Page 80 - 2018_revista_noastra_nr_49-50
P. 80
CALENDAR CNU Finanzielle Bildung:
- Was? Finanzielle Bildung und insbesondere
persönliche Finanzen ist das Studium der Wege, wie
Educație Financiară:
- Ce? Educația financiară și în special finanțele wir Geld verdienen und was damit passiert. Die Schüler
personale, reprezintă studiul modului în care câștigăm würden über Zinsen, die Börse, die Miete, den Lohn
bani și ce se întâmplă cu ei. Elevii ar urma să învețe und solche grundsätzlichen ökonomischen Konzepte
despre credite, bursă, chirie, dobândă și alte astfel de lernen. - Warum? Weil wir in einem kapitalistischen
concepte economice fundamentale. Land leben und Erziehung über Geld wichtig ist, damit
- De ce? Deoarece trăim într-o țară capitalistă
și educația despre bani este importantă pentru succesul die Schüler erfolgreich in der Zukunft werden. Eine
alarmierende Statistik sagt: „In westischen Ländern wie
viitor al elevilor. O statistică alarmantă spune că în Frankreich, Österreich, Deutschland oder Großbritan-
țările din Occident, precum Franța, Austria, Germania nien, benutzt weniger als 1% der Bevölkerung keine
sau Regatul Unit, mai puțin de 1% din locuitori nu fo- Bankdienstleistungen, während in Rumänien 50% der
losesc servicii bancare, în timp ce în România acest Erwachsenen keine solchen Dienstleistungen benutzen
procent atinge 50% dintre adulți. Problema aceasta “. Dieses Problem kommt aus der Angst einer finanziel-
vine din teama cauzată de o educație financiară defi- len Bildungsdefizit. Und noch schlechter, ein Viertel
citară. Mai grav însă, un sfert dintre români spun că der Rumäner sagt, sie haben zu viele Schulden.
au prea multe datorii. - Was ist denn zu tun? Einige private finanzielle
- Ce e de făcut? Câteva proiecte private de Bildungsprojekte laufen schon, aber am meisten sollen
educație financiară sunt deja în derulare, dar în prin- wir es in der Schule lernen. Also glaube ich, dass es not-
cipal școala ar trebui să ne învețe. Deci, eu cred că e wendig ist, jeder Schüler bekommt wenigstens eine
necesar ca fiecare elev să aibă măcar o oră pe săptă- Stunde pro Woche davon, mit Lehrern die Fachstudien
mână din această materie, cu profesori cu studii în do- haben.
meniu. Bildung für ein gesundes Leben:
Educație pentru o viață sănătoasă: - Was? Ich sehe Bildung für ein gesundes Leben,
- Ce? Eu văd educația pentru o viață sănătoasă wie ein Fach, wo man unterschiedliche Sporttypen
ca pe o materie la care se învață diverse sporturi, cum lernt, wie man gesund isst und wie man die richtigen
să mâncăm sănătos și cum să alegem informațiile co- und benutzlichen Informationen online und nicht nur,
recte online și nu numai. auswählt.
- De ce? Lumea este plină de informații false - Warum? Die Welt heute ist von falschen Infor-
și pericole. Droguri, corupție, mâncăruri cancerigene, mationen und Gefahren voll. Drogen, Gewalt, Korrup-
news-story-uri false... pe lângă materiile de bază (is- tion, ungesundes Essen, falsche News-Storys... Neben
torie, desen, matematică, literatură), elevii ar mai tre- grundsätzlichen Fächern (Geschichte, Kunst, Mathema-
bui să fie informați și asupra acestor probleme. Ei tik, Literatur), sollten die Schüler auch über diese Pro-
trebuie să știe cum să ia decizii corecte în viață și să- bleme informiert werden. Sie müssen lernen, wie man
și dezvolte gândirea critică. La această materie s-ar richtige Lebensentscheidungen treffen soll und kritis-
învăța și de ce este sportul sănătos și chiar tehnici de ches Denken entwickeln kann. An diesem Fach würde
autoapărare. Cred că această materie ar fi importantă man auch lernen, warum Sport gesund ist und viel-
pentru stima de sine și siguranță în general. leicht einfache Selbstverteidigungstechniken. Ich
Educație Antreprenorială: glaube, dieses Fach wäre wichtig für Selbstvertrauen
- Ce? În România, pe parcursul a două semes- und die generelle Sichereit.
tre se învață deja această materie, dar nu suficient, în Unternehmerische Ausbildung:
opinia mea. Antreprenoriatul ar putea fi soluția ideală - Was? In Rumänien lernt man in zwei Semes-
pentru multe dintre problemele noastre: sistemul de tern dieses Fach schon, aber nicht genug, meiner Mei-
sănătate, lipsa produselor naturale... elevii ar putea nung nach. Unternehmerische Ausbildung könnte eine
învăța cum să deschidă o afacere pentru a sprijini eco- ideale Lösung für viele unserer Probleme sein: das Ge-
nomia locală. sundheitsystem, zu wenige Bio-Produkte... die Schüler
- De ce? Deoarece sistemul nostru actual de sollen lernen, wie man eine Firma gründen kann, um
învățământ nu ne învață să fim independenți. Ne die lokale Ökonomie zu stützen.
învață cum să fim muncitori buni și cum să adunăm - Warum? Weil unser aktuelles Bildungssystem
multe informații irelevante. Singura parte bună la asta uns nicht lehrt, wie unabhängig sein soll. Es lehrt uns,
este dezvoltarea capacității de memorare. Dar Româ- wie man gute Arbeiter werden und wie viele sinnlose
nia nu are nevoie doar de doctori sau bancheri, ci și de Informationen sammeln kann. Der einzige gute Teil ist
mici antreprenori care să vândă produse de calitate. die Gedächtnisentwicklung. Aber Rumänien braucht
Per total, sistemul nostru de învățământ se dez- nicht nur Ärzte oder Bankangestellte, sondern auch
voltă lent. Părerea mea este că, în locul unor materii, kleine Unternehmer, die ein gutes und qualitätssichers
unele noi (ca cele trei explicate mai sus) ar trebui in- Produkt verkaufen. Insgesamt entwickelt sich unser Bil-
troduse deoarece lumea se schimbă rapid și generațiile dungssystem langsam. Ich meine, an Stelle von alten Fä-
ce vor urma au nevoie de alte informații față de noi chern sollen einige neue (wie die 3, die früher erklärt
pentru a avea succes. war), weil die Welt sich schnell ändert und die neuen
Generationen andere Informationen brauchen, um er-
folgreich zu sein.
78 REVISTA NOASTRĂ nr. 49/50