Page 61 - 2009_revista_noastra_nr_31-32
P. 61
CNU ÎN LUME
Programul educaþional
Programul educaþional
Programul educaþional
Programul educaþional
Programul educaþional
“Liderii Mileniului T
rei”
“Liderii Mileniului T
“Liderii Mileniului Trei” vorbeºte despre tine!
“Liderii Mileniului Trei” rei” vorbeºte despre tine!vorbeºte despre tine!
“Liderii Mileniului Trei” vorbeºte despre tine!vorbeºte despre tine!
Viaþa de succes este o conjugareiaþa de succes este o conjugare
iaþa de succes este o conjugare
“ “ “ “ “V VV Viaþa de succes este o conjugareiaþa de succes este o conjugare atitudinea pragmaticã . Este ceea ce eu aº
neîntreruptã a verbului a face
neîntreruptã a verbului a face” ” (T(T. Crlyl). Crlyl)
neîntreruptã a verbului a face” ” (T(T. Crlyl). Crlyl) numi “conexiune” permanentã între ceea ce
neîntreruptã a verbului a face” (T. Crlyl)
neîntreruptã a verbului a face
VREAU, OPORTUNITÃÞI ºi REZULTATE
DE CE
DE CE
DE CE
Vã propun sã despicãm firul în patru, sã PALPABILE. DE CEDE CE am face asta? Pentru cã
privim din perspective diferite preocupãrile în mod sigur ne place sã fim apreciaþi, sã fim
noastre actuale ºi sã vedem ce anume ne recunoscuþi pentru ceea ce am realizat. Pentru
intereseazã, cu ce ne place sã ne ocupãm cã putem, pentru cã suntem creativi ºi simþim
timpul, de ce anume avem nevoie în esenþã , nevoia de afirmare, pentru cã , mai înainte de
cum sã ne orientãm în haosul de activitãþi ºi toate, existã un mecanism întreg de legãturi
cerinþe. interumane ºi trebuie sã comunicãm mereu.
E foarte important sã ne cunoaºtem , mai Glenn van Ekern surprinde foarte bine acest
întâi, propriile capacitãþi, sã trasãm o traiectorie aspect al “mecanismului legãturilor”, aceste
bine definitã în perspectivã, sã ºtim sã ne nevoi- împliniri care reprezintã esenþele tari
orientãm rapid, sã luam decizii dintre cele mai într-o societate aflatã într-o permanentã
bune, sã fim flexibili, dar sã nu ne abandonãm schimbare: “ Noi avem nevoie de oameni în
niciun moment scopul, sã þintim spre rezultate jurul nostru, care sã ne provoace la competiþie,
frumoase. sã ne încurajeze, sã ne stimuleze ºi sã ne ajute
Toate acestea “sunã” bine la început, le sã realizãm lucruri mari.”
recunoaºtem importanþa, dar ne întrebam cum, De aici am pornit si noi, echipa LMT –
de unde le dobândim sau cine e cel care chiar cursanþii, trainerii, colaboratorii programului
dã dovadã de ele (o sã ajungem ºi aici). educaþional care a dovedit din plin cã SE
În orice situaþie suntem determinaþi sã POATE , care a realizat extrem de multe
luãm o decizie, pe care o pune imediat sau nu schimbãri benefice pornind de la dezvoltarea
în practicã, fapt ce stã la baza organizãrii personalã a individului ºi care încã promite tot
timpului propriu ºi a folosirii sale cât mai atât de multe.
Liderii Mileniului T
Liderii Mileniului Trei (LMT)rei (LMT) pune
Liderii Mileniului Trei (LMT)
Liderii Mileniului T
eficient. Liderii Mileniului Trei (LMT)rei (LMT)
În mod sigur nu ne naºtem cu aceste accentul pe “arta de a conduce” ºi este oferit
aptitudine “soft” ºi descoperim, astfel, cã totul de Fundaþia CODESC pentru Leadership
“se învaþã“. CUM?CUM? “Conjugând“ tot ceea ce þine (www.lmt.ro), desfãºurat cu acordul
CUM?
CUM?
CUM?
de aspiraþiile,motivaþia, pasiunile, obiectivele Ministerului Educaþiei ºi Cercetãrii, în
noastre prin activitãþi definitorii; concluzionând, parteneriat cu British Council. Este vorba de o
printr-un exerciþiu al aplicabilitãþii, prin serie de 8 module, cursuri ce au ca obiectiv
dezvoltarea unui set de aptitudini ºi
competenþe, grupul þintã fiind chiar noi – elevii
de liceu. Programul se desfãºoarã pe baza
unor materiale de curs ºi tehnici educaþionale
de calitate, în stilul celor folosite în Marea
Britanie ºi S.U.A. Proiectul a fost introdus pe
piaþa programelor educaþionale preuniversitare
din Romania în 2002 ºi s-a bucurat pe
parcursul a patru ani de 5317 elevi înscriºi ºi
167 traineri ( instructori- atât elevi, studenþi, cât
ºi profesori) din toatã þara.
Focalizând aspectele în plan “unirist”,
perioada 2006- ian. 2008, sub coordonarea
d-nei prof. Aniºoara Munteanu, 127 de elevi
au absolvit cursurile LMT, dintre care 9 au deja
ceritificatul de “ trainer”, printre care ºi
61