Page 112 - 2018_revista_noastra_nr_49-50
P. 112
DIDACTICA gizorii noştri o adevărată provocare, presărată cu multă
muncă, satisfacţie pe măsură, dar şi amintiri de neuitat.
sau librărie, fiind primul pas important în începerea Micile certuri si râsete din cadrul repetiţiilor asidue nu
lecturării. Titlul este ca o carte de vizită pentru cartea ne-au oprit din ajungerea la produsul finit, ba chiar ne-
pe a cărei coperte stă, influenţa sa fiind esenţială. au făcut să fim şi mai uniţi deoarece am ştiut să îmbi-
Cea de-a doua grupă, Sunetul poate avea şi su- năm bine munca cu distracţia, mai ales că ne-am
flet, ne-a invitat într-o discuţie relaxantă asemănătoare demonstrat atât talentul artistic cât şi regizoral. Rocus,
uneia dintr-un club de carte în care am vizionat un profesorul de matematică, a primit de la elevii săi
video al unui cunoscut critic literar, Dan C. Mihăi- prima lui lecţie de geometrie. Cine s-ar fi putut gândi
lescu, care ne vorbeşte prietenos despre avantajele lec- că însuşi un profesor va fi învăţat lucruri noi de la ele-
turii şi aminteşte diferite situaţii în care aceasta a vii săi chiar despre materia pe care o predă?
ajutat. Nu uită să menţioneze că lectura nu ne dezvoltă Activitatea noastră literară în cadrul acestui
doar intelectul, ci şi partea emoţională, amintindu-ne proiect nu se va opri aici, Sunet şi culoarea promiţând
cât e de important să fim în echilibru cu propriile noas- să conceapă şi mai multe activităţi şi să aducă şi mai
tre emoţii şi sentimente. Echipa a lăsat publicul să multe întâlniri pentru devoratorii de cărţi, dar şi pentru
pună întrebări şi de asemenea ne-au determinat să ne cei care încă nu s-au lăsat convinşi pentru a le oferi şi
gândim la răspunsuri originale pentru întrebările puse mai multe motive de a crede că lectura reprezintă un
de ei pentru a însufleţi şi mai mult atmosfera. izvor sufletesc care nu poate seca niciodată. Şi dacă
Întâlnirea noastră s-a încheiat cu vizionarea nu poate seca niciodată, câte cărţi ar trebui să citească
unui scurt filmuleţ, marca IX B martie 2017, în care un om astfel încât cunoştinţele lui să fie destule? Ade-
am ilustrat opera lui Ovid S. Crohmălniceanu, Prima vărul este că niciodată nu sunt prea multe.
lecţie de geometrie, printr-o scenetă realizată de grupa
cu numărul 3. Sceneta a însemnat pentru actorii şi re- Elena PREDA (clasa a X-a B)
Proiect „Vibrații”
S-a vorbit foarte mult, la cel mai înalt nivel, al
celor puși să găsească soluții de redresare a
învățământului, despre interdisciplinaritate; chiar mai
mult decât atât, într-o propunere inițială de proiect
unele dintre variantele de programe pentru gimnaziu,
gândite în 2016, conțineau obiecte transcurriculare. Nu
sunt un specialist, sunt doar profesor și părinte, dar
cred că este necesară întâi abordarea separată a diferi-
telor discipline pentru o mai clară definire a obiecti-
velor fiecăreia. Însă nu trebuie neglijată în practica
didactică ideea stimulării gândirii integratoare, prin
propunerea unor teme de meditație transdisciplinare.
În această idee, a extinderii domeniilor de cunoaștere
prin înțelegerea conexiunilor dintre ele, proiectul
“Sunet și culoare” a însumat teme din domenii dis-
tincte, dar care descind de pe teritoriul comun al ex-
presiei lor, perceptibile în lumea fizică. Punctele de
interferență ale fizicii și chimiei, ca domenii de analiză
teoretică, cu sunetul sau culoarea, au fost redescoperite
de tinerii noștri curioși în experimente de laborator
inedite, realizate sub îndrumarea coordonatorului de
proiect, doamna profesor de fizică Lidia Dumbravă și
a doamnei profesor de chimie Lăcrămioara Paraschiv.
Culoarea și semnificațiile ei dogmatice, pro-
gramul iconografic al bisericii ortodoxe corelat cu
doctrina ortodoxă, au fost subiectul unei prezentări pe
care am susținut-o alături de doamna profesor Dum-
bravă, prezentare care a avut loc în mijlocul uneia din-
tre primitoarele biserici din Focșani, Biserica cu
hramul Sfântul Gheorghe de pe Bulevardul
Independenței. Parcursul Revelației, pornind de la pe-
rioada vetero-testamentară, trecând prin perioada nou-
testamentară, dar și perioada de după Parusie, poate fi
110 REVISTA NOASTRĂ nr. 49/50