Page 105 - 2009_revista_noastra_nr_31-32
P. 105

rezultã problema planetei de astãzi,
                                                                optimizarea. ªi astfel elevii au înþeles mult
                                                                mai bine. Am fost la întreprinderea de
                                                                transportul auto cu clasa a 10-a ºi copiii
                                                                au fãcut schema, fãrã prea multã teorie,
                                                                pentru optimizarea transportului în comun.
                                                                Totul era învãþat practic ºi reþinut mult mai
                                                                uºor. Ar trebui ca ºi astãzi sã existe mult
                                                                mai multe activitãþi practice. Mulþi se
                                                                gândesc la ce mai foloseºte matematica.
                                                                Ei bine, la dezvoltarea gândirii, a
                                                                raþionamentului. Iar confuzia dintre
              atâtea demonstraþii care sunt riguroase,
                                                              profesor de matematicã si matematician,
              foarte bune, dar trebuie sã intervinã
                                                              profesor de filosofie ºi filosof este evidentã.
              gândirea ºi judecata. Matematica este
                                                                     Reporter:
                                                                     Reporter:
                                                                     Reporter:
                                                                     Reporter: V-aº ruga sã daþi un set
                                                                     Reporter:
              singurul domeniu sigur. Niciodatã nu o sã
                                                              de sfaturi, din perspectiva dumneavoastrã,
              poþi spune cã 1+1=3. Pe când în alte            profesorilor. Cum credeþi cã ar trebui sã se
              domenii pot exista diferite interpretãri.
                                                              comporte un profesor pentru a-ºi face
                     Din pãcate, noi, românii, am
                                                              meseria cât mai bine posibil?
              încercat sã-i copiem pe cei pe care îi
                                                                     N.C.:
                                                                     N.C.: Este dificil sã dau sfaturi
                                                                     N.C.:
                                                                     N.C.:
                                                                     N.C.:
              considerãm mai dezvoltaþi ca noi, dar care
                                                              profesorilor, pentru cã aici intervine în primul
              în realitate nu sunt. ªi preluãm anumite        rând personalitatea fiecãruia. Asistând la
              sisteme de gândire de la ei, le punem în
                                                              sute de ore în timpul perioadei în care am
              practicã la noi, ºi astfel se fac
                                                              fost profesor, am realizat cã la bazã stã
              „experimente” pe copii. Nu putem compara
                                                              dragostea pe care o poartã fiecare profesor
              niciodatã ºcoala americanã, pe care o
                                                              pentru meseria sa. Pe mine, din fericire m-
              consider cea mai proastã, cu ºcoala             a înzestrat Dumnezeu cu darul de a-mi
              româneascã. Elevii noºtri se impun peste
                                                              plãcea munca pe care o fac la nebunie ºi
              hotare.
                                                              am mers la clasã din plãcere. Chiar dacã
                     Reporter: Credeþi cã ar fi mai
                     Reporter:
                     Reporter:
                     Reporter:
                     Reporter:
                                                              unii spun cã decât sã muncesc pe degeaba,
              folositoare activitãþile practice decât teoriile
                                                              mai bine stau, eu sunt de pãrere cã mai bine
              în programa ºcolarã?                            muncesc pe degeaba decât sã stau, pentru
                     N.C.:
                     N.C.:
                     N.C.:
                     N.C.: În perioada în care am fost
                     N.C.:
                                                              cã munca este o terapie, un remediu. Dacã
              eu la catedrã am fãcut diferite
                                                              îþi place munca ta, o faci bine ºi este
              „experimente” ºi Ministerul Învãþãmântului
                                                              beneficã celor din jurul tãu. Studiul
              a fixat pe fiecare judeþ o ºcoalã pilot în care
                                                              permanent este un alt lucru necesar pentru
              s-a introdus o programã specialã la             orice domeniu. Informarea din ziare, reviste
              matematicã bazatã pe practicã. Ea
                                                              sau televizor nu se numeºte educaþie. Nici
              cuprindea teoria grafurilor. Cu minimul de
                                                              internetul, care este o mare descoperire
              cunoºtinþe elevul învaþã sã facã un
                                                              pentru societate, nu este benefic, pentru cã
              program pentru o activitate practicã. De
                                                              a ucis cartea. Probabil sunt considerat
              exemplu, transportul în comun într-un oraº      depãºit, dar cartea ajutã cel mai mult în
              se poate face alegând soluþia optimã de
                                                              educaþie. Nu spun cã internetul nu ajutã, dar
              transport de la punctul A la punctul B. Dacã
                                                              nu la fel de mult ca ºi o carte.
              se citea pur ºi simplu problema din manual
              se alegea un drum drept, pe când în plan         A consemnat prof. Gheorghe Zaharia
              real drumul ar fi fost ocolitor. ªi de aici
                                    INTERVIURILE  REVISTEI  NOASTRE
                                                        61                                               105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109