Page 75 - Revista Noastra Nr.53-54 (2020)
P. 75
CALENDAR CNU
frumusețea acestor resurse de artă, spiritualitate și is-
torie pe care România le are. Prin paradigma acestui
proiect am mers în răspărul tendințelor individualiste
ale românilor. În prima etapă am coordonat copiii pen-
tru realizarea unei prezentări a patrimoniului Colegiu-
lui, însoțită de fotografii revelatoare, (cu elevele
Teodora Mirică, Beatrice Racovițeanu și Alina Teo-
dora Radu), promovând valorile școlii pe care o repre-
zentam. Tot acum am îndrumat tânăra echipă pentru
pregătirea unui moment poetic – colaj cu versuri scrise
de poetul-actor Dorel Vișan, versuri și, de asemenea,
am coordonat repetițiile elevului Tudor Lepădatu, care
urma să joace cu dăruire și talent actoricesc rolul lui
Nechifor Căliman în piesa de teatru istorică
desfășurată la Cetatea Sucevei.
time ale acestor reprezentări țin de sacru și de încadra- Tot în etapa preliminară am fost preocupată de
rea în anumite cutume fixate în erminii. organizarea călătoriei de studii, ajutând tinerii pentru
Lângă prezentarea acestor activități a-și îndeplini bine responsabilitățile și pregătind îm-
desfășurate în cadru ecleziastic, pot să adaug și preo- preună cu ei materialele, aparatura și echipamentul ne-
cuparea mea constantă pentru a-i ajuta pe elevi să-și cesar. Popoiu Cătălina, elevă în clasa a XI-a E, a fost
însușească una dintre tehnicile de reprezentare debaterul echipei și s-a pregătit sub călăuzirea mea și
tradiționale, tehnica icoanei pe sticlă. Demersul este a domnului profesor Adrian Canae pentru participarea
întreprins la clasa a IX-a, ca exercițiu integrat în la Atelierul democrației, care s-a desfășurat joi, 22
intenția de a familiariza elevii cu spațiul plastic, în iunie 2016, în aula Colegiului Național „Ștefan cel
mod specific cu spațiul reprezentărilor iconografice, Mare” din Suceava. Totodată, l-am îndrumat pe Cezar
care nu este un spațiu cu perspectivă renascentistă, ci Vulpe, elev în clasa a X-a A, pentru învățarea unor teh-
un spațiu ale cărui convenții țin de semnificații și nu nici de prim ajutor, acesta fiind sanitarul echipei, in-
de o realitate optică, geometrică. În anul școlar trecut, dispensabil în drumețiile montane. De asemenea,
ca de altfel aproape în fiecare an, am realizat o
expoziție cu aceste lucrări. Special a fost că această
expoziție, în care au fost expuse 100 de lucrări, a fost
inclusă în proiectul european „Bridges across culture”
și că a fost vizitată de partenerii turci veniți la Colegiul
Național „Unirea”. Am promovat, în felul acesta, cul-
tura tradițională românească, prin intermediul unora
dintre cele mai specifice forme de expresie.
Implicarea mea în proiectul „Comori ale
spiritualității românești” inițiat de Colegiul Național
Mihai Viteazul din București s-a legat astfel în mod
firesc cu aceste preocupări ale mele. Proiectul, aprobat
în CAER, Anexa nr. 9 la OMEN nr. 3016 - 09.01.2019,
poziția 168, derulat prin colaborarea a cincisprezece
colegii naționale din țară, multe dintre ele făcând parte
din Alianța Colegiilor Centenare, a avut ca scop sen-
sibilizarea copiilor, deschiderea lor către valorile de
patrimoniu ale României, cultivarea patriotismului,
care vine să contrabalanseze realitatea tristă cu care ne membrii echipajului care s-au ocupat de partea de mul-
confruntăm de fapt, aceea a dezagregării sentimentului timedia (Andreea Mazere din clasa a X-a A - camera-
apartenenței naționale. man - și Alina Radu din clasa a XI-a E - fotograf) și-au
Prima etapă a proiectului s-a desfășurat în in- perfecționat cunoașterea mijloacelor tehnice, a progra-
tervalul 1 ianuarie-22 iunie. În faza preliminară m-am melor de procesare computerizată, valorificându-și în
ocupat de pregătirea activităților care au avut loc în mediul de lucru virtual abilitățile compoziționale, de
perioada călătoriei (din 18-22 iunie). Pregătirea a pre- a realiza cadraje, de a poziționa unghiurile de filmare,
supus coordonarea elevilor pentru participarea la de a realiza racordurile între secvențele filmice, de a
activități diverse, acestea legându-se într-o perfectă asocia coloana sonoră parcursului filmic in mod adec-
simbioză, modelând perspectiva elevilor asupra ideii vat, aspecte pentru care am fost un sfătuitor, cred eu,
de echipă, de comunitate, în care fiecare își are rostul necesar. Andrei Ștefan Istudor, din clasa a XI-a A, in-
său. Voi încerca să fac un scurt rezumat al tuturor aces- formaticianul echipajului unirist, reporterul Andrei
tor activități variate și complexe. Frumusețea demer- Țigănuș din clasa a X-a E și Nica Andreea Iulia, ta-
sului a constat tocmai în diversitatea unghiurilor de lentata plasticiană din clasa a XI-a E, și-au pregătit in-
abordare, lucru care a condus elevii la ideea că îm- strumentele de lucru, așteptând curioși sosirea
preună pot să construiască, prețuind și fructificând excursiei care a fost o veritabilă perioadă de studiu.
REVISTA NOASTRĂ nr. 53/54 71