Page 70 - 2009_revista_noastra_nr_31-32
P. 70
CNU ÎN LUME
Proiect Internaþional
Proiect Internaþional
Proiect Internaþional
Proiect Internaþional
Proiect Internaþional
“ªcoalã pe bune - ºcoalã care cultivã valori,
“ªcoalã pe bune - ºcoalã care cultivã valori,
“ªcoalã pe bune - ºcoalã care cultivã valori,
“ªcoalã pe bune - ºcoalã care cultivã valori,
“ªcoalã pe bune - ºcoalã care cultivã valori,
foloseºte ºi place.” ªcoala IB
foloseºte ºi place.” ªcoala IB
foloseºte ºi place.” ªcoala IB
foloseºte ºi place.” ªcoala IB
foloseºte ºi place.” ªcoala IB
IBDP
IBDP avantajele adoptãrii IBDP depãºesc cu mult
IBDP
IBDP
IBDP (Internaþional Baccalaureate
Diploma Programme) este un program pre- riscurile asumate. Printre cerinþele introducerii
universitar (clasele XI-XII) recunoscut ca fiind cu succes, transparenþa ocupã cu siguranþã
un sistem educaþional de excepþie, care a trecut locul întâi pe lista prioritãþilor.
De ce sã adoptãm un astfel de
testul timpului pentru mai bine de o jumãtate de De ce sã adoptãm un astfel de
De ce sã adoptãm un astfel de
De ce sã adoptãm un astfel de
De ce sã adoptãm un astfel de
milion de elevi din 130 de þãri încã din 1968. program?
program?
program?
program?
program?
Contrar percepþiei generale, DP nu este Odatã cu oportunitãþile sporite de
menit doar pentru elitã. Orice elev bine motivat, învãþare, elevii au ocazia de a studia la cele mai
capabil sã facã faþã unui program pre-universitar renumite universitãþi din lume. O diplomã
de liceu ar trebui sã facã faþã ºi DP-ului, cu universal recunoscutã, ce pune accent pe
condiþia cã ºcoala sã înþeleagã pe deplin acest perspectiva internaþionalã ( plus stãpânirea a
program ºi sã-l foloseascã pentru a maximiza cel puþin douã limbi strãine ºi preocuparea
potenþialul fiecãrui elev în parte. pentru domenii de interes general ) asigurã o
Ce înseamnã IBDP pentru cei
Ce înseamnã IBDP pentru cei capacitate crescutã de adaptare ºi mobilitate –
Ce înseamnã IBDP pentru cei
Ce înseamnã IBDP pentru cei
Ce înseamnã IBDP pentru cei
interesaþi?
interesaþi? un avantaj major într-o lume ce se globalizeazã
interesaþi?
interesaþi?
interesaþi?
Filozofia IB pune accent pe standarde cu paºi repezi. În acelaºi timp, faptul cã IBO
academice înalte în cinci arii de studiu insistã ca elevii sã studieze limba maternã ca
mandatori: limba 1 ºi limba 2, matematicã, limbã 1 asigurã pãstrarea culturii naþionale .
ºtiinþele umaniste ºi ºtiinþele naturii. Aceastã Componentele centrale mandatorii ale IB pun
excelenþã academicã merge mânã în mânã cu accent deosebit pe dezvoltarea personalã prin
accentul pus pe dezvoltarea personalã în arii diverse activitãþi, serviciu în slujba comunitãþii
precum filozofia, conºtiinþa socialã ºi artele. ºi reflecþie la nivel academic ºi personal.
Organizaþia IB – cu sediul la Geneva -nu este Profesorii care predau la o ºcoalã IB
legatã de nici un program naþional, ceea ce îi devin membri ai unei echipe profesorale
permite sã menþinã standarde de evaluare internaþionale, ceea ce le oferã oportunitãþi de
independente ºi deosebit de riguroase. Acest dezvoltare profesionalã în mod regulat.
lucru explicã de ce un numãr din ce în ce mai Programul IBDP le oferã acestora posibilitatea
mare de universitãþi din lumea întreagã îi privesc de a aborda o perspectivã internaþionalã asupra
cu mare stimã pe cei care deþin o astfel de predãrii ºi învãþãrii. Programul e formulat clar,
diplomã ºi de ce un numãr crescând de licee ºi dar în acelaºi timp permite ºi încurajeazã
colegii se gândesc sã adopte IBDP. experimentarea de idei ºi practici, ºi chiar
O ºcoalã ce doreºte sã ofere acest predarea unor concepte cu totul noi, cum ar fi
program trebuie mai întâi sã fie autorizatã de TOK – teoria cunoaºterii, CAS – creativitate,
organizaþia IB, într-un proces ce implicã bani, acþiune, serviciu în folosul comunitãþii ºi
efort ºi timp. Înainte de începerea acestui Extended Essay – un eseu de cercetare pe o
proces, totuºi, ºcoala trebuie sã reflecteze temã la alegere. Introducerea IBDP înseamnã
asupra impactului luãrii unei astfel de decizii clase cu un efectiv mai mic de elevi, IBO
asupra beneficiarilor: elevi ºi pãrinþi, profesori, recomandând o limitã de 25 de elevi pe an de
ºcoalã, comunitate (regionalã ºi naþionalã). studiu, care lucreazã pe grupe.
Temerile cele mai frecvent întâlnite la A face parte dintr-o ºcoalã IB este, in
implementarea acestui program ar fi teama de mod evident, o mare realizare pentru cei care
durerea ºi discomfortul generate de schimbare lucreazã acolo. Implementarea programului
în general, teama de a nu fi luaþi drept cobai, înseamnã mai multã muncã, experienþã în
teama de pierdere a identitãþii naþionale, temerile predare ºi încredere în forþele proprii pe termen
asociate cu natura elitistã a IB, temerile legate lung. Înseamnã dãruire ºi rãsplatã, rãsplatã prin
de recunoaºterea universitarã ºi teama de a fi elevi mai buni, mobilitate ºi recunoºtere
examinat într-o limbã strãinã ( engleza, franceza internaþionalã, ºi nu în ultimul rând, schimbarea
ºi spaniola fiind limbile oficiale ale programului). infrastructurii mentale a societãþii în care trãim.
Date fiind aceste motive de îngrijorare, este prof. IRINA BICESCU
prof. IRINA BICESCU
prof. IRINA BICESCU
prof. IRINA BICESCU
prof. IRINA BICESCU
evident cã beneficiarii trebuie convinºi cã
Coordonator DP
Coordonator DP
Coordonator DP
Coordonator DP
Coordonator DP
70