Page 92 - 2009_revista_noastra_nr_31-32
P. 92

AMINTIRI de la UNIREA



                              Am ales CN Unirea pentru cã aici pot realiza
                              Am ales CN Unirea pentru cã aici pot realiza
                              Am ales CN Unirea pentru cã aici pot realiza
                              Am ales CN Unirea pentru cã aici pot realiza
                              Am ales CN Unirea pentru cã aici pot realiza
                   în calitate de profesor ce nu am putut face ca elev                                .
                   în calitate de profesor ce nu am putut face ca elev
                   în calitate de profesor ce nu am putut face ca elev..
                   în calitate de profesor ce nu am putut face ca elev.
                   în calitate de profesor ce nu am putut face ca elev.
              O întâmplare:
              Episodul I
              Episodul I (prima întâlnire cu Unirea)
              Episodul I
              Episodul I
              Episodul I
              Decembrie 1993: în calitate de elev al Colegiului Naþional Nicolae Bãlcescu Brãila (clasa a XII-a)
              particip la concursul interjudeþean de matematicã „Gh. Vrînceanu - S. Haret”. Amintirile de atunci
              sunt: un centru de informaticã foarte bine dotat (pentru acei ani), o sala de festivitãþi cum nu
              aveau prea multe licee ºi o ºuetã numitã “Cafeaua cu lapte de la ora ºapte” condusã de o “profã”
              de românã cel puþin nou-conformistã.
              Episodul II
              Episodul II
              Episodul II
              Episodul II  (a doua întâlnire cu Unirea)
              Episodul II
              Decembrie 1997: În calitate de student particip la o altã ediþie a aceluiaºi concurs. Din acele zile
              reþinem: secretariatul ºi arhiva se mutaserã în spate “la grãdiniþã” (o parte a clãdirii era în renovare)
              ºi un inspector general adjunct, principal coordonator al concursului.
              Episodul III
              Episodul III
              Episodul III
              Episodul III ( a treia întalnire cu Unirea)
              Episodul III
              August 1999: În calitate de proaspãt titularizat la Pãdureni, susþin concursul pentru catedra de la
              Unirea la sfârºitul cãruia devin profesor la CNU. Dupã care a urmat un an si jumãtate de profesorat
              despre care voi avea mai multe de spus la împlinirea a 20 de ani de la tranformarea în liceu
              teoretic a actualului CNU.
                                                                        prof. MARIUS MOHONEA
                                                                        prof. MARIUS MOHONEA
                                                                        prof. MARIUS MOHONEA
                                                                        prof. MARIUS MOHONEA
                                                                        prof. MARIUS MOHONEA
                        ○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○
                    Primii colindãtori de dupã Revoluþie
                    Primii colindãtori de dupã Revoluþie
                    Primii colindãtori de dupã Revoluþie
                    Primii colindãtori de dupã Revoluþie
                    Primii colindãtori de dupã Revoluþie
                     Prima datã când am vãzut holul central   conceput aceastã clãdire boierii care au fãcut-o
              al liceului a fost în 1985, când am venit ca    ºi nu am simþit deplin dimensiunea umanã ºi
              profesor ºi primul gând a fost cã aici mi-e     nobilã a ei decât atunci când am ascultat prima
              mormântul. Pe de o parte, m-a impresionat       datã colindele de Crãciun cantate de copiii noºtri.
              negativ placa pe care sunt numele eroilor din               Niciodatã nu am vãzut niºte copii atât de
              primul rãzboi mondial, foºti elevi ai liceului.  frumoºi cã atunci, când, lângã bradul de Crãciun,
              Desigur, nu mã gândeam la o astfel de moarte    îmbujoraþi de emoþie, cu hãinuþe albe ºi cu
              eroicã, pentru care, în sinistrele mele gânduri  ornamente argintii, concentraþi la doamna
              de atunci, îi ºi invidiam, ci mã vedeam         profesoarã de muzicã, ei cântau cu glasuri
              sucomband de moartea spiritului ºi a dorinþei   dumnezeieºti despre Moº Crãciun, naºterea lui
              de a trãi datã de ceva ce invada de fapt aceastã  Isus, iarnã, daruri ºi bucurie ºi niciodatã nu am
              parte monumentalã ºi, deºi austerã, fastoasa    vãzut o profesoarã atât de frumoasã cum era
                              pavoazarea
                              pavoazarea
                              pavoazarea
              a clãdirii CNU:  pavoazareapavoazarea- termen cu care  doamna Rentea dirijând atunci copiii.
              comuniºtii de la propaganda desemnau                     Niciodatã nu am reconsiderat la modul
              înecarea spaþiului cu panouri care erau în      pozitiv cu atâta violenþã viaþa mea ºi rolul meu
              general roºii (culoarea Partidului Comunist) ºi  ca om ca în zilele acelea, când ºi sub impresia
              pe care erau lipite inepþii ale lui Ceauºescu,  devastatoare a morþilor Revoluþiei (faþã de care
              poze cu el dând indicaþii, grafice care arãtau  ºi azi am un sentiment de vinã ce devine
              fãrã putinþã de tãgadã ce bine o ducem ºi cum   insuportabil de fiecare datã când mã gândesc
              România e în epoca de aur, dreaptã ºi prosperã-  cã oamenii aceia au murit disperaþi de foame ºi
              ºi cum suntem noi superiori americailor etc.    frig cã România s-o ducã mai bine), am vãzut
                     Era atât de tenace manifestarea          cã ai noºtri copii sunt fãcuþi sã reuºeascã ºi de
              propagandei vizuale, încât nici nu am ºtiut cum  atunci am început sã cred cu fanatism în steaua
              aratã de fapt aceastã parte a palatului care e  lor. E singurul meu mod de a arãta conºtiinþei
              zidirea CNU pânã dupã Revoluþie, când am avut   mele cã fac ceva pentru cã spiritul acelor zile sã
              satisfacþia de a înlãtura mizeriile roºii ºi am fost  trãiascã.
                                                                          prof. DANIELA  PLÃIAªU
                                                                          prof. DANIELA  PLÃIAªU
                                                                          prof. DANIELA  PLÃIAªU
                                                                          prof. DANIELA  PLÃIAªU
              cu adevãrat impresionatã de felul în care au                prof. DANIELA  PLÃIAªU
               92
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97