Page 111 - 2018_revista_noastra_nr_49-50
P. 111
constă proiectul nostru coordonat de doamna profesor DIDACTICA
Lidia Dumbravă şi oferind informaţii despre activită-
ţile pe care le derulăm în viitor. Am invitat liceeni şi
profesorii prezenţi să ia parte şi ei dacă sunt încântaţi
de idee, aceasta reuşind să genereze un val de persoane
care au aspirat să se implice împreună cu noi în acti-
vităţile proiectului pe care îl desfăşurăm de-a lungul
celor 4 ani de liceu. Prin Sunet şi culoare dorim să ne
creăm o identitate a noastră care să fie uşor de recu-
noscut datorită unui nume simplu, dar care pune la
punct planuri măreţe, vrând să le dăm motive elevilor
să facă parte din Sunet şi culoare, mai ales că aici sunt
organizate activităţi în care oricine se poate regăsi.
Nici în Şcoala Altfel nu ne-am oprit din a în-
deplini scopurile acestui proiect, pregătind din timp
fiecare lucru ce s-a înfăţişat, împreună cu profesorii ce
ne oferă ajutorul lor. Am decis să realizăm în cadrul
clubului nostru interdisciplinar diferite planuri în care
am invitat să se implice clase ale liceului nostru, dar
şi elevi ale altor instituţii de învăţământ cum ar fi Li-
ceul de arte Gh. Tattarescu, Colegiul tehnic Valeriu D.
Cotea şi Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă
Elena Doamna.
Fizica, chimia, biologia, informatica, Limba și
literatura română, limbile străine, geografia, istoria,
psihologia, religia dar şi artele au dat proiectului nos-
tru o nouă înfăţişare, reuşind astfel să integrăm în joc
lucruri interesante a căror elemente centrale sunt su-
netul şi culoarea. Printre activităţile pe care le-am de-
rulat s-a numărat şi o întâlnire în ziua de vineri, 31
martie, coordonată de doamna profesor Cristina Chi-
riac, în care ne-am gândit să punem în evidenţă modul
în care sunetul şi culoarea reuşesc să se contopească
în literatură. Scopul nostru a fost să le oferim adoles-
cenţilor o nouă viziune despre lectură pentru a-i trans-
forma în cititori pasionaţi. Am dorit să le demonstrăm
că lectura reprezintă o adevărată terapie pentru suflet
şi minte care ne poate menţine starea interioară într-
un echilibru perfect.
Am evidenţiat beneficiile pe care ni le aduce
lectura prin împărţirea în 3 grupe care ne-au arătat fru-
museţea lecturii în moduri în care culoarea şi sunetul
se întrepătrund. Am vrut să avem o discuţie interac-
tivă, purtând un dialog real cu participanţii, discutând
despre aşteptările lor literare, vrând să creăm un de-
mers pentru încurajarea cititului în cadrul proiectului
nostru deoarece cărţile pot aduce sunet şi culoare min-
ţilor şi sufletelor noastre. Este trist că cititul nu mai
stârneşte curiozitatea adolescenţilor de ceva timp, însă
şi mai trist ar fi să nu le dăm motive să înceapă să se
cufunde în lectură, considerând că deja sunt pierduţi,
aceştia merită un impuls pentru a se regăsi.
Prima grupa ce s-a prezentat s-a intitulat Şi
cărţile au sufletul lor şi a urmărit încercarea de a an-
ticipa subiectul unei cărţi prin interpretarea titlului ei,
demonstrând astfel că titlul reprezintă o cheie de lec-
tură către universul cărţilor. De asemenea, aceştia s-
au putut ajuta şi de coperta cărţii, găsind o explicaţie
asupra conţinutului prin analizarea desenului de pe co-
pertă şi a culorilor folosite, explicând rolul nuanţelor
utilizate în desen. Această echipă a simulat un bun
exerciţiu pentru alegerea unei cărţi într-o bibliotecă
REVISTA NOASTRĂ nr. 49/50 109