Page 55 - 2014_revista_noastra_nr_41-42
P. 55
ș.a.m.d. Și atunci constați că lumea perfectă nu CNU ÎN LUME
există, că oriunde te-ai duce sunt bune și rele
și că în cele din urmă trebuie să stai strâmb și mai bogat în primul rând în experiența pe care
să judeci drept ce e mai bine pentru tine și pen- apoi s-o pui în practică încercând să faci și tu
tru cei apropiați ție. În funcție de ce fel de om un bine societății care, vrei-nu vrei și-a pus ire-
ești, asta ar putea să însemne să pleci și să nu mediabil amprenta pe modul tău de-a fi.
întorci nici un moment capul, trăind cu iluzia
că ai reușit să te rupi complet de locul unde te- Suntem mulți emigranți mioritici în
ai format, să pleci, să te-ntorci, să devii neas- lumea largă.
tâmpărat și să pleci iarăși, să pleci, să stai Oare ce-o să alegem?
acolo cât pare că e sănătos și apoi să te-ntorci,
Uniriştii la nivelul cel mai înalt
al învăţământului european
Într-o societate în care studenții români se con- forma o perspectivă obiectivă asupra importanței vii-
fruntă tot mai des cu imposibilitatea de a se afirma, iar torului lor, care depinde și de alegerea facultății pe
oportunitățile oferite de sistemul educațional din Ro- care vor să o urmeze.
mânia devin tot mai restrânse, apare tot mai des între- După o dezbatere mai amănunțită despre
barea: “cât de departe poți să ajungi?”. Uniriștii noștri facultățile din străinătate și oportunitățile pe care ni le
au înțeles că îți poți irosi viața impunându-ți limite sau oferă, am selectat câteva răspunsuri pentru a ilustra lu-
o poți trăi depășindu-le. Devenind părți integrante ale crurile esențiale în vederea construirii unui viitor de-
unor facultăți de excepție, Mihai Munteanu (student parte de țară.
în Germania), Vasile Pârvu și Theo Istrate (studenți Cum se raportează studentul român la
în Anglia) ne-au demonstrat că un impediment în sistemul educațional occidental?
calea dezvoltării pentru unii poate reprezenta pentru Ne este greu să vă explicăm cam ce simțim noi
alții motivația de a cunoaște
excelența.
Invitați la o activitate
destinată elevilor din clasele a
XI-a și respectiv a XII-a, foștii
uniriști ne-au prezentat
oportunitățile pe care ni le
oferă două universități de re-
nume mondial: Oxford (în
Marea Britanie) și Jacobs (în
Germania).
Dorită ca fiind o
discuție amicală și mai puțin
formală, dezbaterea care a
avut loc pe 6 ianuarie 2014 a
fost primul eveniment din
acest an la Colegiul Național
Unirea care a putut acorda vii-
torilor studenți șansa de a-și
REVISTA NOASTRĂ nr. 41/42 51