Page 110 - 2014_revista_noastra_nr_41-42
P. 110

DIDACTICA                                        Laura Iulia Pogan


                 Un laborator de fizică şi limba germană



               Mai 2013. CNU primește din partea Institutu-          Criteriile de selecție  ale concursului au fost de
        lui Goethe București invițatia de a participa alături de  exemplu: numărul cadrelor didactice de germană şi fi-
        alte  școli din România la selecţia pentru “Un labora-  zică, profilul şcolii, performanțele sale, cât și prestanța
        tor de fizică şi limba germană”.                      la nivel local și național.
               Sub acest  nume, “Un laborator pentru fizică          La întâlnirea de pe 9 iulie au participat dna
        și limba germană”, programul constituie o inițiativă a  Bärbel An, directoare departament de limba germană
        Institutului Goethe din București pentru promovarea   – Goethe-Institut Bucureşti, dl Sorin Giurumescu, in-
        limbii germane prin intermediul învățământului bi-    spector  general  pentru  limba  germană  MEN  și
        lingv autentic (CLIL – Content and Language Integra-  inițiatorul acestui proiect, Arnold Schlachter, Goethe-
        ted  Learning),  cu  accent  pe  disciplina  fizică.  Institut  Bucureşti.  În  urma  acestui  schimb  de
        Finanțarea este asigurată prin fonduri speciale ale Mi-  experiență, Institutul Goethe a încheiat un acord de
        nisterului de Externe al R.F. Germania.               parteneriat cu CNU. Colegiul Naţional “Unirea” s-a
               Cu programul “Bildungsoffensive Deutsch”       distins în procesul de selecţie prin angajament deosebit
        (ofensiva de formare germană), Ministerul de Externe  şi idei inovative în structurarea învăţământului. Şcoala
        al Republicii Federale Germane a demarat acest pro-   sprijină  dezvoltarea şcolii moderne pe termen lung și
        gram mondial, în cadrul căruia este promovată în toată  promovează  învățarea limbii germane ca limba stră-
        lumea formarea oamenilor tineri. Serviciile oferite de  ină, începând cu clasa a V-a până la clasa a XII-a. Pro-
        Goethe-Institut în cadrul programului “Bildungsoffen-  iectul are ca ţel stabilirea unui învăţământ bilingv de
        sive Deutsch” sunt variate şi de lungă durată. Proiectul  fizică clar, dinamic şi experimental la şcoli din Româ-
        început deja la Colegiul Național “Traian” din Dr. Tr.  nia. Se pune un accent deosebit pe experimentele ele-
        Severin  și la Colegiul National “Frații Buzești” din  vilor. O atenţie ridicată revine aici limbii germane ca
        Craiova  se va extinde și la alte școli cu limba germană  limbă de predare.
        modernă, de preferință din zone mai puțin “favorizate”       Programul cuprinde următoarele elemente:
        de finanțările anterioare.                            •  Cursuri de perfecţionare în metodică şi didactică
               În acest proiect este vorba de “bilingv” în sen-  pentru profesorii de germană şi fizică .
        sul european și se aplică începând cu clasele V-VI.   •  Dezvoltarea de modele şi materiale pentru pro-
        Prin urmare, proiectul actual se adresează școlilor și   grama şcolară pentru un învăţământ de fizică ex-
        liceelor care au și gimnaziu și, mai ales, care au pro-  perimental şi bilingv.
        fesori de germană și fizică entuziaști și deschiși spre  •  Participarea la evenimente în cadrul proiectului .
        învățare permanentă. În urma primei selecții, și anume  •  Şcoala-parteneră se obligă la următoarele obiec-
        cea online, CNU a fost selectat alături de alte 7 școli  tive:
        din țară să participe la întâlnirea de pe 9 iulie 2013 din  •  De a promova intensiv orele de germană şi orele
        București, unde școala noastră a fost reprezentată de    bilingve de fizică.
        dl.director,  Cornel  Noană,  prof.de  limbă  germană  •  De a permite elevelor şi elevilor săi contactul cu
        Pogan Laura Iulia și prof.de fizică Sorin Bodaș.         Germania şi cu întreaga lume.
                                                              •  De a permite profesorului de germană şi de fizică
                                                                 participarea la perfecţionări, formări metodico-di-
                                                                 dactice, întâlniri de lucru pentru dezvoltarea de
                                                                 materiale atât în cadrul, cât şi în afara orelor de
                                                                 predare.
                                                              •  De a sprijini după putinţe financiare şi infrastruc-
                                                                 turale toate măsurile de care beneficiază elevele şi
                                                                 elevii, cât şi profesorii participanţi.
                                                              •  Goethe-Institut Bucureşti se obligă la următoarele:
                                                              •  Realizare de cursuri de perfecţionare.
                                                              •  Înlesnire de proiecte culturale (expoziţii, eveni-
                                                                 mente muzicale, etc.)
                                                              •  Dotare a laboratorului de fizică cu materialele ne-
                                                                 cesare efectuării experimentelor.

        106                                                      REVISTA NOASTRĂ nr. 41/42
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115