Page 61 - 2009_revista_noastra_nr_31-32
P. 61

CNU ÎN LUME


                                          Programul educaþional
                                          Programul educaþional
                                          Programul educaþional
                                          Programul educaþional
                                          Programul educaþional
                  “Liderii Mileniului T
                                                           rei”
                  “Liderii Mileniului T
                  “Liderii Mileniului Trei” vorbeºte despre tine!
                  “Liderii Mileniului Trei” rei” vorbeºte despre tine!vorbeºte despre tine!
                  “Liderii Mileniului Trei” vorbeºte despre tine!vorbeºte despre tine!
                      Viaþa de succes este o conjugareiaþa de succes este o conjugare
                        iaþa de succes este o conjugare
                      “ “ “ “ “V VV Viaþa de succes este o conjugareiaþa de succes este o conjugare  atitudinea pragmaticã . Este ceea ce eu aº
              neîntreruptã a verbului a face
              neîntreruptã a verbului a face” ” (T(T. Crlyl). Crlyl)
              neîntreruptã a verbului a face” ” (T(T. Crlyl). Crlyl)  numi “conexiune” permanentã între ceea ce
              neîntreruptã a verbului a face” (T. Crlyl)
              neîntreruptã a verbului a face
                                                              VREAU, OPORTUNITÃÞI  ºi REZULTATE
                                                                           DE CE
                                                                           DE CE
                                                                           DE CE
                    Vã propun sã despicãm firul în patru, sã  PALPABILE. DE CEDE CE am face asta? Pentru cã
              privim din perspective diferite preocupãrile    în mod sigur ne place sã fim apreciaþi, sã fim
              noastre actuale ºi sã vedem ce anume ne         recunoscuþi pentru ceea ce am realizat. Pentru
              intereseazã, cu ce ne place sã ne ocupãm        cã putem, pentru cã suntem creativi ºi simþim
              timpul, de ce anume avem nevoie în esenþã ,     nevoia de afirmare, pentru cã , mai înainte de
              cum sã ne orientãm în haosul de activitãþi ºi   toate, existã un mecanism întreg de legãturi
              cerinþe.                                        interumane ºi trebuie sã comunicãm mereu.
                    E foarte important sã ne cunoaºtem , mai  Glenn van Ekern surprinde foarte bine acest
              întâi, propriile capacitãþi, sã trasãm o traiectorie  aspect al “mecanismului legãturilor”, aceste
              bine definitã în perspectivã, sã ºtim sã ne     nevoi- împliniri care reprezintã esenþele tari
              orientãm rapid, sã luam decizii dintre cele mai  într-o societate aflatã într-o permanentã
              bune, sã fim flexibili, dar sã nu ne abandonãm  schimbare: “ Noi avem nevoie de oameni în
              niciun moment scopul, sã þintim spre rezultate  jurul nostru, care sã ne provoace la competiþie,
              frumoase.                                       sã ne încurajeze, sã ne stimuleze ºi sã ne ajute
                    Toate acestea “sunã” bine la început, le  sã realizãm lucruri mari.”
              recunoaºtem importanþa, dar ne întrebam cum,          De aici am pornit si noi, echipa LMT –
              de unde le dobândim sau cine e cel care chiar   cursanþii, trainerii, colaboratorii programului
              dã dovadã de ele (o sã ajungem ºi aici).        educaþional care a dovedit din plin cã SE
                    În orice situaþie suntem determinaþi sã   POATE , care a realizat extrem de multe
              luãm o decizie, pe care o pune imediat sau nu   schimbãri benefice pornind de la dezvoltarea
              în practicã, fapt ce stã la baza organizãrii    personalã a individului ºi care încã promite tot
              timpului propriu ºi a folosirii sale cât mai    atât de multe.
                                                                    Liderii Mileniului T
                                                                    Liderii Mileniului Trei (LMT)rei (LMT)  pune
                                                                    Liderii Mileniului Trei (LMT)
                                                                    Liderii Mileniului T
              eficient.                                             Liderii Mileniului Trei (LMT)rei (LMT)
                    În mod sigur nu ne naºtem cu aceste       accentul pe “arta de a conduce” ºi este oferit
              aptitudine “soft” ºi descoperim, astfel, cã totul  de Fundaþia CODESC pentru Leadership
              “se învaþã“. CUM?CUM? “Conjugând“ tot ceea ce þine  (www.lmt.ro), desfãºurat cu acordul
                         CUM?
                         CUM?
                          CUM?
              de aspiraþiile,motivaþia,  pasiunile, obiectivele  Ministerului Educaþiei ºi Cercetãrii, în
              noastre prin activitãþi definitorii; concluzionând,  parteneriat cu British Council. Este vorba de o
              printr-un exerciþiu al aplicabilitãþii, prin    serie de 8 module, cursuri ce au ca obiectiv
                                                              dezvoltarea unui set de aptitudini ºi
                                                              competenþe, grupul þintã fiind chiar noi – elevii
                                                              de liceu. Programul se desfãºoarã pe baza
                                                              unor materiale de curs ºi tehnici educaþionale
                                                              de calitate, în stilul celor folosite în Marea
                                                              Britanie ºi S.U.A. Proiectul a fost introdus pe
                                                              piaþa programelor educaþionale preuniversitare
                                                              din Romania în 2002 ºi s-a bucurat pe
                                                              parcursul a patru ani de 5317 elevi înscriºi ºi
                                                              167 traineri ( instructori- atât elevi, studenþi, cât
                                                              ºi profesori) din toatã þara.
                                                                    Focalizând aspectele în plan “unirist”,
                                                              perioada 2006- ian. 2008, sub coordonarea
                                                              d-nei prof. Aniºoara Munteanu, 127 de elevi
                                                              au absolvit cursurile LMT, dintre care 9 au deja
                                                              ceritificatul de “ trainer”, printre care ºi




                                                                                                          61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66