Page 85 - Revista Noastra Nr.53-54 (2020)
P. 85

DEBUT

                 Teodora MIRICĂ
                                                 clasa a X-a C
                                Pe strada adolescenței*




                                            I                                         II
                                     Bucureștiul.                    Alarma a sunat. Ea nu a auzit-o și așa nu s-a
                              Întotdeauna  își  dorise  să  se trezit la timp. Desigur, avea să-l ia pe următorul, acum
                              plimbe  prin  București,  acel era prea târziu. Locuiește într-un sătuc aproape de
                              București  vechi,  pitoresc,  pe Odobești. Nu a locuit acolo din totdeauna, ci doar de
                              care ea nu-l văzuse cu adevărat câteva săptămâni, de când îi murise părintele, un preot
                              niciodată. Își dorise acest lucru de țară sărac, care nu avusese niciodată dorința să aibă
        mai mult pentru că însoțitorul era tatăl. Îi plăcea să pe- mai mult decât îi fusese dat. Fusese un om blajin, un
        treacă timp în compania lui. Își iubea tatăl. Nu-și im- om al echilibrului, dar... fusese. Ea nu mai avea nici
        agina că ar putea iubi un bărbat mai mult decât își surori și nici frați, era singură la părinți, iar acum era
        iubea tatăl pentru că niciunul nu se putea compara cu cu desăvârșire singură. Nu-l avusese decât pe el, iar
        el: era un bărbat frumos, cu părul negru dat pe spate și acum nici el nu mai era. Locuiseră în casa parohială
        o barbă castanie minunată, în pofida faptului că nu se așa cum obișnuiește, de regulă, orice cleric, dar, cum
        potrivea cu nuanța părului. Surâsul lui era blând și nos- parohul murise, ea fusese nevoită să se mute. Locuia
        talgic; nu fusese niciodată cu adevărat printre cei vii... acum în casa străbunicilor. O bojdeucă ce rămăsese în
        el trăise altfel. Din ce unghi văzuse oare viața? Și picioare într-o curte abandonată și năpădită de buru-
        totuși... acum se plimba cu el prin
        București.  Dacă  nu-și  amintea,      grafica: Teodora Ghețu
        asta nu însemna că acel lucru nu se
        întâmplase cu adevărat. Dacă uiți,
        asta nu înseamnă că nu ai trăit, nu?
        Cât de des uită oamenii... oare sun-
        tem morți? „Omul uită că el însuși
        nu este decât un mort care stă de
        vorbă cu morții” spunea Borges în
        Cartea de nisip. Ea nu uitase întru-
        totul. Poate că se plimbaseră prin
        Cișmigiu,  poate  că  văzuseră  o
        piesă de teatru sau poate că cina-
        seră într-un restaurant retras din
        Centrul Vechi, unde discuțiile tată-
        fiică se desfășuraseră departe de
        lumea dezlănțuită. Acum așteptau
        metroul și poate că-l așteptau pen-
        tru a se întoarce acasă. Făcuse o
        plimbare frumoasă cu tatăl... bizar
        i se părea că el se odihnea pe o
        bancă în apropiere. Nu-l vedea, dar
        știa că este cu ea, întotdeauna fu-
        sese.  Metroul  parcă  nu  mai  venea,  iar  spațiul  se  ieni. Aici locuise străbunicul pe care și-l amintea din
        împrăștia dincolo de limitele sale reale. Stația nu era  povestirile mamei, aici locuise și bunica, aici copilă-
        una dintre obișnuitele stații subterane, ci se afla în plin  rise și mama. Despre mama ei își amintea detalii ui-
        câmp, un câmp infinit. Deodată, de nicăieri a apărut  mitoare, în pofida faptului că aceasta murise când ea
        un tânăr chipeș. Pentru o clipă s-a gândit că este chiar  nu avea decât doisprezece ani. Fusese învățătoare la o
        mai frumos decât tatăl ei. O singură clipă schimbase  școală din oraș așa cum fusese și bunica. Și-o amintea
        ceva, prezența lui o îmbrățișa cu tandrețe, iar privirea  aievea: acea femeie nu foarte înaltă și nici foarte slabă,
        lui albastră o fermeca. Totul părea nou și tatăl parcă  cu ochi negri, intenși. Mama fusese o făptură perfect
        tot mai departe...                                    armonioasă, posesoare a unui al șaselea simț. O femeie



                       * Scrisul Teodorei Mirică feminin, delicat, dar și nervos are,  în egală măsură,
             și forța de a trasa galerii subterane pentru a aduce la suprafață avatarurile unui suflet de adolescent
         ce se ascund sub calmul aparent al existenței. Maturitatea frazei, narațiunea bine controlată, abilitatea de
                a alterna planurile și de a crea suspansul anunță un scriitor veritabil. - prof. Janet Popoiu



            REVISTA NOASTRĂ nr. 53/54                                                                       81
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90