Page 63 - Revista Noastra Nr. 55-56 (2023)
P. 63
PROIECTE CNU
prof. Liliana HERMINEANU
Echipele CNU Focșani, premiante ale
concursului “Trofeul Internațional
de robotică ROBOTOR”
În perioada 30 august – 1 septembrie 2022
membrii Atelierului de robotică CNU (coordonat de
prof. Marilena Oprea și prof. Liliana Hermineanu) și
ai Clubului de robotică (coordonat de prof. Adrian
Colin) au participat la o nouă ediție a trofeului
Internațional de robotică „ROBOTOR 2022”. Presti-
giosul concurs organizat de Filiala Orșova a Palatului
Copiilor Drobeta Turnu Severin a adunat la start mai
multe echipe din țară și străinătate, peste 120 de elevi
și profesori disputându-și premiile oferite cu această
ocazie.
Trofeul de Robotică Robotor 2022 este un
proiect înscris la secțiunea A (Activități educative
naționale cu participare internațională, finanțate de
Ministerul Educației). Mai mult, este un eveniment un simpozion pe temele actuale din robotică. Concur-
care promovează robotica în rândul elevilor din surile de robotică s-au desfășurat pe cele trei clase (kit,
România și Europa, precum și a publicului larg, prin hard și open) și au adunat trei categorii de vârstă (li-
intermediul unor competiții care îmbină aspectele teh- curici, juniori și seniori).
nice cu creativitatea. Cu acest prilej au fost organizate Echipele uniriste și-au completat palmaresul
două evenimente distincte: concursuri de robotică și cu noi premii ce dovedesc buna pregătire și coordo-
nare.
Premiul al III-lea obținut de echipa baNaNa
formată din elevii: Baican Marius, Calița Ștefan
George, Mogda Ionuț Liviu la categoria Urmărirea
liniei (secțiunea Kit).
Premiul al III-lea pentru echipa Speed for-
mată din elevii: Canae Alexandru, Bîra Constantin,
Boubatrân George la categoria Labirint cu pereți
(secțiunea Hard)
Premiul I pentru echipa UniBot formată din
elevii: Lețu Andrei, Diaconu Marian, Dobre Cătălin-
Marius, Mocanu Dănuț-Andrei la categoria Tribot
(secțiunea Open).
“Deoarece robotica integrează cunoștințe și
deprinderi din domeniile matematicii, științei și teh-
nicii, pregătește viitoarea generație atât pentru viață
cât și pentru piața muncii. Obiectivele trofeului Robo-
tor vizează: implicarea elevilor în proiectarea și rea-
lizarea unor roboți autonomi; diseminarea rezultatelor
elevilor și cadrelor didactice în domeniul roboticii;
dezvoltarea abilităților de rezolvare creativă a proble-
melor, comunicare și lucru în echipa, precum și dez-
voltarea competențelor lingvistice ale elevilor și
cadrelor didactice. Din punct de vedere tehnic, în
urma participării la proiect, elevii își vor dezvolta
competențele în domeniile mecanicii, electronicii si
programării. Rezultatele pe care le vor obține elevii
în concursurile desfășurate vor recompensa eforturile
acestora și le vor întări motivația continuării studiului
în domeniul roboticii.” ne-au declarat organizatorii
concursului.
REVISTA NOASTRĂ nr. 55/56 61