Page 68 - 2013_revista_noastra_nr_39-40
P. 68

ESEU
                         ESEU
                         ESEU
                         ESEU
                         ESEU
                    Nu e reflecþie, amintire sã nu fie       moral distinge clar (?!) între participarea directã
            exprimatã prin limbaj, toate reprezentãri, deci pe  ºi cea indirectã la o faptã! Ce se cuvine ºi ce nu
            alt nivel, al lui „ca-ºi-cum”, metaforic, artistic, al  se cuvine sã faci, în cele mai diverse situaþii,
            transferului de sens în „neuronii oglindã”, recent  cred cã e ruptura dintre moralã ºi eticã! Cuviinþa
            depistaþi de italieni! Omul nu poate fi om fãrã  moralã ºi cuvioºenia creºtinã, sunt din aceeaºi
            extensii: în proprietate, în unelte, în imaginar (sau  familie lexicalã! Iar Codul poruncilor morale  a
            fictio)! Sunt refugiile omului din chingile realitãþii  fost sculptat pe Tablele Legii! Labilitatea moralei
            raþionalizate rigid, atât de dragã unora:        este, de fapt, a eticii care n-are un temei divin!
            Wittgenstein, Nietzsche, Sartre º.a. Deci au fost  Simþul intuitiv al moralei, simþul moral este scrijelit
            descoperiþi neuronii „ca-ºi-cum”, artistici,     ºi în inima Omului, indiferent de ideologiile sau
            metaforici (transfer de sens) sau neuronii-      doctrinele pasagere. Toate fiinþele vii trebuie
            oglindã, cei ai reprezentãrilor proiective! Cred  respectate, toatã creaþia divinã: Natura e vie! Iar
            cã-s interfaþa, de aici dincolo! Existã în creier o  omul e mãsurã a tuturor lucrurilor! Pe corabia
            interfaþã minte (inima din creier?!) ºi mentalul  Terra, Arca Noeticã a tuturor vieþuitoarelor, orice
            reprezentãrilor imagistice reale… Conversia      specie e un „nit” ºi o… „niºã”  a Arcei, care,
            amintirii întru semnificaþie, sens, plus cioburi de  dispãrând,  pune întreaga Arcã noeticã a
            imagini în frazarea discursivã e similarã        noosferei în pericol. „Nu toate speciile de plante
            restaurãrii de vestigii arheologice din resturi,  ºi de animale nu-s de neînlocuit ecologic”! Oare?!
            cioburi vagi. „în cadrul unei propoziþii se             Valoarea în sine a Naturii e greu de
            experimenteazã construcþia unei lumi”            stabilit, totuºi ea e-n funcþie de fiecare specie
            (Wittgenstein). Numai cã imaginea are            vie în parte, de Om, în primul rând, la modul
            numeroase niveluri ºi fascicule de semnificaþii,  paradiziac sau ideal al speciei respective!
            vãzutã din n perspective, tot atâtea limbaje     Chilienii Maturana ºi Varela au intuit autopoieza
            diferite; e antologic exemplul cu accidentul ºi  organismelor colective, întocmai miliardelor de
            numeroasele perspective din care e „vãzut”:      neuroni ai creierului, ce se autocreeazã!
            familie, poliþie, medici, mecanici, procurori, preoþi,  Autopoieza este un fenomen splendid, epocal,
            avocaþi etc.! Aceeaºi situaþie interpretatã de „n”  dacã… el chiar se produce! Autocrearea vieþii
            echipe de specialiºti diferiþi!  Cu 30 – 35 de sunete  ºi a creierului presupune un tip special de
            se exprimã orice frazã complicatã, se schiþeazã  comunicare, cãci nu se transmite doar o
            un univers. „Jocurile de limbaj” la Wittgenstein  informaþie, ci se comunicã un sistem integronic
            nu-s altceva decât jocul proteic al situaþiilor  autoproiectiv ºi autopoietic! Probabil, pe „formula
            conotativ-reflexive.                             proporþiilor numerice” ºi… alfabetice! De reglaj
                    El a fãcut saltul acrobatic „mortal” de la  ºi modelare-modulare fractalicã. Se comunicã
            tranzitivitatea purã din „Tractatus…”, la        semnificaþii, câmpuri, ce adunã laolaltã,
            reflexivitatea jocurilor proteice, din „Cercetãri  împreunã ºi structureazã informaþiile, dându-le
            filosofice”, în funcþie de situaþiile referenþiale  sens! E ºi definirea câmpului, ºi a legii, ºi a ideii!
            specifice, adaugã deci complementara reflexivã,  Orice sistem are aºteptãri ºi disponibilitãþi de
            conotativã! Refugii din naturã: „Care-i þelul tãu  oferit, interrogatio ºi responsa-abilitas!
            în filosofie? Sã-i arãþi muºtei ieºirea din sticla de  Sociologul Luhman a intuit comunicarea totalã
            muºte!” „Natura nu este bunã, ci feroce, plinã   prin iubire a codului complex al unei fiinþe ce se
            de capcane ºi indiferentã faþã de om”, cãci nu e  identificã empatic cu o alta, complementarã,
            doar pentru om! ºi atunci Eul se identificã  cu o  nãzuind întru unul! („Numai împreunã (îm-pre-
            altã situaþie, fictivã, strict mentalã, decât cea în  unul!) bãrbatul ºi femeia formeazã omul complet”
            care se aflã realmente! Realitatea, vizibilã ºi  (Kant)).  Intuieºte, de asemenea, echipa
            invizibilã, este accesibilã cunoaºterii mentale  sinergicã perfect armonicã ºi sudatã, adicã su-
            prin înaintarea întru mister sau inaccesibilã    pra organismul Cetãþii! Omul e om numai
            cunoaºterii umane „clasice”: divinul sacru, cre-  împreunã cu fraþii, semenii, individul colectiv,
            ator, ziditor, unificator sau demonicul dezbinãtor  sinergic.
            ºi distrugãtor. Supapa de refugiu pentru om este        Comunicarea ºi sensul sunt împreunã,
            cultura, care e ºi o reconstituire, prin baleiere, a  sensul fiind unda ce înglobeazã, unindu-le,
            Paradisului pierdut ºi… uitat, ºi o punte spre   particulele! „Ce fel de aºteptãri sunt aºteptate”?
            Divin!                                           Pãi, aºteptãrile împlinirii, complinirii noastre,
                    A simula ºi a trãi simulãrile „ca-ºi-cum”e  aflarea jumãtãþii perfecte; „cea mai” perfectã,
            o trãsãturã antrenatã, cred, prin vise, în primul  completã, formã de comunicare – Iubirea dintre
            rând, apoi prin visuri, reverii, proiecþii cu ochii  doi parteneri din aceeaºi specie, un yin ºi un
            deschiºi: viitorii visãtori ai altor lumi mai bune,  yang, prefigurând tai - chi, prana universalã!
            perfecte! Acea sectã eminescianã: „copilul       Douã coduri stau faþã-n faþã gata de împlinire,
            nefericitei secte/ Cuprins de adânca sete a      se cântãresc, comunicând empatic ideea de
            formelor perfecte”! A trãi doar la propriu       cosmos, de perfecþiune, de armonie! Creierul
            tranzitivitatea lui Wittgenstein sau la figurat,  iubeºte iubirea, or, aceasta înseamnã schimb
            reflexivitatea, ambele teoretizate genial de Tu-  între poli, circuit energoinformonic, adicã cea mai
            dor Vianu! „Neuronii-oglindã” nu pot fi decât cei  subtilã ºi completã comunicare tranzitivã ºi
            ai reprezentãrii. Curios, dacã eul trãieºte      reflexivã, cea umanã. Un om e fericit, când e-n
            aproape identic ficþiunea ca ºi realitatea, eul-  armonie cu Sine, cu legea moralã din sine, ºi cu

                                                                      REVIST
                                                                      REVISTAA NOASTRÃ NOASTRÃ nr nr. 39-40. 39-40
                                                                      REVIST
                                                                                              nr
                                                                                                . 39-40
                                                                                  NOASTRÃ
                                                                      REVISTA NOASTRÃ nr. 39-40
                                                                               A
              64
              64                                                      REVISTA NOASTRÃ nr. 39-40
              64
               64
               64
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73