Page 110 - Revista Noastra Nr.53-54 (2020)
P. 110
PREMII CNU
Rezultatele obținute de elevii uniriști
la concursurile naționale de matematică
Concurs „Speranțe”
Comănești - aprilie 2019 Concurs „Lumina Math”
decembrie 2019
Neagu Andrei, clasa a VII-a – premiul III
Dumitru Adriana, clasa a VI-a – mențiune Taranciuc Daria Ioana, clasa a V-a – premiul III
Taranciuc Tudor, clasa a VI-a – mențiune Șurubaru Mihai, clasa a V-a – mențiune
Gurguiatu Cristian, clasa a VI-a – mențiune Zarzu Alexandru Dănuț, clasa a V-a – mențiune
Năstase Darian, clasa a VI-a – mențiune Chirițoiu Daria Elena, clasa a VI-a – mențiune
Ignat Tudor, clasa a VII-a – mențiune Manea Bogdan, clasa a VII-a – mențiune
Muraru Mihai, clasa a VII-a – mențiune Neagu Andrei, clasa a VII-a – mențiune
Concurs „C. Calude”
Galați - noiembrie 2019
Zarzu Alexandru Dănuț, clasa a V-a – mențiune
Taranciuc Daria Ioana, clasa a V-a – mențiune
Herciu Mihnea, clasa a VI-a – mențiune
Cotârlan Paul, clasa a VI-a – mențiune
prof. Maria ZGĂBÂRDICI
O pagină de jurnal...
de pe un alt front
Anul acesta școlar am ales să fiu profesor într- de angajare, patronul școlii m-a întrebat la ce nivel aș
o altă lume: o școală privată dintr-un oraș de la Marea prefera să predau și am răspuns „liceu”. De obicei,
Neagră din Turcia. De ce? Am primit această întrebare profesorii de engleză străini sunt angajați pentru Spea-
de la foarte mulți oameni din jurul meu-colegi, rude, king, capitol la care profesorii de engleză turci sunt
prieteni, cunoștințe. Răspunsul meu a fost cam rigid: foarte deficitari, dar eu țin cursurile normal: Vocabu-
„Ca să nu mă întreb mai târziu cum ar fi fost dacă ac- lary, Reading, Grammar, Use of English, Writing,
ceptam.” Știu, este un răspuns considerat de mulți pue- Speaking. La început, am simțit puțină presiune pusă
ril, dar când primești mai multe oferte te întrebi dacă pe mine, pentru că mi-au dat cele mai bune clase de a
nu este un semnal că poate trebuie să mergi în acea 9-a, a 10 -a și a 11-a și pentru că mi-au analizat lecțiile
direcție, adevărat e... o direcție foarte diferită pentru zilnic, lucru foarte ușor de făcut, deoarece în fiecare
mine, din multe perspective, cea mai clară fiind schim- sală de curs există cameră de luat vederi.
barea materiei predate. Voi face o prezentare sintetică a școlii și a sis-
Prima nedumerire a fost de ce am acceptat să temului de educație, evidențiind atât aspectele pozi-
plec într-o țară care nu este „la modă” acum pentru cei tive, cât și cele negative.
care se hotărăsc să-și părăsească țara natală. Economia Clasele nu au mai mult de 20 de elevi, organi-
și politica nu sunt simple într-o țară care trăiește cu zate în funcție de performanțele școlare, ceea ce este
nostalgia că a fost cândva o putere mondială. Viața bine pentru că elevii dintr-o clasă ating cam aceleași
este la fel ca în România, cu inflație, cu birocrație, cu performanțe școlare, ajutând profesorul în organizarea
oameni care te ajută până încep să te considere unul demersului didactic. Elevii sunt „crescuți” în stil com-
de-al lor. Cultul musafirului are o tradiție îndelungată petitiv. Din păcate, sunt focusați exclusiv pe obținerea
în Turcia, existând și o componentă religioasă de a-l unor rezultate bune la examene, învață mecanic, ba-
ajuta pe cel care este străin (de exemplu, așa au apărut zându-se pe memoria de scurtă durată și pe „știința”
hanurile). Despre aspectele sociale ale experienței rezolvării grilelor. Au multe culegeri cu teste pe care
mele turcești voi povesti altă dată. le cumpără de la școală. Anul acesta a fost primul an
Am ales o școală privată care are toate nivelu- în care Ministerul Educației turc a pilotat aplicarea
rile de educație, de la grădiniță la liceu. La interviul unor teste standard la gimnaziu la diferite materii. Co-
106 REVISTA NOASTRĂ nr. 53/54