Page 110 - Revista Noastra Nr.53-54 (2020)
P. 110

PREMII  CNU
               Rezultatele obținute de elevii uniriști



          la concursurile naționale de matematică


                       Concurs „Speranțe”
                     Comănești - aprilie 2019                             Concurs „Lumina Math”
                                                                               decembrie 2019
           Neagu Andrei, clasa a VII-a – premiul III
           Dumitru Adriana, clasa a VI-a – mențiune              Taranciuc Daria Ioana, clasa a V-a – premiul III
           Taranciuc Tudor, clasa a VI-a – mențiune              Șurubaru Mihai, clasa a V-a – mențiune
           Gurguiatu Cristian, clasa a VI-a – mențiune           Zarzu Alexandru Dănuț, clasa a V-a – mențiune
           Năstase Darian, clasa a VI-a – mențiune               Chirițoiu Daria Elena, clasa a VI-a – mențiune
           Ignat Tudor, clasa a VII-a – mențiune                 Manea Bogdan, clasa a VII-a – mențiune
           Muraru Mihai, clasa a VII-a – mențiune                Neagu Andrei, clasa a VII-a – mențiune

                                                Concurs „C. Calude”
                                               Galați - noiembrie 2019

                                     Zarzu Alexandru Dănuț, clasa a V-a – mențiune
                                     Taranciuc Daria Ioana, clasa a V-a – mențiune
                                     Herciu Mihnea, clasa a VI-a – mențiune
                                     Cotârlan Paul, clasa a VI-a – mențiune



                                                                   prof. Maria ZGĂBÂRDICI


                             O pagină de jurnal...



                                 de pe un alt front




               Anul acesta școlar am ales să fiu profesor într- de angajare, patronul școlii m-a întrebat la ce nivel aș
        o altă lume: o școală privată dintr-un oraș de la Marea prefera să predau și am răspuns „liceu”. De obicei,
        Neagră din Turcia. De ce? Am primit această întrebare profesorii de engleză străini sunt angajați pentru Spea-
        de la foarte mulți oameni din jurul meu-colegi, rude, king, capitol la care profesorii de engleză turci sunt
        prieteni, cunoștințe. Răspunsul meu a fost cam rigid: foarte deficitari, dar eu țin cursurile normal: Vocabu-
        „Ca să nu mă întreb mai târziu cum ar fi fost dacă ac- lary,  Reading,  Grammar,  Use  of  English,  Writing,
        ceptam.” Știu, este un răspuns considerat de mulți pue- Speaking. La început, am simțit puțină presiune pusă
        ril, dar când primești mai multe oferte te întrebi dacă pe mine, pentru că mi-au dat cele mai bune clase de a
        nu este un semnal că poate trebuie să mergi în acea 9-a, a 10 -a și a 11-a și pentru că mi-au analizat lecțiile
        direcție, adevărat e... o direcție foarte diferită pentru zilnic, lucru foarte ușor de făcut, deoarece în fiecare
        mine, din multe perspective, cea mai clară fiind schim- sală de curs există cameră de luat vederi.
        barea materiei predate.                                      Voi face o prezentare sintetică a școlii și a sis-
               Prima nedumerire a fost de ce am acceptat să temului de educație, evidențiind atât aspectele pozi-
        plec într-o țară care nu este „la modă” acum pentru cei tive, cât și cele negative.
        care se hotărăsc să-și părăsească țara natală. Economia      Clasele nu au mai mult de 20 de elevi, organi-
        și politica nu sunt simple într-o țară care trăiește cu zate în funcție de performanțele școlare, ceea ce este
        nostalgia că a fost cândva o putere mondială. Viața bine pentru că elevii dintr-o clasă ating cam aceleași
        este la fel ca în România, cu inflație, cu birocrație, cu performanțe școlare, ajutând profesorul în organizarea
        oameni care te ajută până încep să te considere unul demersului didactic. Elevii sunt „crescuți” în stil com-
        de-al lor. Cultul musafirului are o tradiție îndelungată petitiv. Din păcate, sunt focusați exclusiv pe obținerea
        în Turcia, existând și o componentă religioasă de a-l unor rezultate bune la examene, învață mecanic, ba-
        ajuta pe cel care este străin (de exemplu, așa au apărut zându-se pe memoria de scurtă durată și pe „știința”
        hanurile).  Despre  aspectele  sociale  ale  experienței rezolvării grilelor. Au multe culegeri cu teste pe care
        mele turcești voi povesti altă dată.                  le cumpără de la școală. Anul acesta a fost primul an
               Am ales o școală privată care are toate nivelu- în care Ministerul Educației turc a pilotat aplicarea
        rile de educație, de la grădiniță la liceu. La interviul  unor teste standard la gimnaziu la diferite materii. Co-
          106                                                    REVISTA NOASTRĂ nr. 53/54
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115