Page 46 - 2009_revista_noastra_nr_31-32
P. 46

Era ceva la care te pricepeai
                            Era ceva la care te pricepeai
                             Era ceva la care te pricepeai
                             Era ceva la care te pricepeai
                            Era ceva la care te pricepeai
                Era ceva la care te pricepeai.
                Trebuia sã te aºezi ºi sã pui pe tavã un rinichi, ficatul, artere descusute.
                Nu te dezbrãcai ºi nu te acuza nimeni de pornografie.

                Se uitau ºi cei mai pudici la umbra de pe draperii
                ªi se gândeau vinovaþi
                La ce simte mâna ta când smulge piele.

                Te pricepeai la ceva. Le umpleai tãvile.
                N-ai cerut nimic în schimb
                Pentru cã mulþi ºi-ar da nimicurile
                Ca sã aibã ceva la care sã se priceapã.

                Acum trebuie sã-þi iei o slujbã ºi sã fii cuminte.
                Faci cafele ºi nu mai ai timp.
                Încerci sã-þi strecori mâna între coaste
                ªi sunã telefonul.

                Când îþi întinde salariul
                Îi citeºti între ochi:
            CONFIRMÃRI  ***
                “Era ceva la care te pricepeai”.













              ºi mã mai gândeam sã pun undeva, într-un text, o metaforã,
              in absentã, desigur, ºi sã-mi compar povara,
              cãreia titlul de „viaþã”
              i se pare secat, cu un desen abstract pe care l-ar face poate Pollock
              într-o clipã de inspiraþie sub genunchiul Galei lui Dali. ar fi ºtiut amândoi cã Pollock
              va muri primul, ºi fãrã nici un fel de conotaþie sexualã,
              un expresionist abstract îmi va desena viaþa pe pielea supremei muze
              suprarealiste.
              astfel, metafora ar fi descris cum sub liniile energice
              este o casã albastrã cu grãdinã ºi trifoi, cum seminþele de trifoi bombardeazã þânþarii
              ºi cum sãpunul galben ocoleºte casa, sãrutul artistului, care probabil nici n-a cunoscut-o
              vreodatã pe muza metaforei textului meu. atunci apar pe dupã oblon
              tot soiul de sceptici ºi ca sã înþeleagã,
              metafora devine alegorie.

              nu înþepa! sub genunchiul metamorfozat al lui Narcis
              e o casã albastrã ºi þânþari bombardaþi.


              renunþ de tot la alegorie din cauza frazelor cãrora nu le pot da de capãt
              ºi muza îmi spune cã in ceaþa de
              lavandã poeticã
              nu se aflã decât un No Smoking  Sign ºi palmele artiºtilor preistorici.


                                        DINTRE  SUTE  DE  CATARGE



                46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51