Page 80 - 2013_revista_noastra_nr_39-40
P. 80
ESEU
ESEU
ESEU
ESEU
ESEU
prof. Maria ZGÃBÂRDICI
prof. Maria ZGÃBÂRDICI
prof. Maria ZGÃBÂRDICI
prof. Maria ZGÃBÂRDICI
prof. Maria ZGÃBÂRDICI
Pe când eram o operã de artã
Pe când eram o operã de artã
Pe când eram o operã de artã
Pe când eram o operã de artã
Pe când eram o operã de artã
de Eric-Emmanuel Schmitt - o interpretare modernã a mitului
de Eric-Emmanuel Schmitt - o interpretare modernã a mitului
de Eric-Emmanuel Schmitt - o interpretare modernã a mitului
de Eric-Emmanuel Schmitt - o interpretare modernã a mitului
de Eric-Emmanuel Schmitt - o interpretare modernã a mitului
lui Faust sau o radiografie lucidã a omului contemporan?
lui Faust sau o radiografie lucidã a omului contemporan?
lui Faust sau o radiografie lucidã a omului contemporan?
lui Faust sau o radiografie lucidã a omului contemporan?
lui Faust sau o radiografie lucidã a omului contemporan?
Eric–Emmanuel Schmitt este unul dintre ajung la un compromis. Îl lasã sã plece în fiecare
cei mai importanþi scriitori francezi contemporani. searã acasã la Fiona, revenind dimineaþa înainte
Debuteazã ca dramaturg în 1991 cu piesa de deschiderea muzeului. Aranjamentul ia
Noaptea la V
Noaptea la Valognes sfârºit când Adam bis ºi Fiona sunt întorºi de la
Noaptea la Valognesalognes, iar ca prozator în 1994
Noaptea la V
Noaptea la Valognesalognes
Secta Egoiºtilor
Secta Egoiºtilor
cu romanul Secta EgoiºtilorSecta Egoiºtilor. Este un scriitor aeroport, ieºind la ivealã totul. Atunci, statuia se
Secta Egoiºtilor
prolific, publicând în mod constant piese de hotãrãºte sã dea în judecatã statul pentru a-ºi
teatru, romane ºi povestiri, ultima carte apãrutã cãpãta libertatea, dar noul administrator îi aduce
Femeia în faþa oglinzii
fiind Femeia în faþa oglinziiFemeia în faþa oglinzii (2011). documentul semnat lui Zeus, prin care
Femeia în faþa oglinzii
Femeia în faþa oglinzii
Pe când eram o operã de artã este
Pe când eram o operã de artã renunþase la condiþia sa de om. Deci, de acum
Pe când eram o operã de artã
Pe când eram o operã de artã
Pe când eram o operã de artã
un roman publicat în 2002 care a fost interpretat nu mai are niciun drept. Adam primeºte încã o
cel mai adesea ca o versiune ineditã a mitului veste care îl destabilizeazã emoþional: Fiona
faustian. Povestea este simplã ºi complexã în este însãrcinatã. Hotãrât sã scape de la muzeu,
acelaºi timp. Tazio Firelli hotãrãºte sã se angajeazã singurul avocat care este dispus sã
sinucidã deoarece are sentimentul cã nimeni nu- lupte împotriva statului, Calvio. Procesul pare
l observã pentru cã este URÂT, în comparaþie pierdut dintr-un început, totul fiind agravat de
cu cei doi fraþi gemeni ai sãi, consideraþi oameni aducerea pãrinþilor care nu pot accepta ideea
foarte frumoºi care îºi duceau existenþa din cã fiul lor nu s-a sinucis ºi cã acea
cariera lor de modelling. Pe marginea stâncii de monstruozitate vorbitoare este copilul lor. Cea
pe care vrea sã se arunce în mare, întâlneºte care rezolvã situaþia este Fiona. Îl ºantajeazã
pe Zeus-Peter Lama, care îi propune un târg:
sã renunþe la condiþia sa de om ºi sã devinã o
operã de artã. Foarte bogat, Zeus are toate
mijloacele sã îl declare oficial mort, fiind
recunoscut la morgã chiar de pãrinþii lui care
rãmân ºocaþi de gestul fiului lor cel mic. Zeus
are o proprietate luxoasã, unde Tazio devine un
prizonier, asemenea multor frumuseþi feminine
care se luptau zilnic sã câºtige atenþia
protectorului lor. Ajutat de un medic legist, care
face toate operaþiile, Tazio devine Adam bis, o
operã de artã care va asigura succesul mondial
al artistului Zeus. Adam bis este cea mai hidoasã
apariþie, care impresioneazã vizitatorii de la
expoziþii tocmai prin unicitatea urâþeniei lui. El
cunoaºte o tânãrã, Fiona - de care se
îndrãgosteºte, ºi pe tatãl acesteia, Carlos
Hanibal, un pictor orb ale cãrui opere nu sunt
luate în considerare în lumea artisticã. Pictorul
îi atrage atenþia asupra faptului cã el nu este
liber ºi cã este prizonierul lui Zeus, idee care
începe sã-l macine pe Adam bis. Între timp, este
vândut unui om de afaceri foarte bogat, Staviros,
care plãteºte pentru el o sumã fabuloasã.
Devine, astfel, punctul de atracþie din casa
acestuia la toate petrecerile pe care le organiza.
Când Staviros este declarat falimentar, opera
de artã devine proprietatea statului ºi este dusã
la Muzeul Naþional. Declarându-ºi antipatia grafica: Adriana Puþaru
grafica: Adriana Puþaru
grafica: Adriana Puþaru
grafica: Adriana Puþaru
grafica: Adriana Puþaru
reciprocã, Adam bis ºi administratorul muzeului
clasa a IX-a F
clasa a IX-a F
clasa a IX-a F
clasa a IX-a F
clasa a IX-a F
REVISTA NOASTRÃ nr. 39-40
REVIST
REVISTAA NOASTRÃ NOASTRÃ nr nr. 39-40. 39-40
REVISTA NOASTRÃ nr. 39-40
76
76
76 REVIST A NOASTRÃ nr . 39-40
76
76