Page 33 - 2009_revista_noastra_nr_31-32
P. 33

FEREASTRA

              procentului de îndobitocire în masã.
                                                                      Stând un sfert de zi printre strãini
              Demonstraþia urmãreºte o evoluþie în timp:
                                                               am reuºit sã adun câteva din situaþiile din
                     T0:    om privind televizor pornit
                                                               viaþa de zi cu zi. Având în vedere cã toate
                     T1:    om privind „Parte de carte”
                                                               se leagã, putem distinge câteva elemente
                     T2:    om privind 98% schimbã la 5
              secunde dupã T1                                  esenþiale care ar putea schimba lucrurile.
                                                               Unul dintre ele este asigurarea
                     T2’:   om privind alþi 1% schimbã
                                                               concurenþei. Competiþia naºte calitate, însã
              dupã 2 minute, când îºi dau seama cã
                                                               nu poate exista fãrã egalitatea ºanselor.
              Tabãrã nu mai prezintã vremea
                     T3:    om privind subit, ajunge la        Fãrã promovare meritatã (vezi legea lui
              televiziunea X, unde personajul care-estian      Care Este), fãrã muncã (vezi principiul
              Y îºi debiteazã opiniile                         terþiului inclus) nu putem evolua.
                     T3’:   om râzând, dar exclamând:          Dimpotrivã, ne-am îndrepta înapoi spre
              „lasã, bã, cã are dreptate!” personajul care-    stadiul de maimuþã (de care, fie vorba între
              estian îºi continuã flow-ul                      noi, unii nu sunt atât de îndepãrtaþi pe cât
                     T4:    om îndobitocit în proporþie de     cred).
              1-50% cu speranþa de a se recupera sau                  A viza aspecte negative nu
              nu, în funcþie de caracter, de publicitate.      înseamnã negativism, ci dorinþa de
                     Voit sau nu, televiziunile încalcã        perfecþionare. Viitorul depinde de noi. Sunt
              ºansa la o educaþie de calitate (asta dacã       totuºi încrezãtor în ce va urma (ºi asta o
              admitem douã lucruri: primul – formarea          spune un pesimist). De aceea am ales sã
              individului e un concept general care nu se      vorbesc despre ce merge prost în þara asta.
              leagã doar de ºcoalã, al doilea – omul cât       „Un ºut în fund e doar un pas înainte”.
              trãieºte învaþã).
                     OK, that’s it. Ar fi fost un cliºeu sã
              vorbesc ºcolãreºte despre egalitatea
              ºanselor sau sã abordez subiecte de
              gargarã precum discriminarea ungurilor sau
              a rromilor. Mã gândeam la un moment dat
              sã compun o poveste lacrimogenã despre
              un caz de defavorizare, apoi sã-l analizez,
              dar mi-am pus întrebarea: „de ce sã compun
              ceva, când am totul în jurul meu de-a gata?”
              Aceste rânduri care, puse cap la cap, doresc
              sã redea „O fizicã a mentalitãþilor” au fost
              scrise într-o garã. Întârzierea unui tren m-a
              fãcut sã pierd legãtura ºi sã rãmân timp de
              6 ore în Gara de Nord Bucureºti. Nu gãseam
              foi albe ºi aº vrea sã mulþumesc pe aceastã
              cale restaurantelor „Springtime” ºi
              „McDonald’s” pe ale cãror afiºe ºi pungi
              pentru McMeniuri am scris acest eseu. Pe
              mãsurã ce redactam, treceau pe lângã mine
              mii de oameni: englezi, francezi, spanioli,
              fete frumoase, fete urâte. Un tânãr a încercat
              sã-mi vândã un parfum. Când eram la partea
              lui Care Este un boschetar s-a dat cu o sticlã      CIMITIR - graficã Irina CHIRIÞÃ
                                                                   CIMITIR - graficã Irina CHIRIÞÃ
                                                                   CIMITIR - graficã Irina CHIRIÞÃ
                                                                   CIMITIR - graficã Irina CHIRIÞÃ
                                                                  CIMITIR - graficã Irina CHIRIÞÃ
              întreagã de parfum.
                                                                                                          33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38