Page 116 - Revista Noastra Nr.53-54 (2020)
P. 116

Kӧse, Oana și Rareș Mircea - Fisun și
        Egemen Uçar - Daniela și Radu Negu-
       PROIECT   CNU  Simion  -  Nevriye,  Hakan,  Ceyda  și
        lescu - Mürvet și Miraç Keçe; (mamă-
        tată-fiică/fiice) Simona, Dan și Iasmina

        Gülce  Niș.  Profesorul  coordonator  al
        grupului român a fost profesoara Maria
        Zgăbârdici.  Oaspeții  turci  au  fost
        coordonați  de  directoarea  adjunctă  a
        Școlii Baruthane, Nevriye Niș, și de pro-
        fesorul de limba engleză, Sedat Arpacı.
               Iată câteva dintre impresiile ele-
        vilor  și  părinților  uniriști  implicați  în
        acest proiect:
               „O frază celebră dintr-un film nu
        mai puțin celebru spune: <Acesta este
        începutul  unei  frumoase  prietenii>...
        cred că este exact esența acestui pro-
        iect.”  (Narcisa  Cherciu,  mama  elevei
        Sofia Cherciu, clasa a V-a)                           clasa a V-a)
               „Când încerc să mă gândesc la programul-fe-           Eleva Alexandra Ciobotaru din clasa a VII-a
        nomen “Bridges across cultures”, îmi vine în minte spune: „Ultima săptămână de școală din clasa a VII-
        doar formula <once in a lifetime>”. (Dora Ciobotaru, a a fost ca un premiu neașteptat pe care profesorii și
        mama elevei Alexandra Ciobotaru, clasa a VII-a)       părinții mei mi l-au oferit. Am găzduit la mine acasă
               „De-a lungul carierei mele didactice, am par- pe Zeynep și pe mama ei, Arzu, și ne-am bucurat îm-
        ticipat  la  multe  tipuri  de  proiecte  educaționale preună de partea a doua a experienței proiectului.
        internaționale, dar niciunul nu a avut un asemenea Teșekkür ederim!”
        impact asupra mea, din punct de vedere emoțional și          Colaborarea dintre cele două școli a continuat
        cultural.” (Lidia Dumbravă, mama elevului George la începutul vacanței de vară cu invitarea a 17 elevi de
        Dumbravă, clasa a VI-a)                               la CNU la proiectul internațional coordonat de Școala
               „Teama  de  nou  îmbinată  cu  dorința Baruthane <Live The Language In Nature> o tabără
        cunoașterii de obiceiuri și tradiții autentice au dus la internațională de limbă engleză la care au participat
        trăirea unor momente unice, la legarea unei prietenii elevi  din  Italia,  Cehia,  Turcia  și  România.  Elevii
        sincere pornite de la zero.” (Oana Mircea, mama ele- uniriști au fost însoțiți de domnii profesori Angela
        vului Rareș Mircea, clasa a VI-a)                     Sîrbu și Adrian Canae. Grupul unirist a fost completat
               „Pentru mine, această experiență, deși m-a de doamna profesoară Maria Zgăbârdici care a fost
        scos un pic din zona de confort, a fost mai mult decât profesor invitat în tabără, alături de alți profesori.
        o provocare. Am descoperit oameni minunați deschiși,         În prezent, legătura dintre cele două școli este
        prietenoși, care s-au bucurat de fiecare clipă petrecută și mai puternică prin derularea unui proiect Erasmus
        împreună cu noi.” (Daniela Negulescu, mama elevului +<Fortune in the garbage> la care participă cinci
        Radu Negulescu, clasa a VI-a)                         țări: Turcia, Spania, România, Ungaria și Italia. De
               „Știu că am pornit cu stângul, că nu doream asemenea, PODURILE PESTE CULTURI dintre cele
        să merg, dar datorită doamnei diriginte am intrat în două școli au creat premisele necesare înfrățirii dintre
        această “poveste” pe care nu am cum să o uit, va face orașele Focșani și Ilkadım, Samsun.
        parte din viața mea, cu bune, cu rele.” (Loretta Po-         Coordonatorul  proiectului,  profesor  Maria
        pescu, mama elevei Diana Popescu, clasa a VII-a)      Zgăbârdici spune: „În ultimii doi ani, am investit mult
               „Proiectul este demn de toată lauda, având în timp, energie, sentimente, bani etc. în parteneriatul
        vedere că elevii de azi au nevoie de metode care se ba- internațional bilateral <Poduri peste culturi>, în fie-
        zează pe participare interactivă, socială, pe experi- care etapă a desfășurării lui, dar, cu siguranță, ceea
        mentarea  de  situații,  dar  și  pe  posibilitatea  de  a ce mi-a plăcut cel mai mult a fost proiectul <Exchange
        valorifica cele învățate la școală în viața de zi cu zi.” students-parents> desfășurat în perioada aprilie iunie
        (Simona Simion, mama elevei Iasmina Simion, clasa 2019. Am ajutat la formarea prieteniei dintre familiile
        a V-a)                                                unor elevi uniriști și ale unor elevi de la Școala Ba-
               „Proiectul și-a atins scopul pentru ambele țări, ruthane, prietenie care părea imposibilă, date fiind
        prin  adoptarea  unor  noi  măsuri  educaționale, atât de multe diferențe care existau între ele (distanța,
        îmbunătățind sistemele de învățământ sub aspect ideo- religia, mentalitatea, obiceiurile culinare etc.). Ele au
        logic  ale  ambelor  școli,  dând  o  nouă  abordare fost topite de dorința celor implicați în proiect de a
        educațională, atât parinților cât și cadrelor didactice, relaționa și a de cunoaște, poate chiar de a înțelege o
        dar  mai  ales  o  nouă  viziune  elevilor,  asupra lume necunoscută, străină.”
        modalității de colaborare dintre două țări atât de di-       A fost un proiect îndrăzneț, dificil și complex,
        ferite  în  aparență,  însă  atât  de  asemănătoare  în dar care a creat multe amintiri dragi tuturor celor care
        esență.” (Dan Simion, tatăl elevei Iasmina Simion, au participat.
          112                                                    REVISTA NOASTRĂ nr. 53/54
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121