Content and Language Integra- inițiatorul acestui proiect, Arnold Schlachter, Goethe-
ted Learning), cu accent pe disciplina fizică. Institut Bucureşti. În urma acestui schimb de
Finanțarea este asigurată prin fonduri speciale ale Mi- experiență, Institutul Goethe a încheiat un acord de
nisterului de Externe al R.F. Germania. parteneriat cu CNU. Colegiul Naţional “Unirea” s-a
Cu programul “Bildungsoffensive Deutsch” distins în procesul de selecţie prin angajament deosebit
(ofensiva de formare germană), Ministerul de Externe şi idei inovative în structurarea învăţământului. Şcoala
al Republicii Federale Germane a demarat acest pro- sprijină dezvoltarea şcolii moderne pe termen lung și
gram mondial, în cadrul căruia este promovată în toată promovează învățarea limbii germane ca limba stră-
lumea formarea oamenilor tineri. Serviciile oferite de ină, începând cu clasa a V-a până la clasa a XII-a. Pro-
Goethe-Institut în cadrul programului “Bildungsoffen- iectul are ca ţel stabilirea unui învăţământ bilingv de
sive Deutsch” sunt variate şi de lungă durată. Proiectul fizică clar, dinamic şi experimental la şcoli din Româ-
început deja la Colegiul Național “Traian” din Dr. Tr. nia. Se pune un accent deosebit pe experimentele ele-
Severin și la Colegiul National “Frații Buzești” din vilor. O atenţie ridicată revine aici limbii germane ca
Craiova se va extinde și la alte școli cu limba germană limbă de predare.
modernă, de preferință din zone mai puțin “favorizate” Programul cuprinde următoarele elemente:
de finanțările anterioare. • Cursuri de perfecţionare în metodică şi didactică
În acest proiect este vorba de “bilingv” în sen- pentru profesorii de germană şi fizică .
sul european și se aplică începând cu clasele V-VI. • Dezvoltarea de modele şi materiale pentru pro-
Prin urmare, proiectul actual se adresează școlilor și grama şcolară pentru un învăţământ de fizică ex-
liceelor care au și gimnaziu și, mai ales, care au pro- perimental şi bilingv.
fesori de germană și fizică entuziaști și deschiși spre • Participarea la evenimente în cadrul proiectului .
învățare permanentă. În urma primei selecții, și anume • Şcoala-parteneră se obligă la următoarele obiec-
cea online, CNU a fost selectat alături de alte 7 școli tive:
din țară să participe la întâlnirea de pe 9 iulie 2013 din • De a promova intensiv orele de germană şi orele
București, unde școala noastră a fost reprezentată de bilingve de fizică.
dl.director, Cornel Noană, prof.de limbă germană • De a permite elevelor şi elevilor săi contactul cu
Pogan Laura Iulia și prof.de fizică Sorin Bodaș. Germania şi cu întreaga lume.
• De a permite profesorului de germană şi de fizică
participarea la perfecţionări, formări metodico-di-
dactice, întâlniri de lucru pentru dezvoltarea de
materiale atât în cadrul, cât şi în afara orelor de
predare.
• De a sprijini după putinţe financiare şi infrastruc-
turale toate măsurile de care beneficiază elevele şi
elevii, cât şi profesorii participanţi.
• Goethe-Institut Bucureşti se obligă la următoarele:
• Realizare de cursuri de perfecţionare.
• Înlesnire de proiecte culturale (expoziţii, eveni-
mente muzicale, etc.)
• Dotare a laboratorului de fizică cu materialele ne-
cesare efectuării experimentelor.
106 REVISTA NOASTRĂ nr. 41/42