Page 105 - 2009_revista_noastra_nr_31-32
P. 105
rezultã problema planetei de astãzi,
optimizarea. ªi astfel elevii au înþeles mult
mai bine. Am fost la întreprinderea de
transportul auto cu clasa a 10-a ºi copiii
au fãcut schema, fãrã prea multã teorie,
pentru optimizarea transportului în comun.
Totul era învãþat practic ºi reþinut mult mai
uºor. Ar trebui ca ºi astãzi sã existe mult
mai multe activitãþi practice. Mulþi se
gândesc la ce mai foloseºte matematica.
Ei bine, la dezvoltarea gândirii, a
raþionamentului. Iar confuzia dintre
atâtea demonstraþii care sunt riguroase,
profesor de matematicã si matematician,
foarte bune, dar trebuie sã intervinã
profesor de filosofie ºi filosof este evidentã.
gândirea ºi judecata. Matematica este
Reporter:
Reporter:
Reporter:
Reporter: V-aº ruga sã daþi un set
Reporter:
singurul domeniu sigur. Niciodatã nu o sã
de sfaturi, din perspectiva dumneavoastrã,
poþi spune cã 1+1=3. Pe când în alte profesorilor. Cum credeþi cã ar trebui sã se
domenii pot exista diferite interpretãri.
comporte un profesor pentru a-ºi face
Din pãcate, noi, românii, am
meseria cât mai bine posibil?
încercat sã-i copiem pe cei pe care îi
N.C.:
N.C.: Este dificil sã dau sfaturi
N.C.:
N.C.:
N.C.:
considerãm mai dezvoltaþi ca noi, dar care
profesorilor, pentru cã aici intervine în primul
în realitate nu sunt. ªi preluãm anumite rând personalitatea fiecãruia. Asistând la
sisteme de gândire de la ei, le punem în
sute de ore în timpul perioadei în care am
practicã la noi, ºi astfel se fac
fost profesor, am realizat cã la bazã stã
„experimente” pe copii. Nu putem compara
dragostea pe care o poartã fiecare profesor
niciodatã ºcoala americanã, pe care o
pentru meseria sa. Pe mine, din fericire m-
consider cea mai proastã, cu ºcoala a înzestrat Dumnezeu cu darul de a-mi
româneascã. Elevii noºtri se impun peste
plãcea munca pe care o fac la nebunie ºi
hotare.
am mers la clasã din plãcere. Chiar dacã
Reporter: Credeþi cã ar fi mai
Reporter:
Reporter:
Reporter:
Reporter:
unii spun cã decât sã muncesc pe degeaba,
folositoare activitãþile practice decât teoriile
mai bine stau, eu sunt de pãrere cã mai bine
în programa ºcolarã? muncesc pe degeaba decât sã stau, pentru
N.C.:
N.C.:
N.C.:
N.C.: În perioada în care am fost
N.C.:
cã munca este o terapie, un remediu. Dacã
eu la catedrã am fãcut diferite
îþi place munca ta, o faci bine ºi este
„experimente” ºi Ministerul Învãþãmântului
beneficã celor din jurul tãu. Studiul
a fixat pe fiecare judeþ o ºcoalã pilot în care
permanent este un alt lucru necesar pentru
s-a introdus o programã specialã la orice domeniu. Informarea din ziare, reviste
matematicã bazatã pe practicã. Ea
sau televizor nu se numeºte educaþie. Nici
cuprindea teoria grafurilor. Cu minimul de
internetul, care este o mare descoperire
cunoºtinþe elevul învaþã sã facã un
pentru societate, nu este benefic, pentru cã
program pentru o activitate practicã. De
a ucis cartea. Probabil sunt considerat
exemplu, transportul în comun într-un oraº depãºit, dar cartea ajutã cel mai mult în
se poate face alegând soluþia optimã de
educaþie. Nu spun cã internetul nu ajutã, dar
transport de la punctul A la punctul B. Dacã
nu la fel de mult ca ºi o carte.
se citea pur ºi simplu problema din manual
se alegea un drum drept, pe când în plan A consemnat prof. Gheorghe Zaharia
real drumul ar fi fost ocolitor. ªi de aici
INTERVIURILE REVISTEI NOASTRE
61 105