Page 104 - 2009_revista_noastra_nr_31-32
P. 104
comportamentul elevilor. Nu spun cã nu Reporter:
Reporter:
Reporter:
Reporter:
Reporter: Mulþi reproºeazã ºcolii cã
trebuie sã existe o libertate la clasã, dar noi are programul prea încãrcat, cã existã în
am fost educaþi sã ne purtãm într-un anumit orar materii care nu le folosesc elevilor. ªi
fel, iar când am intrat în clasã am crezut cã cu cât se luptã sã o simplifice, mai mult o
am greºit iniþial clãdirea. Elevii erau aglomereazã. Ce pãrere aveþi despre acest
îmbrãcaþi în toate felurile. În realitate, nu e aspect al ºcolii de astãzi?
foarte rãu cã existã acum o anumitã N.C.:
N.C.:
N.C.: Programa ºcolarã a fost mereu
N.C.:
N.C.:
libertate, dar trebuie sã existe limite. încãrcatã. Dar, dacã vrem sã simplificãm
Reporter:
Reporter: programa, ce am înlãtura sau ce am
Reporter:
Reporter: Credeþi cã este sau nu
Reporter:
necesarã uniforma în liceu? introduce? Aceasta este una dintre
N.C.: principalele probleme.
N.C.:
N.C.: Eu spun cã este necesarã, dar
N.C.:
N.C.:
nu o impun. Nu înseamnã neaparat o Dacã s-ar face totul la întâmplare, nu ar mai
încorsetare, o înregimentare, cum o vãd cu fi o schimbare beneficã pentru elev. ªi la
toþii. Ar însemna o distincþie. Uniforma îi dã matematicã, programa este mult prea
elevului un statut de respect. În fond, elevul încãrcatã. Aºa am fãcut-o ºi eu cu profesorii
este admirat pentru cã este la un anumit mei, aºa am ºi predat-o ºi aºa este ºi acum.
liceu ºi uniforma îl ºi obligã sã aibã un Dar sunt capitole din matematicã
comportament corespunzãtor prin diferite care ar putea dispãrea foarte uºor fãrã sã
locuri, el fiind recunoscut. Altfel ei se pierd ºtirbeascã pregãtirea temeinicã a elevului.
în masa de oameni. Noi, în uniforma de elev, ªi asta aº putea-o face ºi eu oricând din
eram priviþi cu respect ºi admiraþie de ceilalþi. moment ce cunosc programele ºcolare atât
Este adevãrat cã numerotarea elevilor nu de la gimnaziu, cât ºi de la liceu. Eu n-am
era un lucru benefic, pentru cã indiferent nevoie de manual pentru a preda
dacã fãceai un lucru bun sau rãu, oricine matematica cursiv. Se pot foarte uºor
putea sã-þi ia numãrul ºi sã meargã la ºcoalã rezolva anumite probleme fãrã a introduce
ºi sã te reclame fãrã ca tu sã ºtii.
INTERVIURILE REVISTEI NOASTRE
104