Page 110 - 2018_revista_noastra_nr_49-50
P. 110

DIDACTICA                                 prof. coord. Lidia Dumbravă

                          Proiect interdisciplinar:


                                SUNET ŞI CULOARE



                                „Cel mai puternic argument pentru interdisciplinaritate este
                         chiar faptul că viața nu este împărțită pe discipline.”  J. Moffett
               Proiectul desfășurat în anul școlar 2016-2017  ar  fi  luarea  deciziilor,  rezolvarea  de  probleme,
        i-a avut ca parteneri pe elevii și profesorii Colegiului învățarea eficientă sunt unele dintre aceste obiective.
        Național „Unirea”, ai Liceului de Artă „Gh. Tatta-           Prin interdisciplinaritate se realizează acțiunea
        rescu”, ai Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă deschisă dintre competențe sau conținuturi interdepen-
        „Elena Doamna”, ai Colegiului Tehnic „Valeriu D.      dente din două sau mai multe discipline, ce implică in-
        Cotea” dar și CJRAE și parohia ortodoxă „Sf. Gheor-   terpenetrarea disciplinelor dezvoltându-se competențe
        ghe Nord” Focșani.                                    integrate/  transversale/  cheie/crosscurriculare,  apar
               Interdisciplinaritatea presupune o intersectare transferuri orizontale ale cunoștințelor dintr-o disci-
        a diferitelor arii disciplinare prin ignorarea limitelor  plină în alta la nivel metodologic și conceptual.
        stricte ale disciplinelor, se caută teme comune pentru       Încurajarea colaborării directe și a schimbului
        diferite obiecte de studiu cu un ordin de învățare mai între specialiști care provin de la discipline diferite,
        înalt, termen regăsit în limba engleză „higher order  contribuie la crearea unor comportamente flexibile și
        learning objectives”. Capacitățile metacognitive, cum integrate, cu potențial de transfer și adaptare.

         Culoarea și sunetul ne-au definit…


               Din punct de vedere fizic, culoarea reprezintă
        percepţia de către ochi a mai multor frecvenţe de lu-
        mină, iar sunetul orice perturbaţie propagată printr-un
        mediu material sub forma unei unde. Lăsând la o parte
        orice definiţie ştiinţifică, sunetul şi culoarea sunt ca-
        racteristici pe care le deţine orice lucru şi care îl face
        să se deosebească de celelalte. Sunetul unui instrument
        muzical poate fi recunoscut după modul în care acesta
        reuşeşte să transpună notele muzicale într-un cântec,
        la fel cum şi operele de artă ale unui artist se diferen-
        ţiază de alte tablouri prin culorile utilizate pentru a ex-
        prima o concepţie, cu o pensulă, pe o bucată de pânză.
               Astfel, şi noi, clasa a X-a B a Colegiului Na-
        ţional “Unirea”, credem că ne putem distinge prin
        Sunet şi culoare. Clubul Sunet şi culoare nu este doar
        despre artă cu sensul de a obţine un lucru materializat
        prin pictură şi muzică. De cele mai multe ori, auzind
        aceste cuvinte, avem tendinţa de a ne gândi strict la
        artă, neputând percepe adevăratul principiu pe care noi
        dorim să îl promovăm. Însă, odată implicat într-o ase-
        menea activitate începi să simţi de fapt ce semnifică
        sunetul şi culoarea pentru noi. Clubul nostru inte-
        grează aceste două elemente, în sufletul celor din jur,
        prin  diferite  activităţi  pe  care  le  desfăşurăm  ca  o
        echipă cu scopul de a oferi culoare multor zâmbete şi
        sunet unei voci care doreşte să schimbe o lume în bine,
        integrând arta în acest proces. Ochiul are capacitatea
        de a percepe peste 2000 de nuanţe, iar acest număr nu
        se compară cu multitudinea de sentimente şi emoţii pe
        care noi vrem să o stârnim prin sunetul puternic al
        vocii acestei activităţi, vocea noastră, a tuturor ce vor
        să aducă o schimbare pozitivă în jur. Am debutat prima
        dată cu acest cerc de zilele colegiului unde învăţam,
        prezentând tuturor celor ce au fost curioşi să afle în ce
          108                                                    REVISTA NOASTRĂ nr. 49/50
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115