Page 20 - 2013_revista_noastra_nr_39-40
P. 20

ESEU
                         ESEU
                         ESEU
                         ESEU
                         ESEU
            a þine pasul cu ritmul alert al comunitãþii în care  este constant în timp ºi spaþiu pentru cã
            trãieºte, percepþia lui asupra valorilor este într-  reprezintã intersectarea materialului ºi a
            o continuã schimbare. Exteriorul ºi bucuria de  imaterialului într-o atmosferã sacrã, echilibratã.
            moment capãtã un loc fruntaº în topul prioritãþilor  El este yin ºi yang, doar cã, în aceastã lume în
            lui. Frumosul este o prezenþã subtilã în intelectul  continuã modificare, alegem sã facem unele
            fiecãrei persoane, ceea ce face ca dispariþia lui  lucruri cu jumãtãþi de mãsurã, din dorinþa de a
            sã fie, de asemenea, una subtilã. Cu toþii suntem  þine pasul cu societatea.
            antrenaþi cãtre superficial, ceea ce face ca            De-a lungul istoriei, într-o societate
            absenþa Frumosului sã nu fie uºor observabilã.  mereu preocupatã de superficial, s-au afirmat
            Din cauza tuturor acestor motive, Frumuseþea    câteva personalitãþi ce îºi doreau sã vadã
            a ajuns sã fie instinctual supraapreciatã.      dincolo de aparenþe. De exemplu, Petrarca
                    Cu toate acestea, între cele douã       vedea omul ca identitate. În timp ce frumuseþea
            concepte existã o legaturã. Kant spunea cã      era standardizatã, el a construit din imaginea
            judecata valorilor este cea care introduce gustul  iubitei sale propriul altar al Frumuseþii: ,,Graþie
            estetic. Vârsta, educaþia, mediul social, toate  cum rar din cer ni se cuvine,/ virtuþi cum n-a
            influenþeazã perspectiva asupra ideii de        vazut umana ginte,/ sub pãr de aur înþeleapta
            frumuseþe. Interesul faþã de Frumos aduce cu    minte/ ºi-ntr-o copilã frumuseþi divine”. Aºa o
            sine niºte principii, pe baza cãrora putem decide  contempla Petrarca în capodopera sa,
            ce înseamnã Frumuseþea ºi ce þine de aceasta.   ,,Canþonierul”. Frumuseþea ºi Frumosul  fetei se
            Frumuseþea poate fi strâns legatã de Frumos,    uneau armonios, formând un întreg divin.
            dar numai dacã noi ne dorim asta ºi dacã ne
                                                                    Întoarcerea la Frumos
                                                                    Întoarcerea la Frumos
                                                                    Întoarcerea la Frumos
                                                                    Întoarcerea la Frumos
            gãsim timp pentru a ne analiza pe noi înºine ºi a       Întoarcerea la Frumos
            ne întoarce la primordialitate, unde cele douã          Preluând ideea lui Dan Puric, aceea cã
            concepte se unesc. Spre deosebire de            Frumosul e capacitatea de a zbura, ne gândim
            Frumuseþe, Frumosul rupe bariera timpului. El   la debarasarea de monoton, de rutinã, de
                                                            viziunile în alb ºi negru. Frumosul e un portal
                                                            cãtre noutate, cãtre descoperirea eului ºi a
                                                            legãturii dintre obiectiv ºi subiectiv. El împarte
                                                            oamenii în douã categorii: ,,oamenii frumoºi” ºi
                                                            ,,oamenii majoritãþii”. Ceea ce puþini realizeazã
                                                            este faptul cã Frumosul reuneºte calmul ºi
                                                            echilibrul pentru a crea o stare de beatitudine,
                                                            în afara graniþelor timpului. Într-o lume dinamicã,
                                                            într-o continuã cursã spre împlinirea materialã,
                                                            a avea timpul de a-þi analiza valorile, de a regãsi
                                                            Frumosul interior este o raritate. Aici intervine
                                                            diferenþa dintre omul frumos ºi omul majoritãþii.
                                                            Omul frumos cautã binele în orice, îºi creeazã
                                                            o lume proprie, ruptã de concepþiile mulþimii
                                                            delimitatã de graniþele Frumosului, unde diferenþa
                                                            este o normalitate. El îºi creeazã propriile
                                                            principii bazate pe Frumos. Citându-l pe marele
                                                            Beethoven: ,,Nu existã lege pe care sã nu o
                                                            încalci atunci când e loc pentru mai frumos”,
                                                            unele legi morale sunt subiective ºi fluctuante.
                                                            Acest tip de oameni gãsesc de cuviinþã a încãlca
                                                            o parte a eticii impuse de comunitate atunci când
                                                            îi gãsesc un substitut din sfera Frumosului.
                                                                    În concluzie, împãcarea cu Frumosul
                                                            este o necesiate. Reconcilierea cu acest
                                                            concept înseamnã a ajunge ºi la apogeul
                                                            Frumuseþii, pentru cã aceasta din urmã este o
                                                            componentã a Frumosului. Serenitatea ce poate
                                                            fi cititã pe chip, subtilitatea unui gest simplu,
                                                            bunãtatea, au fost mereu treptele cãtre Frumos
                                                            ºi, implicit, cãtre Frumuseþe. Acestea sunt
                                                            însuºiri ce izvorãsc din interior, dar asupra
              grafica: Beatrice Maria Alexandrescu
              grafica: Beatrice Maria Alexandrescu          cãrora s-a încercat ºi încã se încearcã
              grafica: Beatrice Maria Alexandrescu
              grafica: Beatrice Maria Alexandrescu
              grafica: Beatrice Maria Alexandrescu
                                                            materializarea pentru ca oricine sã poatã fi
                           clasa a X-a A
                           clasa a X-a A
                           clasa a X-a A
                           clasa a X-a A
                           clasa a X-a A
                                                            ,,frumos” într-o lume superficialã.
                                                                      REVIST
                                                                      REVIST
                                                                      REVISTAA NOASTRÃ NOASTRÃ nr nr. 39-40. 39-40
                                                                      REVISTA NOASTRÃ nr. 39-40
                                                                                              nr
                                                                                                . 39-40
                                                                               A
                                                                                  NOASTRÃ
              16
              16                                                      REVISTA NOASTRÃ nr. 39-40
              16
               16
               16
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25