Page 111 - 2018_revista_noastra_nr_49-50
P. 111

constă proiectul nostru coordonat de doamna profesor                 DIDACTICA
        Lidia Dumbravă şi oferind informaţii despre activită-
        ţile pe care le derulăm în viitor. Am invitat liceeni şi
        profesorii prezenţi să ia parte şi ei dacă sunt încântaţi
        de idee, aceasta reuşind să genereze un val de persoane
        care au aspirat să se implice împreună cu noi în acti-
        vităţile proiectului pe care îl desfăşurăm de-a lungul
        celor 4 ani de liceu. Prin Sunet şi culoare dorim să ne
        creăm o identitate a noastră care să fie uşor de recu-
        noscut datorită unui nume simplu, dar care pune la
        punct planuri măreţe, vrând să le dăm motive elevilor
        să facă parte din Sunet şi culoare, mai ales că aici sunt
        organizate activităţi în care oricine se poate regăsi.
               Nici în Şcoala Altfel nu ne-am oprit din a în-
        deplini scopurile acestui proiect, pregătind din timp
        fiecare lucru ce s-a înfăţişat, împreună cu profesorii ce
        ne oferă ajutorul lor. Am decis să realizăm în cadrul
        clubului nostru interdisciplinar diferite planuri în care
        am invitat să se implice clase ale liceului nostru, dar
        şi elevi ale altor instituţii de învăţământ cum ar fi Li-
        ceul de arte Gh. Tattarescu, Colegiul tehnic Valeriu D.
        Cotea şi  Centrul  Şcolar  pentru  Educaţie  Incluzivă
        Elena Doamna.
               Fizica, chimia, biologia, informatica, Limba și
        literatura română, limbile străine, geografia, istoria,
        psihologia, religia dar şi artele au dat proiectului nos-
        tru o nouă înfăţişare, reuşind astfel să integrăm în joc
        lucruri interesante a căror elemente centrale sunt su-
        netul şi culoarea. Printre activităţile pe care le-am de-
        rulat s-a numărat şi o întâlnire în ziua de vineri, 31
        martie, coordonată de doamna profesor Cristina Chi-
        riac, în care ne-am gândit să punem în evidenţă modul
        în care sunetul şi culoarea reuşesc să se contopească
        în literatură. Scopul nostru a fost să le oferim adoles-
        cenţilor o nouă viziune despre lectură pentru a-i trans-
        forma în cititori pasionaţi. Am dorit să le demonstrăm
        că lectura reprezintă o adevărată terapie pentru suflet
        şi minte care ne poate menţine starea interioară într-
        un echilibru perfect.
               Am evidenţiat beneficiile pe care ni le aduce
        lectura prin împărţirea în 3 grupe care ne-au arătat fru-
        museţea lecturii în moduri în care culoarea şi sunetul
        se întrepătrund. Am vrut să avem o discuţie interac-
        tivă, purtând un dialog real cu participanţii, discutând
        despre aşteptările lor literare, vrând să creăm un de-
        mers pentru încurajarea cititului în cadrul proiectului
        nostru deoarece cărţile pot aduce sunet şi culoare min-
        ţilor şi sufletelor noastre. Este trist că cititul nu mai
        stârneşte curiozitatea adolescenţilor de ceva timp, însă
        şi mai trist ar fi să nu le dăm motive să înceapă să se
        cufunde în lectură, considerând că deja sunt pierduţi,
        aceştia merită un impuls pentru a se regăsi.
               Prima grupa ce s-a prezentat s-a intitulat Şi
        cărţile au sufletul lor şi a urmărit încercarea de a an-
        ticipa subiectul unei cărţi prin interpretarea titlului ei,
        demonstrând astfel că titlul reprezintă o cheie de lec-
        tură către universul cărţilor. De asemenea, aceştia s-
        au putut ajuta şi de coperta cărţii, găsind o explicaţie
        asupra conţinutului prin analizarea desenului de pe co-
        pertă şi a culorilor folosite, explicând rolul nuanţelor
        utilizate în desen. Această echipă a simulat un bun
        exerciţiu pentru alegerea unei cărţi într-o bibliotecă

           REVISTA NOASTRĂ nr. 49/50                                                                       109
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116