Page 73 - Revista Noastra Nr.53-54 (2020)
P. 73
CALENDAR CNU
prof. Emil ONEA
BETT 2020 - Londra
Studiu pentru modernizarea școlii
Am văzut la BETT 2020, timp de două zile,
cele două mari secțiuni de management școlar, resurse
IT pentru predare-învățare, respectiv mijloace tehnice,
materiale didactice pentru sprijin școlar. BETT este o
expoziție cu tradiție de 20 de ani, organizată într-un
complex vestit numit Excell London. Pe o suprafață
imensă găsim expozanți de la marile firme, cum ar fi
Google, Microsoft, Lenovo, dar și de la unele mai mici
venite din toată lumea, în special UK și Europa, pentru
a prezenta mijloace specializate în a moderniza preda-
rea și învățarea.
Secțiunea de software și platforme online are
destulă diversitate în oferta de management școlar
orientată mai ales pe resurse în cloud, care oferă
școlilor spații de lucru pe care să le customizeze sin-
guri sau unele care sunt efectiv sub controlul firmelor
sau organizațiilor ofertante. În afară de marile firme
pe care le cunoaștem (inclusiv Netsupport-School pe
care îl avem în școală), am văzut o mulțime de mici
organizații cu proiecte mici, care construiau doar niște
interfețe de lucru cu școlile, folosind poate chiar niște
mijloace foarte cunoscute (e.G. Moodle) pentru
învățământ online și administrare teste, planuri, etc.
Am găsit și ceva demn de atenție în materie de exa-
minare și testare pentru că sunt sigur că va fi mare ne-
voie de ele în viitor. Dar ideile lor ar putea fi și ale
noastre!!
La secțiunea de mijloace didactice, ne-am
orientat mai ales pe învățarea informaticii folosind
roboți, noul trend care este bine cunoscut la noi în
școală. Piața din UK era orientată mai ales pe
învățarea coding la clasele mici folosind Arduino,
Ozobots, Microbit sau roboței simpli construiți pentru
acest scop. Am văzut idei extraordinare care fac atrac-
tivă predarea programării, jocurilor logice, etc., mai
ales la la clasele mici, începând de la învățământul pri-
mar și continuând cu gimnaziul.
În materie de tehnologie educațională, piața
chineză și cea coreeană vin cu soluții foarte ieftine și
cu efect didactic bun. De altfel, am cumpărat de la o
firma din Shenzen un braț robotic programabil în
cloud, care să folosească unei clase întregi organizată
în echipe pe proiecte simple. CNU va avea astfel un
mic laborator (mobil) de programare a unei mașinării
care știe să apuce și să mute obiecte, să graveze sau să
facă obiecte 3D. Tot la chinezi am văzut imitații
desăvârșite de Lego Mindstorm cu preț de 4 ori mai
mic.
Ne-a venit ideea să construim un centru pilot
în care oamenii să învețe cum să folosească resurse
IT&C ieftine pentru a eficientiza predarea și a
ușura/stimula învățarea. Vom studia unde și cum să
facem acest lucru. Ne-a încântat BETT, diversitatea e
mare, idei sunt multe și sunt convins că pot fi și la noi
în școli, nu cu bani mulți!
REVISTA NOASTRĂ nr. 53/54 69