Page 67 - 2013_revista_noastra_nr_39-40
P. 67

ESEU
                                                                                          ESEU
                                                                                          ESEU
                                                                                          ESEU
                                                                                          ESEU
                                                               diferite, dar ºi faptul cã ideea ºi legea sunt strâns
                                                               legate de câmp, suportul pe care au loc
                                                               „arderile”! De ce am spus acestea toate? Pentru
                                                               cã n-ar trebui sã fim oglinda lui Stendhal, care
                                                               se afumã cu negrul de fum al realitãþii! Adicã sã
                                                               înregistrãm „totul”, fãrã sã rumegãm ºi sã
                                                               asimilãm sever ºi extrem de critic, judecând
                                                               totul, reziduurile aruncându-le la trash. Albinele
                                                               nu adunã polenul de dragul polenului, ci-l
                                                               prelucreazã atât de rafinat! Senzaþiile „se plimbã
                                                               singure prin lume” – Mach – la fel cum se plimbã
                                                               oglinda–camerã de luat „vederi ” a romancierului
                                                               Stendhal! Nu existã un centru al eului în creier,
                                                               doar focare situaþionale ad-hoc! Eul nu se
                                                               descompune, ci se adecveazã situaþional,
                                                               proteic, diferenþial, conform  nivelurilor ºi
                                                               situaþiilor. Dacã eul e proteic, sinele e oglinda
                                                               Cerului, ce nu e afectatã de norii ºi furtunile
                                                               trecãtoare, efemere: „cerul ºi pãmântul vor trece,
                                                               dar cuvintele Mele nu vor trece”!
                                                                       Eul cãlãtor prin domenii e un cameleon
                                                               ce ia culoarea, se îmbibã cu miresmele, se
                                                               identificã cu noua imagine. Dacã imaginea este
                                                               un „fascicul de semnificaþii”, Eul este „un
                                                               mãnunchi de senzaþii”, un nod, este focarul sau
                                                               senzaþia complexului de semnificaþii! Nu ne oprim
                                                               doar la senzaþii. Dacã imaginea nu este mistuitã,
                    grafica: Denisa Paula Saragea
                    grafica: Denisa Paula Saragea              devoratã, asimilatã ºi fixatã, totul este zadarnic.
                    grafica: Denisa Paula Saragea
                    grafica: Denisa Paula Saragea
                    grafica: Denisa Paula Saragea
                             clasa a VI-a A                    „Abur [este], care se aratã o clipã apoi piere”. ºi
                             clasa a VI-a A
                             clasa a VI-a A
                             clasa a VI-a A
                             clasa a VI-a A
                                                               semnificaþia este un câmp – idee! Sensul este
               ºi o întinãm cu atâta uºurinþã. Ai observat câte  direcþia unei miºcãri (sens, simþ, senzaþie,
               „videoclipuri” ruleazã în mintea ta haotic în fiece  emoþie, e – movere!) a unui complex
               secundã?! Asta e povara care ne striveºte!      informaþional unitar structurat! „Noi nu gândim
               Balastul, inflaþia de informaþii brute, proaste,  cu creierul, ci suntem creierul, suntem
               neprelucrate pe cont propriu, revizuind,        sentimentele noastre”. Emoþiile (senzaþiile) sunt
               rejudecând Everestul prejudecãþilor. ”Te-am uitat,  arderi (reacþii) spontane, necontrolate;
               neglijat, mi-am uitat menirea”, se spune în     sentimentele, dimpotrivã, sunt arderi atent elabo-
               surprinzãtoarea filosofie ho’ oponopono! Sinele  rate, complexe ºi controlate. Sunt un amestec
               nostru cel mai înalt, autentic, este „în direct” cu  special de emoþii ºi reprezentãri semnificative.
               Dumnezeu, el este interfaþa noastrã cu          Depindem de hormoni ºi substanþe-mesager?!
               Dumnezeu, sursa întregii noastre inspiraþii ºi  De infinite reacþii biochimice, arderi metabolice…
               intuiþii, vederii nousice, dacã… Dacã oglinda   Toate sentimentele, gândirea ºi acþiunile noastre
               este curatã! Oglinda (camera) pe care o port prin  apar cu ajutorul neuro-transmiþãtorilor. „Sistemul
               lume înregistrând imaginile ei! Traversez situaþii  nervos poate fi manipulat ºi folosit în scopuri
               ºi înregistrez, mã îndop cu informaþii          dubioase”. Omul nu trebuie instrumentalizat,
               neprelucrate, dupã modelul… nipon, japonezii –  robotizat. Sunt deja cãi extrem de riscante pentru
               aþi observat? – filmeazã – fotografiazã tot.    fiinþa umanã, cum ar fi neurologia (neuroplasticã),
               Conotaþia este ansamblul sensurilor,            ingineriile: geneticã, financiarã, informaticã sau
               semnificaþiilor, atributelor posibile contextual.  psihotronica… Armata ºi serviciile sunt primele
               Orice context are o situaþie dominantã, regentã,  care comit abuzuri grave, nepermise, dar ºi
               ºi o infinitate, un balast de situaþii subordonate,  mafio-ciocoismul banilor „de-a gata”,
               e un nod, un ghem. Câmpul (kshetra) – þine      parazitismul uman, cu gulere albe sau fãrã…
               laolaltã, împreunã, leagã, încheagã! Legea      gulere! Furtul atenþiei ºi seducerea naivitãþii,
               (dharma), de asemenea, este „ceea ce þine       ignoranþei maselor! Comunismul ºi consumismul
               laolaltã” pe cele afine ei, similare ºi         de dragul consumului, toate „ismele” nu-s decât
               complementare, cãci le împreunã (în-pre- unul!).  „domnia cantitãþii ºi semnele vremurilor”!
                      Ideea, uluitor, încheagã ºi ea unitar,   „Provocãrile neurologiei ºi psihotronicii ne obligã
               structureazã ºi dã sens informaþiilor sau e un  la concentrare ºi meditaþie” profundã, rugãciune,
               calup informaþional structurat (ordonat) unitar de  drept „culturã a conºtiinþei”. Memoria e identitatea
               un sens global. Meditând adânc la aceste lucruri,  noastrã; fãrã amintiri nu avem biografie, viaþã…
               vedem legãtura strânsã dintre idei, imagini,    conºtientã! Stocãm semnificaþii, esenþe, însoþite
               contextul ce pune în valoare conotaþia, ce dã   de frânturi de imagini! „Eu sunt subiectul sau mai
               sensuri contextuale, scoate în evidenþã un      curând obiectul amintirii? în creier sunt stocate
               anumit aspect din fasciculul auroral de aspecte  semnificaþii ºi nu date!” (p. 93)

                                                                                                        63
                  REVISTA NOASTRÃ nr. 39-40
                  REVIST
                  REVISTAA NOASTRÃ NOASTRÃ nr nr. 39-40. 39-40                                          63
                  REVISTA NOASTRÃ nr. 39-40
                  REVIST
                                          nr
                                           . 39-40
                          A
                             NOASTRÃ
                                                                                                        63
                                                                                                        63
                                                                                                        63
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72