Page 104 - 2009_revista_noastra_nr_31-32
P. 104

comportamentul elevilor. Nu spun cã nu                 Reporter:
                                                                     Reporter:
                                                                     Reporter:
                                                                     Reporter:
                                                                     Reporter: Mulþi reproºeazã ºcolii cã
              trebuie sã existe o libertate la clasã, dar noi  are programul prea încãrcat, cã existã în
              am fost educaþi sã ne purtãm într-un anumit     orar materii care nu le folosesc elevilor. ªi
              fel, iar când am intrat în clasã am crezut cã   cu cât se luptã sã o simplifice, mai mult o
              am greºit iniþial clãdirea. Elevii erau         aglomereazã. Ce pãrere aveþi despre acest
              îmbrãcaþi în toate felurile. În realitate, nu e  aspect al ºcolii de astãzi?
              foarte rãu cã existã acum o anumitã                    N.C.:
                                                                     N.C.:
                                                                     N.C.: Programa ºcolarã a fost mereu
                                                                     N.C.:
                                                                     N.C.:
              libertate, dar trebuie sã existe limite.        încãrcatã. Dar, dacã vrem sã simplificãm
                     Reporter:
                     Reporter:                                programa, ce am înlãtura sau ce am
                     Reporter:
                     Reporter: Credeþi cã este sau nu
                     Reporter:
              necesarã uniforma în liceu?                     introduce? Aceasta este una dintre
                     N.C.:                                    principalele probleme.
                     N.C.:
                     N.C.: Eu spun cã este necesarã, dar
                     N.C.:
                     N.C.:
              nu o impun. Nu înseamnã neaparat o              Dacã s-ar face totul la întâmplare, nu ar mai
              încorsetare, o înregimentare, cum o vãd cu      fi o schimbare beneficã pentru elev. ªi la
              toþii. Ar însemna o distincþie. Uniforma îi dã  matematicã, programa este mult prea
              elevului un statut de respect. În fond, elevul  încãrcatã. Aºa am fãcut-o ºi eu cu profesorii
              este admirat pentru cã este la un anumit        mei, aºa am ºi predat-o ºi aºa este ºi acum.
              liceu ºi uniforma îl ºi obligã sã aibã un              Dar sunt capitole din matematicã
              comportament corespunzãtor prin diferite        care ar putea dispãrea foarte uºor fãrã sã
              locuri, el fiind recunoscut. Altfel ei se pierd  ºtirbeascã pregãtirea temeinicã a elevului.
              în masa de oameni. Noi, în uniforma de elev,    ªi asta aº putea-o face ºi eu oricând din
              eram priviþi cu respect ºi admiraþie de ceilalþi.  moment ce cunosc programele ºcolare atât
              Este adevãrat cã numerotarea elevilor nu        de la gimnaziu, cât ºi de la liceu. Eu n-am
              era un lucru benefic, pentru cã indiferent      nevoie de manual pentru a preda
              dacã fãceai un lucru bun sau rãu, oricine       matematica cursiv. Se pot foarte uºor
              putea sã-þi ia numãrul ºi sã meargã la ºcoalã   rezolva anumite probleme fãrã a introduce
              ºi sã te reclame fãrã ca tu sã ºtii.








































                               INTERVIURILE  REVISTEI  NOASTRE




              104
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109