Page 81 - Revista Noastra Nr.53-54 (2020)
P. 81

CALENDAR  CNU

         Alina-Nicoleta  TÎRHOACĂ
                        clasa a XII-a E

           Din arhivele unui elev nostalgic.



                                     Generația 2019





























               Când ajungem la liceu: toți auzim o frază că- zatorilor,  prezentare,  locație  ș.a.m.d).  Desigur,  nu
        reia inițial nu îi acordăm atenția cuvenită, pentru ca merge totul lin de la început. Apar contraziceri, dis-
        mai apoi să ne răsune în minte și suflet: „Liceul este pute, neînțelegeri care, cu ajutorul doamnei profe-
        perioada cea mai frumoasă și care durează cel mai soare,  sunt  rapid  clarificate.  Urmează  perioada
        puțin, așa că profită de ea la maximum”. Adevărul este considerată „nesfârșită” - pregătirile. Zeci de ore pe-
        că, în primii doi ani timpul pare că are răbdare, că îți trecute la liceu în plus, timp liber direct proporțional
        permite să te bucuri de tot ce are liceul de oferit. Odată cu numărul de zile rămase până la bal, uneori stări de
        cu începutul clasei a XI-a însă, începe faza de negare. oboseală. Acestea sunt simptomele balului, mascate
        Liceanul conștientizează apropierea deznodământului, însă de râsete și socializare. Ziua spectacolului și balul
        iar enunțuri precum: „Mai am un an”, „Măcar nu am în sine trec mai rapid decât viteza luminii, lăsând în
        Bacul  anul  ăsta”  sau  „Când  au  trecut  doi  ani  de urmă amintiri, zâmbete nostalgice și sute de stări prin
        liceu?!” apar pe buzele lor. În astfel de momente, are care trec toți cei implicați în realizarea acestui eveni-
        loc fenomenul de retrospecție, în limbajul uzual cu- ment. Feedback-ul face totul ca să merite.
        noscut prin întrebările: „Eu ce am făcut în acești doi       Clasa a XII-a produce anumite schimbări în su-
        ani? Când voi pleca din acest liceu, voi fi lăsat ceva fletul elevului. Modul de război își face apariția. Pa-
        în urmă în afară de un nume într-un catalog?”. Chit nica se instaurează (pentru unii prematur - încă din
        că  răspunsul  este  unul  negativ  sau  afirmativ,  în septembrie, pentru alții relativ târziu- după vacanța de
        subconștientul elevului răsună acea frază magică, care Paște), iar nostalgia, ca o sabie, străpunge inimile li-
        îl determină să-și dorească să se implice într-o activi- ceenilor. În astfel de timpuri grele apare o lumină la
        tate - dacă nu mai multe - semnificative în acest pe- capătul tunelului. Balul Bobocilor.
        nultim an liceal. Așa iau naștere balurile.
               Desigur, toți am fost la baluri. Unii doar ca
        spectatori, alții ca participanți în probe. Foarte puțini
        au avut însă onoarea de a organiza unul, sau a ajuta la
        organizarea unuia. O astfel de ocazie apare prima dată
        în clasa a XI-a când, încă mici, neștiutori, entuziaști,
        ne adunăm în sala de festivități a liceului, unde, pe pri-
        mul scaun al rândului trei din dreapta, o vedem pe
        doamna  profesoară  Angela  Sîrbu.  Aceasta,  având
        experiența  unor  astfel  de  evenimente,  ne  așteaptă
        liniștită, cu o agendă în mână, pregătită „să dirijeze”
        orchestra  noii  generații  de  organizatori.  Încep
        discuțiile legate de tema balului, de repartizarea sar-
        cinilor fiecărui organizator (decor, momentul organi-
            REVISTA NOASTRĂ nr. 53/54                                                                       77
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86