Page 63 - Revista Noastra Nr. 55-56 (2023)
P. 63

PROIECTE  CNU
          prof. Liliana HERMINEANU



                 Echipele CNU Focșani, premiante ale


                   concursului “Trofeul Internațional


                                  de robotică ROBOTOR”



               În perioada 30 august – 1 septembrie 2022
        membrii Atelierului de robotică CNU (coordonat de
        prof. Marilena Oprea și prof. Liliana Hermineanu) și
        ai Clubului de robotică (coordonat de prof. Adrian
        Colin)  au  participat  la  o  nouă  ediție  a  trofeului
        Internațional de robotică „ROBOTOR 2022”. Presti-
        giosul concurs organizat de Filiala Orșova a Palatului
        Copiilor Drobeta Turnu Severin a adunat la start mai
        multe echipe din țară și străinătate, peste 120 de elevi
        și profesori disputându-și premiile oferite cu această
        ocazie.
               Trofeul  de  Robotică  Robotor  2022 este  un
        proiect  înscris  la  secțiunea A  (Activități  educative
        naționale cu participare internațională, finanțate de
        Ministerul Educației). Mai mult, este un eveniment    un simpozion pe temele actuale din robotică. Concur-
        care  promovează  robotica  în  rândul  elevilor  din surile de robotică s-au desfășurat pe cele trei clase (kit,
        România și Europa, precum și a publicului larg, prin hard și open) și au adunat trei categorii de vârstă (li-
        intermediul unor competiții care îmbină aspectele teh-  curici, juniori și seniori).
        nice cu creativitatea. Cu acest prilej au fost organizate    Echipele uniriste și-au completat palmaresul
        două evenimente distincte: concursuri de robotică și cu noi premii ce dovedesc buna pregătire și coordo-
                                                              nare.
                                                                     Premiul al III-lea obținut de echipa baNaNa
                                                              formată  din  elevii:  Baican  Marius,  Calița  Ștefan
                                                              George, Mogda Ionuț Liviu la categoria Urmărirea
                                                              liniei (secțiunea Kit).
                                                                     Premiul al III-lea pentru echipa Speed for-
                                                              mată din elevii: Canae Alexandru, Bîra Constantin,
                                                              Boubatrân  George  la  categoria  Labirint  cu  pereți
                                                              (secțiunea Hard)
                                                                     Premiul I pentru echipa UniBot formată din
                                                              elevii: Lețu Andrei, Diaconu Marian, Dobre Cătălin-
                                                              Marius,  Mocanu  Dănuț-Andrei  la  categoria  Tribot
                                                              (secțiunea Open).
                                                                     “Deoarece robotica integrează cunoștințe și
                                                              deprinderi din domeniile matematicii, științei și teh-
                                                              nicii, pregătește viitoarea generație atât pentru viață
                                                              cât și pentru piața muncii. Obiectivele trofeului Robo-
                                                              tor vizează: implicarea elevilor în proiectarea și rea-
                                                              lizarea unor roboți autonomi; diseminarea rezultatelor
                                                              elevilor și cadrelor didactice în domeniul roboticii;
                                                              dezvoltarea abilităților de rezolvare creativă a proble-
                                                              melor, comunicare și lucru în echipa, precum și dez-
                                                              voltarea  competențelor  lingvistice  ale  elevilor  și
                                                              cadrelor didactice. Din punct de vedere tehnic, în
                                                              urma participării la proiect, elevii își vor dezvolta
                                                              competențele în domeniile mecanicii, electronicii si
                                                              programării. Rezultatele pe care le vor obține elevii
                                                              în concursurile desfășurate vor recompensa eforturile
                                                              acestora și le vor întări motivația continuării studiului
                                                              în domeniul roboticii.” ne-au declarat organizatorii
                                                              concursului.
            REVISTA NOASTRĂ nr. 55/56                                                                       61
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68