Page 92 - 2009_revista_noastra_nr_31-32
P. 92
AMINTIRI de la UNIREA
Am ales CN Unirea pentru cã aici pot realiza
Am ales CN Unirea pentru cã aici pot realiza
Am ales CN Unirea pentru cã aici pot realiza
Am ales CN Unirea pentru cã aici pot realiza
Am ales CN Unirea pentru cã aici pot realiza
în calitate de profesor ce nu am putut face ca elev .
în calitate de profesor ce nu am putut face ca elev
în calitate de profesor ce nu am putut face ca elev..
în calitate de profesor ce nu am putut face ca elev.
în calitate de profesor ce nu am putut face ca elev.
O întâmplare:
Episodul I
Episodul I (prima întâlnire cu Unirea)
Episodul I
Episodul I
Episodul I
Decembrie 1993: în calitate de elev al Colegiului Naþional Nicolae Bãlcescu Brãila (clasa a XII-a)
particip la concursul interjudeþean de matematicã „Gh. Vrînceanu - S. Haret”. Amintirile de atunci
sunt: un centru de informaticã foarte bine dotat (pentru acei ani), o sala de festivitãþi cum nu
aveau prea multe licee ºi o ºuetã numitã “Cafeaua cu lapte de la ora ºapte” condusã de o “profã”
de românã cel puþin nou-conformistã.
Episodul II
Episodul II
Episodul II
Episodul II (a doua întâlnire cu Unirea)
Episodul II
Decembrie 1997: În calitate de student particip la o altã ediþie a aceluiaºi concurs. Din acele zile
reþinem: secretariatul ºi arhiva se mutaserã în spate “la grãdiniþã” (o parte a clãdirii era în renovare)
ºi un inspector general adjunct, principal coordonator al concursului.
Episodul III
Episodul III
Episodul III
Episodul III ( a treia întalnire cu Unirea)
Episodul III
August 1999: În calitate de proaspãt titularizat la Pãdureni, susþin concursul pentru catedra de la
Unirea la sfârºitul cãruia devin profesor la CNU. Dupã care a urmat un an si jumãtate de profesorat
despre care voi avea mai multe de spus la împlinirea a 20 de ani de la tranformarea în liceu
teoretic a actualului CNU.
prof. MARIUS MOHONEA
prof. MARIUS MOHONEA
prof. MARIUS MOHONEA
prof. MARIUS MOHONEA
prof. MARIUS MOHONEA
○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○
Primii colindãtori de dupã Revoluþie
Primii colindãtori de dupã Revoluþie
Primii colindãtori de dupã Revoluþie
Primii colindãtori de dupã Revoluþie
Primii colindãtori de dupã Revoluþie
Prima datã când am vãzut holul central conceput aceastã clãdire boierii care au fãcut-o
al liceului a fost în 1985, când am venit ca ºi nu am simþit deplin dimensiunea umanã ºi
profesor ºi primul gând a fost cã aici mi-e nobilã a ei decât atunci când am ascultat prima
mormântul. Pe de o parte, m-a impresionat datã colindele de Crãciun cantate de copiii noºtri.
negativ placa pe care sunt numele eroilor din Niciodatã nu am vãzut niºte copii atât de
primul rãzboi mondial, foºti elevi ai liceului. frumoºi cã atunci, când, lângã bradul de Crãciun,
Desigur, nu mã gândeam la o astfel de moarte îmbujoraþi de emoþie, cu hãinuþe albe ºi cu
eroicã, pentru care, în sinistrele mele gânduri ornamente argintii, concentraþi la doamna
de atunci, îi ºi invidiam, ci mã vedeam profesoarã de muzicã, ei cântau cu glasuri
sucomband de moartea spiritului ºi a dorinþei dumnezeieºti despre Moº Crãciun, naºterea lui
de a trãi datã de ceva ce invada de fapt aceastã Isus, iarnã, daruri ºi bucurie ºi niciodatã nu am
parte monumentalã ºi, deºi austerã, fastoasa vãzut o profesoarã atât de frumoasã cum era
pavoazarea
pavoazarea
pavoazarea
a clãdirii CNU: pavoazareapavoazarea- termen cu care doamna Rentea dirijând atunci copiii.
comuniºtii de la propaganda desemnau Niciodatã nu am reconsiderat la modul
înecarea spaþiului cu panouri care erau în pozitiv cu atâta violenþã viaþa mea ºi rolul meu
general roºii (culoarea Partidului Comunist) ºi ca om ca în zilele acelea, când ºi sub impresia
pe care erau lipite inepþii ale lui Ceauºescu, devastatoare a morþilor Revoluþiei (faþã de care
poze cu el dând indicaþii, grafice care arãtau ºi azi am un sentiment de vinã ce devine
fãrã putinþã de tãgadã ce bine o ducem ºi cum insuportabil de fiecare datã când mã gândesc
România e în epoca de aur, dreaptã ºi prosperã- cã oamenii aceia au murit disperaþi de foame ºi
ºi cum suntem noi superiori americailor etc. frig cã România s-o ducã mai bine), am vãzut
Era atât de tenace manifestarea cã ai noºtri copii sunt fãcuþi sã reuºeascã ºi de
propagandei vizuale, încât nici nu am ºtiut cum atunci am început sã cred cu fanatism în steaua
aratã de fapt aceastã parte a palatului care e lor. E singurul meu mod de a arãta conºtiinþei
zidirea CNU pânã dupã Revoluþie, când am avut mele cã fac ceva pentru cã spiritul acelor zile sã
satisfacþia de a înlãtura mizeriile roºii ºi am fost trãiascã.
prof. DANIELA PLÃIAªU
prof. DANIELA PLÃIAªU
prof. DANIELA PLÃIAªU
prof. DANIELA PLÃIAªU
cu adevãrat impresionatã de felul în care au prof. DANIELA PLÃIAªU
92