Page 18 - 2013_revista_noastra_nr_39-40
P. 18
ESEU
ESEU
ESEU
ESEU
ESEU
Frumuseþea -
Frumuseþea -
Frumuseþea -
Frumuseþea -
Frumuseþea - mutaþie a
Frumosului în societate
Moto:
„A exista - adicã a colora afectiv fiece clipã. Prin
nuanþe de sentiment facem nimicului o concesie de
realitate. Fãrã cheltuielile sufletului am trãi într-un
univers alb. Cãci “obiectele” nu sunt decât iluzii
Emil Cioran
Emil Cioran
Emil Cioran
materiale ale unor excese lãuntrice.” Emil CioranEmil Cioran
Cu toate acestea, perioada cuprinsã între
Georgiana CRIVÃÞ
Georgiana CRIVÃÞ
Georgiana CRIVÃÞ
Georgiana CRIVÃÞ
Georgiana CRIVÃÞ secolul al VI-lea ºi al XVI-lea mai este denumitã
clasa a X-a E “Evul Mediu întunecat”, datoritã cruzimii
clasa a X-a E
clasa a X-a E
clasa a X-a E
clasa a X-a E
caracteristice societãþii în acele vremuri.
Oamenii considerau atunci cã drumul cãtre o
Psihologia Frumosului
Psihologia Frumosului
Psihologia Frumosului
Psihologia Frumosului lume frumoasã se construia mai degrabã prin
Psihologia Frumosului
În concepþia lui Socrate, ,,frumosul nu îl înlãturarea Urâtului, decât prin gãsirea
cunoaºtem, ci îl recunoaºtem”. Oamenii par sã Frumosului.
se apropie de ceea ce ei gãsesc frumos, în Renaºterea este, în sine, un drum cãtre
speranþa cã vor mai urca o treaptã pe scara perfecþiune iar, odatã cu apariþia ei, repune pe
valorilor. Dar acest concept este mult mai un piedestal idealul de frumuseþe. Începând cu
profund decât lasã sã se vadã sau decât vrem secolul al XV-lea, în ateliere se adunã portrete
noi sã îl vedem. Acest concept este unul instabil, de femei, reþinute mai puþin pentru prestigiul sãu
într-o continuã schimbare, ce de-a lungul timpului
a suferit multiple mutaþii. În timpurile noastre,
frumuseþea exterioarã este exploatatã la cote
maxime, cea interioarã fiind neglijatã.
Este un paradox faptul cã, deºi
Frumosul este un concept ce nu poate fi
cunoscut în întregime, acesta ne deschide uºa
cunoaºterii.
Metamorfoza Frumuseþii
Metamorfoza Frumuseþii
Metamorfoza Frumuseþii
Metamorfoza Frumuseþii
Metamorfoza Frumuseþii
Schimbãrile prin care a trecut viziunea
asupra frumosului sunt multiple ºi diverse.
Nehotãrârea specificã omului, continua cãutare
a frumuseþii ideale sunt doar câteva din motivele
pentru care societatea încearcã sã impunã niºte
stereotipuri ale frumuseþii, dar pe care le schimbã
constant.
Încã din cele mai vechi timpuri,
frumuseþea perfectã a fost consideratã imposibil
de atins. În mitologia anticã, aceasta ºi-a întâlnit
apogeul, fiind ridicatã la statutul de caracteristicã
divinã. Venus-Afrodita era idealul de frumuseþe
la care toþi râvneau, dar pe care nimeni nu o
putea obþine. Conceptul frumuseþii zeificate a
avut un impact puternic asupra omenirii, ce îºi
lasã amprenta pânã în zilele noastre.
Evul Mediu este o perioadã a marilor
schimbãri pe plan social, politic, economic ºi
cultural. Arta capãtã o mai mare importanþã, mai grafica: Diana Mazilu
grafica: Diana Mazilu
grafica: Diana Mazilu
grafica: Diana Mazilu
grafica: Diana Mazilu
ales pictura, care nu mai are doar rol decorativ. clasa a X-a F
clasa a X-a F
clasa a X-a F
clasa a X-a F
clasa a X-a F
REVIST
REVIST
REVISTA NOASTRÃ nr. 39-40
14
14
. 39-40
nr
14
14
14 REVISTAA NOASTRÃ NOASTRÃ nr nr. 39-40. 39-40
REVISTA NOASTRÃ nr. 39-40
NOASTRÃ
A