Page 114 - 2015_revista_noastra_nr_43-44
P. 114

prezentată o expoziție de măști ce avea ca temă expri-      CALENDAR  UNIRIST
        marea sentimentelor.  Marți am jucat piesa pentru ele-
        vii  de  liceu  dintr-un  orășel  apropiat  și  la  o  școală de aprecierea și admirația celor mici; aceștia au fost
        primară  –  excelente  ocazii  de  repetiție  înainte  de foarte fericiți să petreacă puțin timp alături de noi,
        reprezentația propriu-zisă care a fost joi seara. Trebuie timp în care le-am răspuns la micile curiozități, ne-am
        amintit că fiecare țară a avut la dispoziție doar câte o jucat împreună și am făcut schimb de impresii. Mo-
        jumătate de oră de a repeta pe scena teatrului. Mier-  mentul cel mai încărcat emoțional a fost atunci când
        curi, organizatorii ne-au oferit șansa să vizităm Mun- am  jucat  piesa  la  teatru,  în  cadrul  festivalului
        tele Saint Michel. Dincolo de spectaculozitatea cetății propriu-zis; scena, cortinele, cele câteva sute de spec-
        în  sine,  am  fost  impresionați  de  modul  în  care  se tatori și aplauzele ne-au transmis energie, impulsio-
        transformă locurile în timpul fluxului și refluxului,  nându-ne să interpretăm rolurile mai bine decât la
        aveam impresia că natura se metamorfozează sub pri- orice altă repetiție.
        virile noastre. Miercuri seara au început reprezentațiile    La sfârșitul reprezentației, satisfacția generată
        țărilor participante și toți eram obligați să fim în sală, de zâmbetele sincere ale oamenilor din sală a fost
        în toate zilele, pentru a urmări piesele colegilor din ce- imensă. Tot aici am avut plăcerea să vedem piesele ce-
        lelalte țări. Joi am avut toată ziua emoțiile prezentării lorlalte 15 trupe participante la festival, fiecare  trupă
        piesei noastre. Ecourile reprezentației noastre au fost reprezentând o altă țară.
        pozitive, deși nu  ne-a fost chiar ușor să răspundem în      Familiile care ne-au găzduit pe toată perioada
        franceză la întrebările puse la întâlnirea de după pre- petrecută în Saint Malo ne-au primit cu brațele des-
        zentarea piesei. Ceilalți participanți au fost curioși să chise, tratându-ne ca pe niște prieteni apropiați. Am
        afle cine a ales piesa, cine ne-a făcut costumele, cât cunoscut astfel persoane ospitaliere, deschise și impli-
        timp am repetat, dacă ne-a fost dificil să ne însușim cate, care ne-au făcut să ne simțim foarte bine în com-
        replicile  etc. Vineri  dimineață  am  jucat  piesa  la  o  pania  lor.  Gastronomia,  obiceiurile,  obiectivele
        școală primară, ziua s-a încheiat cu un cocktail la care turistice și istoria României sunt doar câteva dintre su-
        au participat toți cei implicați în festival, inclusiv fa-  biectele pentru care aceștia manifestau interes și des-
        miliile gazde. Pentru a marca sfârșitul festivalului, în  pre care doreau să afle cât mai multe detalii. Copiii
        ultima zi petrecută în Saint Malo, a avut loc o defilare familiilor ne-au devenit repede prieteni; încetul cu în-
        a tuturor trupelor, fiecare purtând costume naționale cetul am început să ne cunoaștem și să descoperim
        tradiționale; aceasta s-a desfășurat de la Place de la puncte comune. În această perioadă, fiecare dintre noi
        Roulais până la capela Saint Sauveur, iar atmosfera a a făcut parte din câte o familie în care s-a integrat și
        fost întreținută de o fanfară ce a condus defilarea.  alături de care a petrecut momente minunate.
               De-a lungul celor șase zile, am avut ocazia să        Acest festival a reprezentat o ocazie unică de
        jucăm  de  mai  multe  ori  piesa  “La  jalousie  du  a ne demonstra nouă înșine că putem învăța imens din
        Barbouillé” scrisă de Molière. La cele două școli pri-  fiecare experiență pe care viața ne-o oferă.
        mare unde am avut ca spectatori copii, ne-am bucurat

                                         Educaţia eSafety
            Marilena Oprea



               Principalul aspect legat de provocările la care punderea pentru propria noastră viață și de a ne ajuta
        suntem supuși în ziua de astăzi vis-a-vis de educație în a ne proiecta și în a ne atinge scopurile  personale.
        sunt legate în primul rând de modul de guvernare al Această  transformare  este  dorită  de  toți  factorii
        mediul educațional.  În lucrarea “Educația și Proble- educaționali dar nu se știe încă cum și când se va în-
        matica Lumii Contemporane” pedagogul I. G. Stanciu făptui. În acest context  ne întrebăm în ce măsură teh-
        enumeră ca factori care determină criza învăţământu- nologia modifică conceptele și abordările educaționale
        lui contemporan: explozia cunoştinţelor datorată dez- și cum contribuie aceasta la o astfel de transformare
        voltării ştiinţei şi tehnicii, explozia demografică și în  educației.
        explozia aspiraţiilor determinată de faptul că nevoia        Ne aflăm în anul 2015, la opt ani distanță de la
        de educație nu ține de statutul social.               momentul apariției primului iPhone, moment din care
               Criza educaţiei se manifestă prin abandonul a pornit o perioadă de dezvoltare intensă a dispoziti-
        şcolar și analfabetism, prin costuri prea ridicate ale velor mobile, o revoluție în domeniul comunicării și
        educației comparativ cu competenţele profesionale circulației informației.
        formate, prin competenţe socioprofesionale neadaptate        În mod paradoxal, deși cuceririle tehnologiei
        la nevoile vieţii sociale şi ale pieţei muncii. O trans-  sunt în plină ascensiune, în anul 2015 omenirea dă
        formarea cu adevărat importantă în domeniul educaţiei semne că a trecut de uimirea și încântarea primului val
        ar fi trecerea de la educația bazată pe informarea și in- tehnologic și că începe la nivelul mentalului colectiv
        struirea individului exclusiv din punctul de vedere al și personal să decidă ce este util, periculos, avantajos,
        intelectului la cunoașterea și dezvoltarea personală. necesar, progresiv sau abuziv referitor la această teh-
        Sarcina educației ar fi de a ne pune pe toţi, fără excep- nologie și să ia măsuri, să revizuiască politicile so-
        ţie, în situaţia de a ne putea dezvolta talentele şi de a ciale, economice, educaționale sau să prefere viața
        ne folosi potenţialul creativ, de a ne învăța ce este răs- simplă în defavoarea gadgeturilor. Presa românească

            REVISTA NOASTRĂ nr. 43/44                                                                     111
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119