Page 31 - 2009_revista_noastra_nr_31-32
P. 31
FEREASTRA
O fizicã a mentalitãþilor
O fizicã a mentalitãþilor
O fizicã a mentalitãþilor
O fizicã a mentalitãþilor
O fizicã a mentalitãþilor
P P P P PAUL-ANDREI LUNGU
AUL-ANDREI LUNGU
AUL-ANDREI LUNGU
AUL-ANDREI LUNGU
AUL-ANDREI LUNGU
Student anul I – ªcoala Naþionalã de ªtiinþe Politice ºi Administrative,
Facultatea de ªtiinþe Politice
2004 – 2008 – Colegiul Naþional „Unirea” (profil matematicã - informaticã)
2007 – Menþiune la faza naþionalã a olimpiadei de lb. ºi liter. românã
2006 – Calificare la faza naþionalã a olimpiadei de lb. ºi liter. românã ºi lb. englezã
2005 – Menþiune la faza naþionalã a olimpiadei de lb. ºi liter. românã
Michel T
remblay
2007 – Co-regizor al piesei „Cumetrele” de Michel TMichel Tremblayremblay – STEV – locul al II-lea
Michel Tremblay
Michel Tremblay
Frank Wedekind
Frank W
Frank Wedekind
edekind
2006 – piesa „Deºteptarea primãverii” de Frank WFrank Wedekindedekind – locul I ºi trofeul STEV
2005 – piesa „Bãdãranii” de Carlo GoldoniCarlo Goldoni – locul I ºi trofeul STEV
Carlo Goldoni
Carlo Goldoni
Carlo Goldoni
Titlu suspect pentru un eseu cu tema
„egalitatea ºanselor”. Paginile urmãtoare îºi
propun sã contureze o radiografie a
concepþiilor pe care le întâlnim inevitabil în
viaþa de zi cu zi. De ce o fizicã ºi nu o
matematicã ori o botanicã a mentalitãþilor?
Pentru cã, oricât ar fi de lipsite de logicã,
nenaturale sau nefondate, sistemele de
apreciere se ghideazã dupã legi, principii,
teoreme, axiome, pârghii. Pe acestea din
urmã le-am cãutat ºi am încercat sã le
exprim în modul în care le percep.
Într-una din epopeele cãutãrilor prin
multitudinea de canale TV, schimb pe
Realitatea, unde îmi apare imaginea lui
Cristian T
Cristian Tudor Popescu
udor Popescu
Cristian Tudor Popescuudor Popescu
Cristian Tudor Popescu, o persoanã cu o
Cristian T
logicã impresionantã, chiar enervant de
exactã pe alocuri. Într-o discuþie cu
interlocutorul sãu, formuleazã un prim
principiu pe care îl putem încadra în aceastã
fizicã a mentalitãþilor, ºi anume: principiul superficialitatea, lipsa de atitudine ºi,
terþiului inclus. Senzaþionalã mi s-a pãrut implicit, lipsa spiritului civic.
maniera în care aceastã sintagmã acoperã Regula „originilor sãnãtoase”
câteva laturi ale balcanismului. Dacã dateazã sub o formã sau alta de mult timp.
învingãtorii se ghideazã dupã regula „totul Denumirea ºi-a cãpãtat-o în regimul trecut
sau nimic”, Hamlet se întreabã „a fi sau a ºi ºi-o pãstreazã ºi astãzi, reprezentând
nu fi”, chiar ºi calculatoarele lucreazã dupã în esenþã acelaºi lucru ca ºi acum 30 de
sistemul binar, principiul ne oferã a treia ani. Dacã pe vremea lui Ceaºcã
posibilitate: „merge ºi aºa”. O inovaþie a „sãnãtatea” originilor era susþinutã de
logicii, am putea spune, dacã n-am rudele cu ocupaþii muncitoreºti ori sus-
recunoaºte modalitatea monstruoasã în puse, astãzi calitatea lor derivã din
care acest concept ne coboarã nivelul ca multitudinea de relaþii (cunoºtinþe, fraþi,
societate. De aici derivã nepãsarea, surori) denumite generic „pile”. Acestea au
31