Page 112 - 2018_revista_noastra_nr_49-50
P. 112

DIDACTICA                             gizorii noştri o adevărată provocare, presărată cu multă
                                                              muncă, satisfacţie pe măsură, dar şi amintiri de neuitat.
        sau librărie, fiind primul pas important în începerea  Micile certuri si râsete din cadrul repetiţiilor asidue nu
        lecturării. Titlul este ca o carte de vizită pentru cartea ne-au oprit din ajungerea la produsul finit, ba chiar ne-
        pe a cărei coperte stă, influenţa sa fiind esenţială.   au făcut să fim şi mai uniţi deoarece am ştiut să îmbi-
               Cea de-a doua grupă, Sunetul poate avea şi su-  năm  bine  munca  cu  distracţia,  mai  ales  că  ne-am
        flet, ne-a invitat într-o discuţie relaxantă asemănătoare  demonstrat atât talentul artistic cât şi regizoral. Rocus,
        uneia dintr-un club de carte în care am vizionat un   profesorul de matematică, a primit de la elevii săi
        video al unui cunoscut critic literar, Dan C. Mihăi-  prima lui lecţie de geometrie. Cine s-ar fi putut gândi
        lescu, care ne vorbeşte prietenos despre avantajele lec-  că însuşi un profesor va fi învăţat lucruri noi de la ele-
        turii  şi  aminteşte  diferite  situaţii  în  care  aceasta  a  vii săi chiar despre materia pe care o predă?
        ajutat. Nu uită să menţioneze că lectura nu ne dezvoltă      Activitatea noastră literară în cadrul acestui
        doar intelectul, ci şi partea emoţională, amintindu-ne proiect nu se va opri aici, Sunet şi culoarea promiţând
        cât e de important să fim în echilibru cu propriile noas- să conceapă şi mai multe activităţi şi să aducă şi mai
        tre emoţii şi sentimente. Echipa a lăsat publicul să multe întâlniri pentru devoratorii de cărţi, dar şi pentru
        pună întrebări şi de asemenea ne-au determinat să ne cei care încă nu s-au lăsat convinşi pentru a le oferi şi
        gândim la răspunsuri originale pentru întrebările puse mai multe motive de a crede că lectura reprezintă un
        de ei pentru a însufleţi şi mai mult atmosfera.       izvor sufletesc care nu poate seca niciodată. Şi dacă
               Întâlnirea noastră s-a încheiat cu vizionarea nu poate seca niciodată, câte cărţi ar trebui să citească
        unui scurt filmuleţ, marca IX B martie 2017, în care un om astfel încât cunoştinţele lui să fie destule? Ade-
        am ilustrat opera lui Ovid S. Crohmălniceanu, Prima vărul este că niciodată nu sunt prea multe.
        lecţie de geometrie, printr-o scenetă realizată de grupa
        cu numărul 3. Sceneta a însemnat pentru actorii şi re-           Elena PREDA (clasa a X-a B)

                              Proiect „Vibrații”




                                                                     S-a vorbit foarte mult, la cel mai înalt nivel, al
                                                              celor  puși  să  găsească  soluții  de  redresare  a
                                                              învățământului, despre interdisciplinaritate; chiar mai
                                                              mult decât atât, într-o propunere inițială de proiect
                                                              unele dintre variantele de programe pentru gimnaziu,
                                                              gândite în 2016, conțineau obiecte transcurriculare. Nu
                                                              sunt un specialist, sunt doar profesor și părinte, dar
                                                              cred că este necesară întâi abordarea separată a diferi-
                                                              telor discipline pentru o mai clară definire a obiecti-
                                                              velor fiecăreia. Însă nu trebuie neglijată în practica
                                                              didactică ideea stimulării gândirii integratoare, prin
                                                              propunerea unor teme de meditație transdisciplinare.
                                                              În această idee, a extinderii domeniilor de cunoaștere
                                                              prin  înțelegerea  conexiunilor  dintre  ele,  proiectul
                                                              “Sunet și culoare” a însumat teme din domenii dis-
                                                              tincte, dar care descind de pe teritoriul comun al ex-
                                                              presiei lor, perceptibile în lumea fizică. Punctele de
                                                              interferență ale fizicii și chimiei, ca domenii de analiză
                                                              teoretică, cu sunetul sau culoarea, au fost redescoperite
                                                              de tinerii noștri curioși în experimente de laborator
                                                              inedite, realizate sub îndrumarea coordonatorului de
                                                              proiect, doamna profesor de fizică Lidia Dumbravă și
                                                              a doamnei profesor de chimie Lăcrămioara Paraschiv.
                                                                     Culoarea și semnificațiile ei dogmatice, pro-
                                                              gramul iconografic al bisericii ortodoxe corelat cu
                                                              doctrina ortodoxă, au fost subiectul unei prezentări pe
                                                              care am susținut-o alături de doamna profesor Dum-
                                                              bravă, prezentare care a avut loc în mijlocul uneia din-
                                                              tre  primitoarele  biserici  din  Focșani,  Biserica  cu
                                                              hramul  Sfântul  Gheorghe  de  pe  Bulevardul
                                                              Independenței. Parcursul Revelației, pornind de la pe-
                                                              rioada vetero-testamentară, trecând prin perioada nou-
                                                              testamentară, dar și perioada de după Parusie, poate fi

          110                                                    REVISTA NOASTRĂ nr. 49/50
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117