Page 80 - 2013_revista_noastra_nr_39-40
P. 80

ESEU
                         ESEU
                         ESEU
                         ESEU
                         ESEU
                                                                    prof. Maria ZGÃBÂRDICI
                                                                    prof. Maria ZGÃBÂRDICI
                                                                    prof. Maria ZGÃBÂRDICI
                                                                    prof. Maria ZGÃBÂRDICI
                                                                    prof. Maria ZGÃBÂRDICI
                   Pe când eram o operã de artã
                   Pe când eram o operã de artã
                   Pe când eram o operã de artã
                   Pe când eram o operã de artã
                   Pe când eram o operã de artã
                 de Eric-Emmanuel Schmitt - o interpretare modernã a mitului
                 de Eric-Emmanuel Schmitt - o interpretare modernã a mitului
                 de Eric-Emmanuel Schmitt - o interpretare modernã a mitului
                 de Eric-Emmanuel Schmitt - o interpretare modernã a mitului
                 de Eric-Emmanuel Schmitt - o interpretare modernã a mitului
                    lui Faust sau o radiografie lucidã a omului contemporan?
                    lui Faust sau o radiografie lucidã a omului contemporan?
                    lui Faust sau o radiografie lucidã a omului contemporan?
                    lui Faust sau o radiografie lucidã a omului contemporan?
                    lui Faust sau o radiografie lucidã a omului contemporan?
                    Eric–Emmanuel Schmitt este unul dintre   ajung la un compromis. Îl lasã sã plece în fiecare
            cei mai importanþi scriitori francezi contemporani.  searã acasã la Fiona, revenind dimineaþa înainte
            Debuteazã ca dramaturg în 1991 cu piesa          de deschiderea muzeului. Aranjamentul ia
            Noaptea la V
            Noaptea la Valognes                              sfârºit când Adam bis ºi Fiona sunt întorºi de la
            Noaptea la Valognesalognes, iar ca prozator în 1994
            Noaptea la V
            Noaptea la Valognesalognes
                        Secta Egoiºtilor
                        Secta Egoiºtilor
            cu romanul Secta EgoiºtilorSecta Egoiºtilor.  Este un scriitor  aeroport, ieºind la ivealã totul. Atunci, statuia se
                        Secta Egoiºtilor
            prolific, publicând în mod constant piese de     hotãrãºte sã dea în judecatã statul pentru a-ºi
            teatru, romane ºi povestiri, ultima carte apãrutã  cãpãta libertatea, dar noul administrator îi aduce
                 Femeia în faþa oglinzii
            fiind Femeia în faþa oglinziiFemeia în faþa oglinzii (2011).  documentul semnat lui Zeus, prin care
                 Femeia în faþa oglinzii
                 Femeia în faþa oglinzii
                    Pe când eram o operã de artã este
                    Pe când eram o operã de artã             renunþase la condiþia sa de om. Deci, de acum
                    Pe când eram o operã de artã
                    Pe când eram o operã de artã
                    Pe când eram o operã de artã
            un roman publicat în 2002 care a fost  interpretat  nu mai are niciun drept. Adam primeºte încã o
            cel mai adesea ca o versiune ineditã a mitului   veste care îl destabilizeazã emoþional: Fiona
            faustian. Povestea este simplã ºi complexã în    este însãrcinatã. Hotãrât sã scape de la muzeu,
            acelaºi timp. Tazio Firelli hotãrãºte sã se      angajeazã singurul avocat care este dispus sã
            sinucidã deoarece are sentimentul cã nimeni nu-  lupte împotriva statului, Calvio. Procesul pare
            l observã pentru cã este URÂT, în comparaþie     pierdut dintr-un început, totul fiind agravat de
            cu cei doi fraþi gemeni ai sãi, consideraþi oameni  aducerea pãrinþilor care nu pot accepta ideea
            foarte frumoºi care îºi duceau existenþa din     cã fiul lor nu s-a sinucis ºi cã acea
            cariera lor de modelling. Pe marginea stâncii de  monstruozitate vorbitoare este copilul lor. Cea
            pe care vrea sã se arunce în mare, întâlneºte    care rezolvã situaþia este Fiona. Îl ºantajeazã
            pe Zeus-Peter Lama, care îi propune un târg:
            sã renunþe la condiþia sa de om ºi sã devinã o
            operã de artã. Foarte bogat, Zeus are toate
            mijloacele sã îl declare oficial mort, fiind
            recunoscut la morgã chiar de pãrinþii lui care
            rãmân ºocaþi de gestul fiului lor cel mic. Zeus
            are o proprietate luxoasã, unde Tazio devine un
            prizonier, asemenea multor frumuseþi feminine
            care se luptau zilnic sã câºtige atenþia
            protectorului lor. Ajutat de un medic legist, care
            face toate operaþiile, Tazio devine Adam bis, o
            operã de artã care va asigura succesul mondial
            al artistului Zeus. Adam bis este cea mai hidoasã
            apariþie, care impresioneazã vizitatorii de  la
            expoziþii tocmai prin unicitatea urâþeniei lui. El
            cunoaºte o tânãrã, Fiona - de care se
            îndrãgosteºte, ºi pe tatãl acesteia, Carlos
            Hanibal, un pictor orb ale cãrui opere nu sunt
            luate în considerare în lumea artisticã. Pictorul
            îi atrage atenþia asupra faptului cã el nu este
            liber ºi cã este prizonierul lui Zeus, idee care
            începe sã-l macine pe Adam bis. Între timp, este
            vândut unui om de afaceri foarte bogat, Staviros,
            care plãteºte pentru el o sumã fabuloasã.
            Devine, astfel, punctul de atracþie din casa
            acestuia la toate petrecerile pe care le organiza.
            Când Staviros este declarat falimentar, opera
            de artã devine proprietatea statului ºi este dusã
            la Muzeul Naþional. Declarându-ºi antipatia              grafica: Adriana Puþaru
                                                                     grafica: Adriana Puþaru
                                                                     grafica: Adriana Puþaru
                                                                     grafica: Adriana Puþaru
                                                                     grafica: Adriana Puþaru
            reciprocã, Adam bis ºi administratorul muzeului
                                                                          clasa a IX-a F
                                                                          clasa a IX-a F
                                                                          clasa a IX-a F
                                                                          clasa a IX-a F
                                                                          clasa a IX-a F
                                                                      REVISTA NOASTRÃ nr. 39-40
                                                                      REVIST
                                                                      REVISTAA NOASTRÃ NOASTRÃ nr nr. 39-40. 39-40
                                                                      REVISTA NOASTRÃ nr. 39-40
              76
               76
              76                                                      REVIST   A  NOASTRÃ     nr . 39-40
               76
              76
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85