Page 55 - 2014_revista_noastra_nr_41-42
P. 55

ș.a.m.d. Și atunci constați că lumea perfectă nu                  CNU  ÎN  LUME
        există, că oriunde te-ai duce sunt bune și rele
        și că în cele din urmă trebuie să stai strâmb și mai bogat în primul rând în experiența pe care
        să judeci drept ce e mai bine pentru tine și pen- apoi s-o pui în practică încercând să faci și tu
        tru cei apropiați ție. În funcție de ce fel de om un bine societății care, vrei-nu vrei și-a pus ire-
        ești, asta ar putea să însemne să pleci și să nu mediabil amprenta pe modul tău de-a fi.
        întorci nici un moment capul, trăind cu iluzia
        că ai reușit să te rupi complet de locul unde te-            Suntem  mulți  emigranți  mioritici  în
        ai format, să pleci, să te-ntorci, să devii neas- lumea largă.
        tâmpărat  și  să  pleci  iarăși,  să  pleci,  să  stai       Oare ce-o să alegem?
        acolo cât pare că e sănătos și apoi să te-ntorci,

                        Uniriştii la nivelul cel mai înalt




                           al învăţământului european




               Într-o societate în care studenții români se con- forma o perspectivă obiectivă asupra importanței vii-
        fruntă tot mai des cu imposibilitatea de a se afirma, iar torului lor, care depinde și de alegerea facultății pe
        oportunitățile oferite de sistemul educațional din Ro- care vor să o urmeze.
        mânia devin tot mai restrânse, apare tot mai des între-      După  o  dezbatere  mai  amănunțită  despre
        barea: “cât de departe poți să ajungi?”. Uniriștii noștri facultățile din străinătate și oportunitățile pe care ni le
        au înțeles că îți poți irosi viața impunându-ți limite sau oferă, am selectat câteva răspunsuri pentru a ilustra lu-
        o poți trăi depășindu-le. Devenind părți integrante ale crurile esențiale în vederea construirii unui viitor de-
        unor facultăți de excepție, Mihai Munteanu (student parte de țară.
        în Germania), Vasile Pârvu și Theo Istrate (studenți         Cum se raportează studentul român la
        în Anglia) ne-au demonstrat că  un impediment în sistemul educațional occidental?
        calea dezvoltării pentru unii poate reprezenta  pentru       Ne este greu să vă explicăm cam ce simțim noi

        alții motivația de a cunoaște
        excelența.
               Invitați la o activitate
        destinată elevilor din clasele a
        XI-a și respectiv a XII-a, foștii
        uniriști   ne-au    prezentat
        oportunitățile  pe  care  ni  le
        oferă două universități de re-
        nume  mondial:  Oxford  (în
        Marea Britanie) și Jacobs (în
        Germania).
               Dorită  ca  fiind  o
        discuție amicală și mai puțin
        formală,  dezbaterea  care  a
        avut loc pe 6 ianuarie 2014 a
        fost  primul  eveniment  din
        acest an la Colegiul Național
        Unirea care a putut acorda vii-
        torilor studenți șansa de a-și



            REVISTA NOASTRĂ nr. 41/42                                                                      51
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60