Page 77 - 2017_revista_noastra_nr_47-48
P. 77
Prof. Janet POPOIU CNU ÎN LUME
Formare profesională prin
programul ERASMUS+
În perioada 6-18 august 2016, Asociația Alter- Cursul la care am participat, Technology–En-
native Educaționale Vrancea, în cadrul căreia activez hanced Learning, este furnizat de către Executive Trai-
ca voluntar din 2013, mi-a oferit oportunitatea de a ning Institute (ETI) din Malta, un furnizor de educaţie
participa la cursul internaţional de formare Techno- de prestigiu a cărui activitate se desfășoară într-un cen-
logy–Enhanced Learning, furnizor ETI Malta, în ca- tru de formare foarte modern. Instituția pune la
drul proiectului de mobilitate “Alternative dispoziția clienților o gamă diversă de cursuri pentru
educationale prin utilizare TIC” finanțat prin progra- profesori și pentru personalul care lucrează în dome-
mul Erasmus + (nr. de referință 2015-1-RO01-KA104- niul educației. Activitatea de formare este realizată de
014389). traineri internaționali cu experienţă în domeniul for-
mării adulților.
Proiectul ERASMUS+ Alternative educatio-
nale prin utilizare TIC” are un buget de 12.500 de
euro, alocat pentru patru mobilități în Malta, respectiv
în Spania. Participarea mea la acest curs, ca reprezen-
tant al AAE Vrancea, mi-a oferit oportunitatea de a
prelua teoria și exemplele de bună practică în valori-
ficarea instrumentelor de social-media, de a-mi îmbu-
nătăţi competenţele profesionale, de a învăța metode
creative şi inovatoare de predare, de a interacționa cu
un furnizor de educaţie din străinătate şi cu participanţi
din diferite culturi etc. La acest stagiu de formare, în
grupa noastră, au participat 18 cadre didactice din 3
ţări europene, şi anume: România (un grup de 6 per-
soane din Iași și 4 persoane din Focșani), Grecia și Po-
Erasmus+ este o componentă a Programului de lonia.
Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii lansat de Agenţia Na- Obiectivele cursului au răspuns perfect nevoi-
ţională pentru Programe Comunitare în Domeniul lor mele actuale de dezvoltare profesională şi perso-
Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP) şi se nală: dezvoltarea competențelor de utilizare a
adresează cadrelor didactice din învăţământul preuni- instrumentelor social-media, web 2.0, de creare a pro-
versitar, având ca scop îmbunătăţirea calităţii educaţiei duselor media cu ajutorul noilor TIC și distribuirea
şcolare prin participarea acestora la stagii de formare acestora într-un spațiu online securizat, de integrare a
continuă în țări din Uniunea Europeană. Participarea resurselor digitale în toate activitățile de formare a
la o mobilitate într-o altă ţară decât cea de provenienţă adulților (social-media, curation, web 2.0).
asigură formarea unei imagini mai clare asupra edu- Am învățat astfel, pe parcursul a două săptă-
caţiei europene, schimbul de experiență, transferul de mâni de training, să creez o rețea personală de învățare
bune practici şi dezvoltă competenţele noi, cum ar fi, (Personal Learning Network) ce va facilita implicarea
spre exemplu, competența interculturală. în activități și proiecte ulterioare, dar și colaborări și
Participarea la mobilitățile ERASMUS+ este parteneriate cu specialiști și experți în domeniu la
determinată de următoarele aspecte: asigură dezvolta- nivel european. Consider că participarea mea la acest
rea personală, profesională și socială prin dezvoltarea stagiu reprezintă, în primul rând, o reuşită personală,
de competențe (cunoștințe, abilități, atitudini) într-un dar şi un impuls pentru colegii mei de a accesa aceste
context internațional, precum și recunoașterea acestor tipuri de formare profesională.
competente; îmbunătățirea procesului de predare, for- Toți participanţii din fiecare ţară au avut o
mare și învățare a profesioniștilor din domeniile şansă reală de a prezenta şi de a promova propriile va-
educație, formare și tineret; învățarea sau aprofundarea lori culturale, tradițiile și obiceiurile specifice zonelor
unor limbi străine (creșterea competențelor lingvis- geografice din care proveneau, precum şi particulari-
tice); interacțiunea cu alte culturi, dezvoltând astfel tăţile sistemului educaţional.
sentimentul de apartenență la valorile europene și im- Pe de altă parte, am avut bucuria de a desco-
plicarea activă în comunitate; crearea de conexiuni peri un spațiu cultural impresionant, Malta fiind o țară
între educația formală, nonformală și formarea profe- care conservă cu mândrie o istorie foarte bogată. Situat
sională etc. in centrul Mării Mediterane, arhipelagul maltez îm-
bină frumusețea naturala cu 7000 de ani de istorie.
REVISTA NOASTRĂ nr. 47/48 75